Curretage of afwachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door gemma, 29 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Tja zit eigenlijk te dubben wat ik moet doen. Weet eigenlijk sinds de 4e week dat mijn zwangerschap geen goed zwangerschap is,mijn hcg waarde steeg te weinig,maar zakte ook niet. Vorige week hoe ik verwachte dat die gezakt was bleek die weer gestegen te zijn van 310 naar 356. Nu een week later ben ik vanmorgen weer wezen prikken (hcg). Aansluitend had ik een echo,waar men alleen een klein vruchtzakje op zag. Had met de arts afgesproken dat ik het liefst zou wachten op een spontane miskraam. Nu belde ik vanmiddag op voor de uitslag van de hcg waarde. Hoopte dat die inmiddels gezakt was,maar wat bleek was weer gestegen op een week van 356 naar 658.Moet nu morgenvroeg terug komen voor nog eens een echo :( . Dat het niet goed is ,is jammergenoeg een feit. Nu begin ik dus toch te twijfelen of ik niet beter een curretage zal doen. Gezien de waardes stijgen kan het nog lang duren eer ik spontaan een miskraam krijg. En eigenlijk wil ik verder,en niet hierin blijven hangen.Wat zouden jullie doen ? En wat zijn jullie ervaringen met curretage,opeens krijg ik het toch spaans benauwd.

Groetjes Gemma

2. nathalie84

29 okt 2006
    26
    0
    0
    hoi gemma,

Erg vervelend allemaal voor je, en ook dat je eigenlijk zit te wachten op een spontane miskraam maar door de steigingen het misschien nog wel even kan duren. Ik heb afgelopen november een curretage gehad, bij mij was alleen een vruchtzakje te zien ook een paar keer een herhaal echo gehad om te zien of we het misschien toch mis hadden, maar ik wist vanaf het begin dat het fout zat. Ik persoonlijk heb gekozen voor een curretage omdat ik niet wou afwachten op een spontane miskraam ik wist ook al een hele tijd dat het niet goed zat en in die tijd kwam er niks los dus bij de laatste echo besloten om voor een curretage te gaan. De curretage zelf is me ontzettend mee gevallen, ik werd erg vriendelijk ontvangen op het ziekenhuis en na de curretage was ik eigenlijk best een beetje opgelucht dat het achter de rug was zeg maar dat alle spanning weg was, je bent natuurlijk wel verdrietig maar dat in spanning zitten en afwachten hadden we niet meer.

En welke keus jij moet maken is wat het beste bij je gevoel past, dan weet je altijd dat je de goede keus maakt,
    heel veel sterkte.....

Liefs nathalie

3. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Bedankt voor je reactie Nathalie,vanmorgen had ik zoiets ik wacht op een spontane miskraam,maar nu weet ik het gewoon even niet meer. Weet ook al twee weken dat dit geen goede zwangerschap is,verwonderde me vanmorgen dan ook niet hoe ik op de echo alleen een vruchtzakje zag. Maar nu de arts het nodig vindt me morgen nog eens te checken,ga ik me ook afvragen of een curretage toch niet beter zal zijn? Zodat ik het achter de rug heb. Hoe heb jij de curretage ervaren,en hoelang daarna kwam weer je eigen menstruatie opgang?

Groetjes Gemma

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Gemma,

ik zou kiezen voor een curretage, mijn ervaring hiermee zijn echt heel positief, ik vond het voordeel hiervan dat je direct "schoon" van binnen bent en je hoeft het pijnlijke toch met weeen gepaard gaande natuurlijke afstotingsproces niet te doorstaan!

Wel heb ik af en toe gelezen dat het kan zijn dat je na een curretage wat langer nodig hebt om weer een regelmatige cyclus te krijgen, of dit zo is weet ik eigenlijk niet!
    Mijn cyclus is wel iets langer als voorheen maar dan praten we over een paar dagen.
    Als je wilt wachten op de natuurlijke weg kun je wel een aantal weken onderweg zijn!

Als je meer wilt weten van mijn curretage hoef je alleen maar te vragen meis!

sterkte jette

5. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    jee meis wat erg!

Ik heb(moest) het spontaan laten komen en ik heb in totaal bijna een maand en een paar dagen ermee gelopen!Vond zelf het vloeien heel erg!(was bij mij ook een maand)dus als ik weer mocht kiesen dan deed ik een curritage.Je moet gewoon op je gevoel afgaan!

sterkte meis!

knuffel

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Persoonlijk zou ik meteen voor curettage kiezen.. dan ben je er 'klaar' en kun je gaan beginnen met verwerken. Je kunt het hoofdstuk pas proberen af te sluiten als je er van af bent. Nu blijf je achter de feiten aanlopen.. Vreselijk lijkt me dat..Succces met je beslissing en sterkte..

7. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Nou ben vanmorgen weer terug geweest bij de gyneacoloog,voor een curretage kom ik voorlopig niet in aanmerking,omdat nu komt die. Hij het raar vond dat mijn hcg was gestegen en hij vanuit de echofoto het uitzag alsof het een prille zwangerschap was van een week of vier,dit terwijl ik eigenlijk net over de 6 weken ben. Hij heeft een theorie,dat ik eventueel ondertussen dat het met het ene vruchtje fout ging opnieuw ben bevrucht :confused: . Op mijn vraag waar het oude vruchtje dan gebleven was,omdat er nu maar een is was zijn antwoord dat zich deze opgelost heeft. Nu wilt hij het nog even aanzien,moet dus deze week nog eens prikken en volgende week dinsdag weer een echo,voor nog eens te checken. Op zich vindt ik dit een raar verhaal,maar ja hij zal wel weten waar hij over praat. Dus hij wil nog een weekje afwachten voor te kijken of dit het oude of nieuwe vruchtje is. Heeft ooit iemand van jullie gehoord van deze theorie Hoop dat deze theorie voor mij uitkomt,maar geloof het eigenlijk niet gezien ik het eigenlijk toch raar vindt :confused:

Groetjes Gemma

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    jemig gemma, wat een verhaal, kan dit?

ik heb er geen ervaring mee, maar wat is jou eigen gevoel hier over?

liefs jette

9. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    He bah Gemma, wat lastig al die onzekerheid. Eerst niet zwanger, twijfelen over wel of niet een curretage, dan weer wel zwanger. Dat laatste is wel weer een bijzonder verhaal zeg, geen idee of het kan. Het zou natuurlijk wel super zijn als het zo is. Ik ben benieuwd, laten we met zijn allen dan maar heel hard duimen voor je. Sterkte meid.

10. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Ja kan dit? Volgens de gyn wel,maar of dit in mijn geval klopt en positief afloopt geen idee,hoop natuurlijk van wel,maar eerlijk gezegd ga ik eerder van het negatiefe uit,totdat het tegendeel is bewezen.
    Moet wel zeggen dat ik van dit gesprek met de gyn tamelijk verward ben.

Groetjes Gemma ;)

Deel Deze Pagina