Inderdaad verkeerd geplaatst . Maar als jij het echt niet aan kan , ik zou zowizo eerst kijken naar het termijn en dan pas je keuze maken . Ben je nou 15 weken ofzo gaat dat wel te ver vind ik . Het beste kan je zelf een beslissing nemen dus bijvoorbeeld tot 10 weken . En als je er overheen zit aan andere opties denken zoals adoptie , informeer daar anders over ? Maar er zijn wel grenzen . En omdat je het termijn nog niet weet zou ik dat eerst afwachten .
Ik sluit me aan bij Lisanne. Ik ben geen tegenstander van abortus, maar bekijk eerst de andere mogelijkheden. Ik vind abortus een laatste uitweg die zoveel mogelijk vermeden moet worden. Het FIOM kan je helpen met je keuze. Verder lijkt het me goed om aan een andere manier van anticonceptie te gaan denken die wat beter bij je past (denk aan het hormoonstaafje of een spiraal). Mijn curretage onder plaatselijke verdoving nam een aantal uur in beslag. De ingreep op zich is met een kwartiertje wel gebeurd, maar het wachten op zaal voor ik aan de beurt was duurde ca. 1,5 uur. Na de ingreep mocht ik volgens mij na een half uur/uur weg. Ik heb er lichamelijk weinig last van gehad.
Ik heb ook een curettage gehad, wel in het ziekenhuis zonder medische redenen. Wel hele moeilijke situatie en gedwongen door m'n toenmalige "vriend". Was toen 16. Heel veel spijt van gehad en ontzettend moeilijk mee gehad om te verwerken, om een reden wat geen reden was, in mijn geval. Wil je heel veel wijsheid wensen in je besluit.. Daarnaast, ben ik het met de anderen eens dat je eerst moet kijken hoe ver je bent en daarna kijken wat je wilt. Wil je een kindje weghalen wat compleet en goed is? Word je leven er dusdanig verschrikkelijk door als je het houdt? Heb je behulpzame ouders/familieleden oid? Zou je het kunnen verdragen om je kindje af te staan ter adoptie? Ik had namelijk liever geen kindje dan dat ik wist dat ergens anders mijn kindje zou opgroeien. Tsja!
Bedankt voor de vele reactie's en mensen met de niet leuke reacties.. sorry maar ik wist niet waar ik het neer moest zetten ofzo.. ben zelf pas 17.. en heb er echt geen verstand van van zo een forum.. maar de reden dat ik het niet kan houden is omdat ik het al moeilijk genoeg heb met 1 kindje.. waarvan ik niet eens helemaal zelf voor kan zorgen omdat ik zelf ook nog een kind ben.. ook ik wil me ding wel eens kunnen doen.. nu zijn mijn ouders gelukkig zo makkelijk geweest om de voogdij over me zoontje te krijgen en hun veel op hem passen als ik even weg wil en hem niet mee kan nemen.. de reden dat ik zwanger was van hem.. was omdat ik een antibiotica had gekregen en ik wist niet dat de pil dan niet werkt.. ik kwam bij me zoontje met 9,5 weken erachter dat ik zwanger was.. dat kwam door mijn ex zijn vader dus.. ik zei wel eens als ik me niet lekker voelde tegen hem.. en hij maakte een keer de opmerking sorry dat ik het zeg maar je bent zwanger.. toen had ik meteen een test gedaan en was het waar.. ik ben tegen abortus.. daardoor heb ik hem toen gehouden.. ik heb een week in het ziekenhuis gelegen toen met hem.. vanwege bloedarmoede en omdat ik een jonge moeder was.. toen heb ik 6 of 8 weken erna een spiraaltje gehad.. en die zou ik nog steeds moeten hebben.. want zover ik weet is die er niet uit.. en de reden dat ik nu abortus wil laten doen.. is omdat ik echt niet nog een kindje erbij kan hebben.. me zoontje staat nog onder jeugdzorg alleen maar omdat ik een gezinsvoogd heb tot me 18de.. gelukkig krijgen me ouders voogdij over hem.. maar al raak ik nog een keer zwanger en ik hou het.. raak ik allebij mijn kinderen kwijt.. en dat is dus echt niet wat ik wil.. ik wacht liever tot ik weer een goeie relatie heb van minimaal 3 jaar ofzo en kijk dan of het mogelijk is om een kindje proberen te maken met mijn vriend dan.. maar nu kan het echt neit want help mezelf alleen maar in de problemen dan.. hopelijk heb ik hiermee genoeg gezegt kwa waarom het niet kan..
