Allereerst heel veel sterkte. Ik zou met 12+5 worden gecurreteerd. Kindje was overleden met 12+2 (trisomie 18). In de ochtend heb ik cytotec moeten nemen dit zorgde dat de bevalling op gang kwam. Er zijn bij mij veel fouten gemaakt en ze namen me niet serieus oen ik zei dat ik aan het bevallen was. Uiteindelijk na 6 uur ben ik 'bevallen' ze hebben me toen 30 minuten later onder volledige narcose nagecurreteerd. Ik zou kiezen voor curretage onder narcose. Mochten ze je cytotec geven om alles wat losser te maken dan KAN het zo zijn dat dit al weeen geven met jou termijn. Ik zou dan ook zeker goede begeleiding vragen in het ziekenhuis. De pijn achteraf viel mij mee. Ik heb ongeveer 10 dagen gevloeid en mijn cyclus erna was 40 dagen. Ik ben anderhalve week thuis gebleven om bij te komen. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Ik heb ook diverse gesprekken gehad met verloskundigen en huisarts. Heel veel sterkte.
Nou 26 maart gaat het gebeuren. Onder algehele narcose. Ze gaan een zuigcurretage doen. Ben erg zenuwachtig..
Aan de ene kant goed dat die bedenktijd er is, maar het lijkt me in deze situatie wel erg moeilijk. Heel veel sterkte de komende dagen en natuurlijk bij de curretage zelf. (Nu moet ik zeggen dat de ingreep met lichamelijk echt 100% is meegevallen.) En vooral ook veel sterkte in de moeilijke tijd die hierna nog komen gaat. Probeer jezelf echt de tijd te geven om dit een plaats te geven. Het is niet niks.
Hoi Fleursylvano, Allereerst: wat verschrikkelijk voor je. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Helaas weet ik hoe het is Ik heb 4 december gecurreteerd, aangezien de miskraam niet op gang kwam. Ik was toen 11 weken en 5 dagen zwanger. Lichamelijk zul je niet veel merken, als je tenminste onder volledige narcose gaat. Ik moest nog wel een dagje blijven. Ik ben om 08.00 gecurreteerd, om tien uur heb ik twee paracetamols genomen. Alle zwaardere pijnmedicatie die ik uit voorzorg had gekregen heb ik niet nodig gehad. Mentaal, tja dat is een ander verhaal. Ik heb er nu NOG veel problemen mee, terwijl het bijna vier maanden geleden is. Wat mij helpt: het gebeurt ZO VAAK! Maar, dat helpt nu pas, en niet op het moment dat ik het hoorde. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen. Dikke knuffel vanaf hier!
Zou je niet nog een second opinion doen? Kindje groeit goed toch, is er geen optie voor verdere onderzoeken? Sterkte en liefs
Ben erover uit, ga het doen wil niet nog meer stress en gedoe. Heb al genoeg aan m'n hoofd (zie andere topic.) Misschien moest dit alles wel zo zijn.. En voel het kindje nu al bewegen laat staan hoe dat is over 3/4 weken.
Heel veel sterkte in deze moeilijke dagen en met deze moeilijke beslissing die jullie moeten maken. Ik ben met 19+4 bevallen van een jongentje met trisomie 18. Vanwege de afmetingen heb ik ook gewoon moeten bevallen en aansluitend ben ik gecurretteerd. Mijn gyneacoloog zei het zo: "alsjeblieft, doe het onder volledige narcose, je hebt al genoeg verdriet te verwerken straks... je wilt echt niet weten/horen wat wij allemaal zeggen en wat er 'daaronder' met je gebeurt" Qua pijn helemaal geen pijn gehad na de tijd, dus ook geen pijnstilling nodig gehad. Ik heb maar 2 dagen echt gevloeid en na 3 weken nog een heel heftige bloeding (ik liep zo ongeveer leeg op het toilet) Dit bleek achteraf oud bloed te zijn wat zich had opgehoopt en wat ineens los kwam. Vijf weken na de bevalling ben ik weer ongesteld geworden.
Hier helaas ook ervaring mee. Was ruim 14 weken toen we hoorden dat ons kindje niet meer leefde. Ik wou niet gecuretteerd worden, dus pillen ingebracht en na zes uur kwam het vruchtje eruit. Dit was pijnlijk. Uiteindelijk toch nog gecuretteerd omdat niet alles eruit was gekomen, maar dat was onder volledige narcose. Geen pijn van gehad. Sterkte meid. Dit is niet niks.
Jeetje meis wat vreselijk.... Ik heb zoiets meegemaakt en als je meer wilt weten mag je mij een pb sturen mocht je vragen hebben. Heel erg veel sterkte morgen meis
Nou heb het achter de rug, ging kapot van de pijn gisteren, nu alleen een erg leeg gevoel. Weet niet wat erger is Nu ben ik weer plat