Lange cyclussen na mk

Discussion in 'Miskraam' started by Inkie27, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Hallo,

Ik ben het vruchtje verloren op 11 okt na een zwangerschap van zo'n 8 weken.
    Heb 8 weken (!) moeten wachten op m'n 1e ongi. Die had ik op 9 december dus ben nu ook weer aardig op weg.
    Ik heb wel gevoelige borsten maar voor de rest wel het gevoel in m'n buik dat ik ongi moet worden.

Na de pilstop heb ik een rare ongi gehad, na 28 dagen beetje bloed, toen bruin en weg .. na paar dagen zette het weer door.

Zou het daarom kunnen dat m'n lichaam nog steeds van slag is en m'n cyclussen nog erg ontregeld zijn? Of moet ik voortaan 8 weken cyclus aanhouden?! :confused:
    Ik lees vaak dat de 1e cyclus lang duurt en daarna is het weer normaal maar bij mij dus niet... :(

Sommige meiden schrijven dat ze de 1e 3 maanden geen eisprong hebben gehad... ik heb geen idee of ik dat heb.

Wie heeft er nog meer lange/onregelmatige cyclussen gehad na mk?

2. Niet meer actief

Hoi,na de pilstop kan het heel onregelmatig zijn en na een miskraam helaas ook!alles is gelijk een beetje ontregeld heel vervelend,maar je lichaam heeft ook tijd nodig om weer te herstellen.bij de 1 gaat dat sneller als bij de ander.
    bij mij duurde het na de mk 40 dagen en toen 37 ,32,toen weer zwanger!als je cyclus nou weer zo lang duurt ,zou ik voor de zekerheid even bellen met je huisarts ,want een te lange cyclus is ook niet goed ,en je eisprong is daardoor moelijk te bepalen,bij mij was dat wel zo althans!(dacht langer zwanger te zijn ,maar had latere eisprong,was dus twee weken korter zwanger)
    ik hoop voor jou dat je cyclus weer een beetje regelmatig gaat worden!nogmaals als het weer te lang gaat duren gelijk bellen hoor!succes

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    dus bij jou was het de 2e cyclus 3 dagen korter in vergelijk met de 1e?
    Dan heb ik nog even. Mijn 1e was 56 dagen en ik zit nu op 36.
    Ik heb eerlijk gezegd even niet zo'n haast met zwanger raken.

Enne... zere borsten hoeven geen zwangerschap te betekenen toch?
    Ik dacht vorige week woensdag door de ongikrampjes dat het eraan kwam de duivels maar alleen beetje lichtbruine afscheiding en weg.

Ik hoop dat de duivels snel door zetten!
    bedankt voor je reactie!

4. Niet meer actief

ja bij mij scheelde het drie dagen met de eerste ,niet erg extreem lang ,meiden zat die ze veel langer gehad hebben!
    ik had tijdens mijn eisprong ook altijd last van zere borsten en nu tijdens mijn zwschap ook,maar het zegt niks hoor de 1 heeft er last van de ander niet,verschilt per vrouw heel erg!
    die ongikrampjes herken ik wel,bij mij rommelde het ook zo erg,maar het kwam steeds niet!
    je lichaam kan je aardig voor de gek houden hoor!laat je niet gek maken! ik hoop voor jou dat die duivels snel komen inderdaad!maar wel bellen he als die cyclus zo lang blijft duren....!
    succes meid

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Bedankt voor de tip.
    Al moet ik zeggen; ik ben niet zo van het bellen naar de HA of GYN.
    Wat kunnen ze er aan doen om m'n cyclus te verkorten?

Ik ben nooit echt goed ongi geworden na de pilstop dus ik ga er maar gewoon vanuit dat m'n cyclus op gang moet komen. Ik hoor weleens dat dat zo'n maandén kan duren...

1e keer ongi na de mk had ik helemaal geen pijnlijke (.)(.)
    Misschien dat ik toen geen eisprong heb gehad?
    Ach, het blijft allemaal gissen. Ik zal het niet eerder weten ben ik bang.
    Oja.. en testen doe ik niet. Als het niet doorzet, dan ga ik pas over een week of 2 a 3 testen.
    Ik vind het wel eng want ben net met een nieuwe baan begonnen en heb het super naar m'n zin dus ben zo bang als het raak is dat ik daar problemen van krijg.
    We hebben los van de mk zoveel meegemaakt dat ik graag eerst even de draad samen wil oppakken om straks weer klaar te zijn voor een zwangerschap.
    Bah... onzekerheid!

liefs van mij

6. Niet meer actief

ik kan alleen maar zeggen(nogmaals ) als jou cyclus zo onregelmatig blijft,je beter even kan bellen met de huisarts of op spreekuur gaan!
    ze kunnen tegenwoordig zoveel met onderzoeken!en je bent van je onzekerheid af,ook al zet je het zwanger worden nu even op een laag pitje,als je weet hoe of wat,voel je je eigen vast beter en als jullie er weer voor willen gaan,geeft dat meer zekerheid en regelmaat voor jezelf!

ik zou indd je cyclus van 56 aanhouden.

ik vind persoonelijk mijn kinderwens belangrijker dan mijn werk!nou heb ik een vaste baan en een vast contract, dat is dus gemakkelijker!
    maar zet het er niet voor opzij,althans dat zou ik niet doen!maar ik begrijp je onzekerheid ook hoor!het valt ook allemaal niet mee soms...
    meid doe wel altijd waar jij je goed bij voelt!maar die dokters zijn er niet voor niks hoor en je eigen schamen of iets hoeft al helemaal niet.
    liefss..

Share This Page