Ik vind sommige reacties hier kort door de bocht hoor. Oke, ik snap dat zoiets hard kan binnenkomen als je een miskraam hebt gehad of maar steeds niet zwanger raakt maar kom op, dit kind is 17. Ze heeft al een kind en ze weet gewoon niet hoe ze het met 2 kinderen moet bolwerken. Er zijn genoeg kinderen op de wereld die worden geboren onder omstandigheden waarvan ik denk: moet dit nou echt zo, dit is toch verschrikkelijk! Elk kind verdient een stabiel en liefdevol thuis met alle zorg die het kind nodig heeft. En ja, dat vraagt behoorlijk wat van je als ouder. Niet alleen op het emotionele, mentale en soms fysieke vlak maar ook op het gebied van geld. Laten we wel wezen, kids zijn/kunnen erg duur zijn. Dit kind heeft al aangegeven moeite te hebben met de zorg van haar ene kind en dat anderen bij moeten springen. Moet ze dan echt nog een 2e krijgen? Met alle respect, ik vind dit dus een goede reden voor een abortus. Dan zijn er wel andere redenen waarvan ik denk: OMG (zoals die vrouw die haar kind liet weghalen vanwege een hazenlip, zoals ik hier eens las op het forum). En mama20110712: Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de huisarts en leg uit dat het spoed is. De huisarts kan wss kijken hoe ver je bent en je de mogelijkheden uitleggen en je doorverwijzen naar een instantie uit de buurt. Dit lijkt me het makkelijkst. Voor de 2e keer ongepland zwanger raken was erg dom van je maar het is nu eenmaal zo. Gebruik voortaan ALTIJD een condoom, het iefst een met zaaddodend middel en zorg ervoor dat je zelf aan de pil bent of iets dergelijks. Blijkbaar raak je makkelijk zwanger. Concentreer je eerst maar op je kind, school en eventueel werk, dat is veel belangrijker dan vriendjes. Heel veel sterkte ermee en maak wat moois van je leven.
weet niet dat de pil niet werkt met antibiotica??? maak dat de kat wijs!! het is ten eerste alom bekend. bij de apotheek vermelden ze het er ook nog bij! en daarnaast krijg je een grote gebruiksaanwijzing erbij, apart, waar het ook groot op staat vermeld. en dan nog is de kans nog niet eens zo groot dat je zwanger word. bij de meeste duurt het ook nog even... en vervolgens zwanger met een spiraal! nou, ik zal misschien de enige zijn maar ik geloof je niet!!
Misschien ben ik dan dom ofzo? maar heb ook nog nooit gehoord dat je pil niet werkt als je antibiotica neemt???
