hoi ik had een vraagje ik stond laats en keek tudden mij vagina toen zag ik een soort balletje wat tussen mijn schaamlippen hing kon het weg duwen maar kwam weer terug heb er geen last van maart wil graag weten wat het is en hoe het komt wat je er eventueel aan kan doen alvast bedankt karin
Hoi Karin, wat het zou kunnen zijn is de vaginawand die een beetje naar buiten komt. Wanneer je bijvoorbeeld meerdere kindjes hebt gehad of daar een operatie hebt ondergaan of zomaar, kan je vaginawand wat verzakt zijn en kan een stukje als een klein bolletje naar buiten komen. Dit kan ook zelfs wel eens als je zwanger bent. Het kan geen kwaad en je kunt het best naar binnen duwen. Wat wel belangrijk is om dan je bekkenbodem te trainen voor extra stevigheid. Je spant dan je spieren aan alsof je je plas ophoudt (altijd droog oefenen!) Dit hou je een paar tellen vast en dan laat je je spieren weer los. Dit doe je 30 x achter elkaar en elke dag. Wanneer het bolletje bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap belemmerd of anderzins een belemmering vormt, is het verstandig om eens naar de huisarts te gaan. Groetjes Brigitte
dank je wel ik maakte me al een beetje zorgen ik heb inderdaad al 2 kinderen en voor de rest heb ik er geen last van het viel me alleen ineens op ik heb soms wel het idee meestal als ik zwaar getild heb dat mijn baarmoeder tussen mijn benen hangt heeft dat ook met je bekken bodem te maken ook heb ik weer veel last van slijm lijkt op snot maar stikt niet de gynecaloog heeft een keer gezegd dat ik dan lactocyt moest gebruiken en dat hielp maar als je zwanger bent mag je het niet gebruiken staat er op de verpakking ik ben nog niet zwanger maar ben wel bezig mag je het dan wel gebruiken en mag je ook eigenmerk daarvan gebruiken? alvast bedankt, groetjes karin
hoi Karin, als je niet zwanger bent mag je het wel gebruiken, ook een ander merk. Maar nodig is het eigenlijk niet. Eigenlijk verstoort het ook de natuurlijke zuurgraad van de vagina. Wat je wel kunt doen is in een leeg flesje wat water en daarmee spoelen als je dat prettig vindt, maar ook dat is eigenlijk niet nodig! Mirjam