zo af en toe ben ik geloof ik niet redelijk

Discussie in 'Miskraam' gestart door inge08, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Hallo Allemaal,

In juni heb ik een missed abortion gehad, erg verdrietig en moeilijk uit te leggen hoe je je dan voelt. We zijn direct weer aan het proberen gegaan helaas is dit nog niet gelukt, ik merk aan mezelf dat ik tegenover anderen die wel zwanger worden niet meer redelijk ben, en daar baal ik enorm van!Ik feliciteer ze wel maar binnen in kan ik het wel uit schreeuwen! Vind het VRESELIJK! :cry: gewoon omdat ik zelf niet zwanger ben. Dit is toch te erg, zo onredelijk dat ik ben..het is niet eerlijk tegen over de anderen en ik wil dit ook echt niet maar het overkomt me gewoon.. Wie herkent dit ook?
    Groetjes!

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai meis,

Wat naar van je MA... :(
    Ondanks dat het voor jou onredelijk voelt hoe je op mensen reageert, ergens kan ik het wel begrijpen! Tot voor kort had ik ook een MA, en ik merk nu al dat ik het heel moeilijk vindt om naar zwangere vrouwen te kijken! Van binnen schreeuw ik het dan ook uit...dan vraag ik me ook af: waarom?

Volgens mij hoort het toch een beetje bij de verwerking! Ik zou zeggen laat het er zijn en geef het lanzaam een plekje, je zult zien dat de onredelijkheid in de loop der tijd ook zal gaan afnemen! (Ik zie het licht aan het eind van de tunnel ook nog niet hoor, maar die komt echt)....

En....niet onbelagrijk...ook jij zal echt wel weer zwanger worden hoor (al snap ik dat het nu wel lang duurt...)

Sterkte meis!

Liefs Eleni

3. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    Heel herkenbaar,ik reken nog steeds uit hoe ver ik ongeveer zou zijn nu.Ik gun het iemand anders wel,maar doet toch pijn.
    wij zij ruim 2 jaar bezig geweest (mmm)en dan heb je het gevoel dat je "ingehaald"word.
    Ik hoop dat je snel weer zwanger zult raken en op een gezond kindje natuurlijk!
    Liefs Marina

4. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    ok voelt al lekker om te lezen dat ik geen "raar "persoon ben! haha..

5. Dice

Dice Lid

7 mrt 2008
    41
    0
    0
    Den-Haag
    Ik ben ook heel erg onredelijk geweest....
    Toen ik een missed abortion had leek het wel alsof iedereen om me heen zwanger werd en bij hun ging alles perfect...
    Ik kwam huilend en boos terug van me werk...of van feestjes.

Toen ben ik er later maar eens goed over na gaan denken...
    En ik dacht als ik het niemand gun om een kind te krijgen als ik niet blij kan zijn voor andere mensen...dan ben ik niet helemaal goed bezig...
    Ik wil namelijk dat als ik zwanger ben en alles gaat goed dat mensen ook blij voor mij zijn en het mij ook gunnen....

Het is moeilijk om het te accepteren dat het bij andere mensen perfect gaat en dat ze zoo geluk zijn...Maar hun staan er los van van wat er met mij is gebeurd..En dat moet je gewoon op een gegeven moment accepteren...

Maar je reactie erop vind ik erg natuurlijk en logisch...

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik heb een vmk gehad. Daarvoor had ik juist vaak last van dat soort reacties, baalde enorm als ik weer een zwangere meid tegen kwam en vond het allemaal zwaar onredelijk dat ik nog niet zwanger was. Na mijn vmk ben ik juist heel erg blij dat ik in iedergeval weet dat ik zwanger kán worden. Ik had dit gevoel nooit verwacht, had juist verwacht dat het erger zou worden, maar door mij zelf voor ogen te houden dat ik dus in iedergeval vruchtbaar ben gaat het eigenlijk juist wel heel goed!

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi,

Ik heb het er af en toe moeilijk mee, niet met andere mensen maar meer met mezelf. Alsof ik mezelf niet kan uit staan omdat ik niet zwanger ben.
    Onredelijk ben ik soms tegenover mijn man. Kreeg laatst nog een soort woede-aanval.
    Ligt denk ik inderdaad aan het verwerken van een miskraam en het gevoel dat je dit helemaal alleen moet doen.

Grt Vanilia

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Tis heel herkenbaar, ik heb in juli een miskraam gehad en om me heen raakte er een paar zwanger, feliciteerde ze wel maar verder als ze erover wouden praten probeerde ik het onderwerp vaak gewoon te veranderen

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

Heellogisch dat je je zo voelt !
    Valt ook allemaal niet mee, maar ooit komt het voor jullie ook goed,al heb je daar nu niet zoveelaan !

Dikke knuffel M@rjon

10. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    zo kippenvel van het gedichtje! Bedankt hoor...
    Ik leef al weer in spanning over 5 dagen kan ik testen.. brrrr.. ben benieuwd daarna ga ik met mijn zus op vakantie, dus mocht het deze maand niet zo zijn lukt het volgende maand ook niet want dan ben ik vruchtbaar in het buitenland en tja sperma opsturen is ook zo gek he... hahaha.. Bij jullie nog nieuwtjes!?

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hardstikke logisch dat je je soms zo voelt! Bij mij is de miskraam 9 maanden geleden en de uitgerekende datum is voorbij. Dacht dat het beter ging... en toen werd mijn beste vriendin zwanger... en ja hoor, al die gevoelens zijn er weer. Denk ook dat het pas ECHT weggaat als ik zelf gezond zwanger ben. Tis misschien onredelijk, oneerlijk, kinderachtig, noem het wat je wilt. Maar dit is hoe ik me voel. Ik schaam me er niet voor. En dat zou jij ook zeker niet moeten doen! Soms is het leven even zo. En onze tijd komt nog wel!

12. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Hoi cjpt,

Dus voor jouw 9 maanden geleden? Was dit de eerste? Werd je wel spontaan zwanger of heb je hulp gehad want ik lees dat je in 2009 naar de gyn. gaat?Typisch dat je dan toch zo lang moet wachten tot je zwanger bent, ik heb altijd het gevoel gehad dat wanneer je eenmaal zwanger bent geweest het wel vlot gaat bij de volgende zwangerschap maar helaas! Ik weet dat ik er ook te veel mee bezig ben maar goed kan er niks aan veranderen.. Ik hoop gewoon zo! We zijn deze maand voor het eerst begonnen met ovu testen dus benieuwd...
    Succes en sterkte!

13. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    zo herkenbaar.
    Ik heb ik maart een mk gehad en ik baal enorm dat het nog niet is gelukt om weer zwanger te worden.
    Ik woon in China met een kleine groep buitenlanders. Mijn beste vriendin hier is nu zwanger en ik was ook zo jaloers toen ze het vertelde, terwijl ik aan de andere kant wel heel blij voor haar ben.
    Iedereen hier vraagt mij nu ook wanneer we voor een 2de gaan ("het is nu toch een goede tijd" "je bent ook al 35 dus je moet te lang meer wachten" etc).
    Zeker als ik net ongesteld ben geworden vind ik het supermoeilijk om naar haar zwangerschapskwaaltjes te luisteren en naar de opmerkingen van de andere mensen.
    Ik weet dat het onredelijk is; we hebben een gezonde dochter en het gaat vast ooit wel weer lukken, maar ja die gevoelens kan ik niet zomaar stop zetten.

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik slikte 3 maanden Clomid toen ik eindelijk zwanger werd. Was toen 15 maanden bezig. Helaas ging het met bijna 8 weken mis. Dat was in januari van dit jaar. Ik ben nu dus alles bij elkaar 25 maanden geleden gestopt met de pil. Als we in januari niet weer zwanger zijn dan gaan we praten over IUI of IVF.

15. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    (Ik slikte 3 maanden Clomid toen ik eindelijk zwanger werd. Was toen 15 maanden bezig. Helaas ging het met bijna 8 weken mis. Dat was in januari van dit jaar. Ik ben nu dus alles bij elkaar 25 maanden geleden gestopt met de pil. Als we in januari niet weer zwanger zijn dan gaan we praten over IUI of IVF.)

Zo spannend dat je dan in Januari naar de gyn. gaat! Dan kom je dus echt in de medische molen.. Vind het echt vreselijk voor jullie dat je al zo lang bezig bent om zwanger te worden.. We zijn nu een jaar bezig en ben het al zoooo zat! Moet je nagaan.. Wens je al het geluk van de wereld..

16. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    Kaatjesman;

Heel goed te begrijpen hoe je je voelt... Ook al gun je het je vriendin enorm maar de teleurstelling als je zelf dan ongesteld wordt is dan toch enorm! Het ideetje van mezelf dat je sneller weer zwanger wordt als eenmaal het lichaam dat is geweest klopt dus ook voor geen kanten! Het is echt een geluk/wonder als je zwanger raakt, en elke dag besef ik dat steeds weer... Oh vind zo spannend kan over 4 dagen testen.. heb enorme gevoelige borsten maar ja misschien houd mijn lichaam me ook wel voor de gek? afwachten maar... Succes!

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou er kan een hoop veranderen in een dag. Vandaag de uitslagen gehad van mijn vriend zijn 2e zaadonderzoek. En die zijn nog slechter dan ze de vorige keer waren. De gyn gaf aan dat het niet veel zin heeft tot januari te proberen en nu hebben we dus een afspraak in november. Dan gaan ze verder onderzoeken bij mijn vriend en kijken voor welke behandeling we in aanmerking komen.

18. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    jeetje cjpt dat is nogal wat. Echt heel spannend. Ik wens je heel veel sterkte hiermee.

En Inge08; tja de 2de keer sneller, of na een miskraam sneller, of sneller als je er niet mee bezig bent... ik geloof het allemaal niet meer. Elke maand weer een nieuwe kans. Ik hoop dat je goed nieuws hebt over een paar dagen!

19. inge08

inge08 Actief lid

21 mrt 2008
    204
    0
    0
    cjpt; Tjee! schrik er van als ik het lees..hoop dat het voor jullie goed komt! Succes en sterkte!

Kaatjesman; Inderdaad ik geloof er ook niet meer in hoor.. tja en er niet mee bezig zijn, ik vind het knap als dat iemand lukt!
    Hey Meiden succes!

20. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hallo allemaal

het is heel herkenbaar hoor ik heb nu ondertussen 4x een mk gehad gehad en zeg nog zo vaak tegen me mannetje ow hij of zij was nu 2 geweest en ow en anders had ik nu met een dikke buik gelopen en ow ja anders was ik in dec bevallen en ga zo maar door en ja als er dan mensen bij je komen van ik ben zwanger dan feliciteer ik ze wel maar van binnen kan ik wel janken soms voel ik me best wel een klein kind dat ik moet janken om dat een vriendin van me zwanger is en ik denk dat cjpt
    gelijk heeft dat het gevoel pas echt weg gaat als je zelf gezond zwnager bent of een gezond kindje op de wereld zet

Deel Deze Pagina