curretage of pillen

Discussion in 'Miskraam' started by Kim26, Jan 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hallo

ik heb een vraag heeft iemand ervaring met curretage of de pillen waar je voor kan kiezen om alles op te wekken zodat het er uit komt?

Ik heb maandag een afspraak staan voor curretage maar ik zit opeens zo erg te twijfelen of ik dat wel wil. Ik ben opeens een beetje bang geworden voor de narcose...

Weet iemand er iets van?

Liefs Kim

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Kim,

Ik kan je alleen maar ernstig afraden om pillen te gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb op deze site alleen maar negatieve verhalen erover gelezen.

Ik begreep van mijn gyn dat ze ze in mijn ziekenhuis niet voorschrijven, omdat er over de bijwerkingen nog niet voldoende bekend is. Je krijgt ze wel als je er zelf om vraagt. Vaak zijn het maagtabletten, die een miskraam opwekkende werking hebben als je ze vaginaal inbrengt.

Als je bang bent voor een curettage, dan kun je het beste het topic van Vogi lezen over een paar vragen over de curettage. Hier kun je de ervaringen van andere meiden lezen. Er is ook een topic over vaginale tabletten geweest (de laatste post is op 7 december geweest, zie pag. 3 van miskramenforum), waar je ook wat info uit kunt halen.

Heel veel succes met je keuze!,
    Marla

3. Annie25

Annie25 Actief lid

Aug 4, 2006
    323
    0
    0
    Secretaresse
    Amsterdam
    Lieve Kim,

De narcose is niets om bang voor te zijn. Je krijgt een prikje in je arm en daarin spuiten ze dan een slaap"mutsje". Na een paar minuten ben je alweer wakker. Ik heb nare verhalen gehoord over de pillen, dat je zware krampen en veel stolsels verliest. Met de curretage heb je daar geen last van, misschien een beetje ongi krampen.

Heel veel sterkte met het maken van de juitste beslissing voor jou.

Dikke kus Annie25

4. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey Kim,

ik zou na de verhalen te hebben gelezen nooit kiezen voor de pillen, wat meiden daar al niet mee beleefd hebben.....!

De curretage is een pijnloze ingreep, je voelt er niets van niet voor die tijd en ook niet na die tijd!

Zoals marla schrijft lees de berichten maar daar op die post, curretage valt 200% mee!

sterkte met je beslissing, en bij vragen, schroom niet om ze te stellen!

liefs jette

5. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier eentje die wel tabletten heeft gekozen, tot mijn spijt! Ik ben dus een van die velen met de negatieve verhalen. Ik heb ook gekozen voor de tabletten omdat ik het op een meer natuurlijke manier wilde 'opwekken'. Ik ben anderhalf uur na het inbrengen van de tabletten gaan vloeien en de krampen die daarbij kwamen, ondragelijk. Zo erg dat mijn vriend me op de late avond nog naar het ziekenhuis heeft gebracht. Daar hebben ze me opgenomen en morfine gegeven. Daar zakte de pijn wel op. De volgende morgen alsnog een curretage gehad omdat er te veel zwangerschaps weefsel is achtergebleven. Die curettage is me voor de volle 100% meegevallen. Heb er niets van gemerkt, voelde me niet ziek na het 'wakker worden'. Ook helemaal geen pijn gehad. Het vloeien heeft nog wel 2 weken geduurd, maar dit was minimaal (als een normale menstruatie). Ik voelde me 'schoon' van binnen en kon nu beginnen met verwerken. Alles was weg... Mocht het weer zo ver komen, dan accuut een curettage, zonder twijfel! Succes meid en succes met je beslissing en verwerking! Ik denk aan je..

6. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie reactie. ik ben er nu wel over uit. ik ga toch die curretage doen. Die ondraagelijke pijn erbij zie ik niet zitten als ik die pillen zou nemen.

Liefs Kim

7. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hoi Kim

ik denk een hele verstandige beslissing, je hoeft er echt niet tegen aan te zien, het is niet pijnlijk en zo voorbij, voor je het weet ben je weer thuis!

heel veel sterkte

jette

8. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Fijn voor je dat je een keuze hebt kunnen maken. Echt, nergens voor bang zijn! Komt allemaal goed, het valt 100% mee, en net als wat Jette zegt, je bent zo weer thuis. Heeel veel sterkte en ik zal aan je denken.. Liefs..

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Kim, je hoeft er echt niet bang voor te zijn. Ik hoor van bijna iedereen dat ze zich goed voelden na de curettage. Ik ook, ik had absoluut geen pijn en was, ondanks het verdriet, ook blij dat het voorbij was en dat alles schoon was. Lichamelijk voelde ik me heel snel opgeknapt.
    Ik was wel heel bang voor de narcose vantevoren, en heb dat aangegeven. Of ze goed wilden opletten of ik echt wel 'weg' was zeg maar. Nou, ze waren erg lief en hebben me erg gerustgesteld. Dus geef het aan, vinden ze helemaal niet raar.

Heel veel sterkte meid
    Amber

10. esther75

esther75 Lid

Jul 14, 2006
    91
    0
    0
    juf
    Hoi Kim,

Ik heb in oktober 2006 ook pillen gebruikt om een miskraam op gang te brengen. In het ziekenhuis gingen ze standaard uit van eerst de pillen en als het daarna nog nodig was een curretage. Ik heb een "positieve" ervaring met de medicijnen gehad. Ik moest ze 2x daags vaginaal inbrengen, 3 dagen lang. Op de eerste dag kreeg ik krampen (het voelde als zeer zwaar ongesteld) en die avond ben ik het vruchtje kwijtgeraakt. Daarna nog een week bloed verloren wat steeds minder werd. Bij de echo en week later was alles goed weg. Ik zag er eerst ook heel erg tegen op om medicijnen te gebruiken maar het is mij eigenlijk alleen maar meegevallen. Ik hoop dat je voor jezelf een goede keuze kunt maken, het valt niet mee! Heel veel sterkte gewenst, Esther

Share This Page