Ik denk dat je idd beste bij de abortusklinieken moet kijken,eerst uiteraard naar de huisarts. Ik ben trouwens ook tegen abortus zeker in nu zelf zwanger ben, maar goed ik ben dan ook 27 en geen 17. Toen ik zo jong was dan was ik zelf nog een kind, ik had op mijn17ste nog niet eens gekust maar mijn schoolvriendinnen waren ook elke maand zenuwachtig of ze ongesteld worden. Ik denk dus dat er meer meisjes van die leeftijd niet goed nadenken, en dan komik niet eens uit Nederland , als ik hier meisjes van 15 op straat zie lopen dan heb ik zien om ze naar binnen te slepen laten omkleden en die ton make up van hun gezicht af schroob. Ik bedoel sorry hoor maar waar zijn de ouders van meisje van 17 die al een kind heeft van 1 jaar, hoe kan het dat ze weer zwanger raakt, nou ik zou wat strenger zijn en zou zeker zorgen dat het niet meer kan voorkomen. Ik bedoel je moet echt niet vanuit gaan dat kinderen van die leeftijd altijd condooms gebruiken. Voor jou meisje succes met jou besluit,hopelijk ga je nu wel nadenken en zorg je ervoor dat je niet meer naar de abortusklienek hoeft te gaan.....
Kan de topictitel worden aangepast? Het is nogal misleidend. Ze wilt een abortus en ondergaat geen curettage nav een miskraam.
Heb je ondertussen een termijn bepaling laten doen ? Het hangt natuurlijk ook af van het termijn zou het niet kunnen dat je dus al erg lang zwanger bent ? In zo een situatie snap ik je keuze alleen vind het toch ook termijngebonden . 12+ weken vind ik niet kunnen . En laten we het maar niet over 22 weken hebben dat moet verboden worden ! Zou dus eerst de termijn bepaling afwachten . Snap wel dat het voor jou niet gaat lukken op dit moment en zou dan ook fijn zijn als je nog niet lang zwanger bent en anders tjah .. Dan zou je toch moeten overwegen om meer info over adoptie op te doen . Want misschien ben je zelfs over het termijn dat het wettelijk is toegestaan ?
Wat zuur zeg! Zwanger ondanks een spiraaltje (TS is echt niet de eerste die dit overkomt hoor dames). Snel naar de huisarts en daar laten bepalen hoe ver je zwanger bent en om te bespreken hoe dat nu met je spiraal moet. Kunnen er daardoor complicaties ontstaan? En afhankelijk van het termijn dat je zwanger bent, uiteraard goed je opties bespreken wat betreft abortus of adoptie. Heel veel sterkte.
toen ik 17 jaar was wist ik ook ni dat de pil niet werkt door antibiotica dus ja ik geloof haar wel en bij mijn eerste zoontje ben ik ik ook zwanger geworden met een spiraal dus alles kan waarschijnlijk weet jij minder dan je had moeten weten en dat je haar niet geloofd boeie echt kinderachtig vn jou dit kind is 17 jaar en die gedraagd zich meer volwassen door alsnog te reageren ondanks alle gemeene reactie en dan kom jij met ik geloof jou niet ja waarschijnlijk kan het haar ook niks schelen wat jij er van vind ze heeft een vraag gesteld dus antw die als je er antw op hebt zo ni ze heeft de topic ni geopend om geloofd te worden of niet
Ik ben ook wel benieuwd naar je termijn. Boven de 12 weken zijn er volgens mij weinig abortusklinieken die je zullen helpen. Overigens zijn er volgens mij weinig huisartsen die termijnbepalingen doen. Daarvoor zul je waarschijnlijk naar een verloskundige of het ziekenhuis moeten.
Je spiraaltje zit er dus nog gewoon? Volgens mij is de kans best groot dat het kindje niet gezond is of dat je een miskraam krijgt door het spiraaltje.. Ik heb dat hier al wel vaker gelezen. Ga zo snel mogelijk naar de dokter. Eerst kijken hoe het met het spiraal zit en hoe ver je zwanger bent.
Ik ben zelf ook de eerste keer door antibiotica zwanger geraakt al wist ik het dan wel dat dit de pil een verminderde werking gaf. Ik kreeg alleen een miskraam en had van te voren mijn vriend gezegd dat de pil hierdoor minder zou werken hij dacht toen ook dat het wel mee zou vallen. Ik lees ook wel dat er meer vrouwen met een spiraaltje zwanger raken omdat het eruit is of niet goed meer zat. Mijn eerste reactie kwam voort uit dat ik zelf 9miskramen heb gehad en dan lees over een abortus en het word af gedaan als curettage. TS Ik zou inderdaad eerst een kijken hoever je ben voor je een beslissing neem en daarna eens heel goed na denken om dubbele bescherming te gaan nemen de pil en een condoom of spiraaltje en condoom misschien eens even met je huisarts overleggen wat voor jou het beste en veiligste is niet dat je volgend jaar weer in een abortus kliniek zit.
Even over de benaming curettage/abortus.. Ik heb ook een ''abortus'' gehad, in het ziekenhuis, wat benoemd werd als curettage.. Ligt denk ik ook aan het termijn? Ik was toen net 6week en er was geen vruchtje te zien.... + idd zwanger door spiraaltje, dat heeft een vriendin van mij ook gehad. Wel een gezond kindje uit gekomen en super blij er mee. Maar het kan dus prima, spiraaltje was niet goed gezet blijkbaar..
er is ook nog altijd een mogelijkheid om een kindje ter adoptie af te staan. dit wordt vaak niet als optie genoemd en is ook absoluut niet makkelijk, maar dit kindje kan er ook niks aan doen dat zijn/ haar moeder toevallig een niet- werkende spiraal heeft. dit wezentje heeft ook recht op leven en als dat bij de eigen moeder niet kan, is er zeker ergens anders een heel liefdevol huis te vinden! er zijn genoeg mensen die dit kindje met open armen zullen ontvangen!!!
wooow idd ik vind dit ook niet echt kunnen .. gebruik dan gewoon een condoom, sominge vrouwe kunnen niet eens of moeilijk zwanger raken .. en dan dit ? hmm ..
Nu niet om het een of andere, maar zwanger zijn is al pittig en zwaar genoeg als het super gewenst is. Dus om maar een zwangerschap te doorstaan omdat anderen vinden dat abortus niet kan en er maar aan adoptie moet worden gedacht... TS, ik kan me heel goed voorstellen dat er voor jou op dit moment geen andere keuze is, hoe moeilijk deze ook is. Ik zou inderdaad ook zo snel mogelijk zorgen dat je weet hoe ver je bent en welke mogelijkheden er zijn tot afbreken. Hoe langer je zwanger bent, hoe heftiger het mij allemaal lijkt te worden. Ik ben overigens ook een zwangere vrouw die er lang over heeft gedaan om zwanger te worden. Hoe moeilijk ik het idee aan abortus ook vind, ik kan me gelukkig nog wel voorstellen dat er andere situaties zijn waarin er andere keuzes moeten gemaakt worden. Ik vind sommigen hier echt heel erg ondoordacht en cru reageren.
Pfff mama 20110712. Ergens moet ik je een complimentje geven dat je probeert hulp te zoeken door je verhaal op dit forum te zetten. Ik hoop dat je inmiddels een afspraak hebt gemaakt met je huisarts. Ik begrijp dat je in een zeer moeilijke situatie zit, waar je zelf nu geen goede oplossing voor kan vinden. Zijn er geen andere mogelijkheden? Je bent jong en gezond voor zover ik dat uit de berichten kan halen, als er een gezond kleintje in je lichaam groeit zou het in mijn ogen erg droevig zijn om dit jonge leventje te stoppen. Misschien is er wel een mogelijkheid voor adoptie of iets anders. De website van ' er is hulp' is een plek waar je informatie en telefoonnummers kan vinden van mensen die je graag willen helpen zonder je te veroordelen. Ik begrijp alle meiden met felle reacties hier, veel meiden komen hier juist omdat ze moeite hebben met kinderen krijgen of gelukkig in verwachting zijn. Als jij dan meld dat je zwanger bent en het weg wilt laten halen, terwijl anderen keer op keer niet zwanger worden of miskramen krijgen.....ikzelf hoor daar helaas ook bij. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, maar zoek écht hulp meid!