Curretage

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama20110712, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar ben blij dat iedereen en eigen keuze mag maken!!

2. lies276

lies276 Niet meer actief

ik onderschat een zwangerschap helemaal niet (heb er zelf vier doorstaan), maar om nu een (gezond) kindje te laten aborteren, omdat een zwangerschap zo zwaar is.......
    abortus is een snelle, makkelijke korte termijn oplossing.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames even een laatste reminder hou het bij jezelf , het is een gevoelige topic maar probeer of respectvol te reageren of niet.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

ik weet niet of dit voor mij bedoeld is?
    volgens mij schrijf ik mijn mening netjes neer!?
    of mag je het woord geaborteerd niet gebruiken?
    als je een abortus ondergaat wordt een kindje toch geaborteerd??

veel mensen hebben soms jaren na een abortus nog psychische en soms ook lichamelijke (onvruchtbaar) problemen, dus volgens mij zeg ik ook geen onwaarheid dat een abortus voor de korte termijn misschien een goede oplossing lijkt, maar op termijn een hoop ellende kan veroorzaken.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    als je op een forum iets vraagt, weet je dat je meningen van anderen te horen/lezen krijgt.
    als je daar niet tegen kan, jammer dan, ga dan naar je dokter oid voor info.
    ik vind dat ik mn mening hier gewoon neer mag zetten!

6. JLove

JLove Lid

7 feb 2011
    18
    0
    0
    Amsterdam
    @lies276 ik zie nergens staan dat ze het kindje wilt aborteren omdat ze een zwangerschap zo zwaar vind zoals jij zegt..

Dit is wat ze zegt..

gelukkig krijgen me ouders voogdij over hem..

maar al raak ik nog een keer zwanger en ik hou het..
    raak ik allebij mijn kinderen kwijt..
    en dat is dus echt niet wat ik wil..
    ik wacht liever tot ik weer een goeie relatie heb van minimaal 3 jaar ofzo en kijk dan of het mogelijk is om een kindje proberen te maken met mijn vriend dan..

maar nu kan het echt neit want help mezelf alleen maar in de problemen dan..

Verder vind ik dat een kind van 17 is (die niet alles weet wat iets oudere dames weten over de werking van antibiotica op medicatie) niet zo aangevallen hoeft te worden. Iedereen maakt fouten... Sommige reacties hier gaan echt te ver!

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    iedereen maakt fouten.....sorry hoor....
    het gaat wel over het leven van een kindje.
    ik vind het gewoon een heel dom kind!
    en ik reageer fel idd. ik las de titel en dacht, misschien kan ik iemand helpen met mijn ervaring met een curettage. en dan lees je dit!
    en ik vind het raar dat je dus alleen positieve reacties hier neer mag zetten! ze zal in de buitenwereld ook wel eens nare reacties krijgen. daar moet ze maar mij dealen als je zulke '' fouten '' maakt.

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Probeer eerst naar jezelf te kijken voordat je een ander afkat

9. lies276

lies276 Niet meer actief

ik heb gelezen wat ts heeft geschreven. ik reageerde dan ook niet op haar verhaal.
    ik heb geopperd om het kindje ter adoptie af te staan, zadat het niet geaborteerd hoeft te worden, maar op kan groeien bij liefdevolle ouders.
    vervolgens schrijft dan iemand dat het wel heel zwaar moet zijn om zwanger te zijn, terwijl je het kindje niet houdt.
    ja, dat zal zwaar zijn, maar omdat het wel zwaar moet zijn, is abortus een betere optie???
    dat vind ik dus niet!

10. mama20110712

8 okt 2012
    12
    0
    0
    Heerhugowaard
    Bedankt allemaal voor de reactie's ..

en de mensen die fell reageren ik snap jullie ook wel hoor..

maar idd zoals iemand hier al zei..
    het gaat mij er niet om of ik geloofd word of niet..

en ik ging google onder abortus en toen werd het op een site curretage genoemd.. daardoor had ik deze titel dus..

ik wist niet beter..

en ik heb een afspraak bij mijn Gynacoloog die ik had ten tijden dat ik zwanger was van me zoontje..

daar gaan ze kijken hoe lang ik zwanger ben etc..

en ik zou het graag willen houden en ter adoptie af willen staan..
    maar zoals ik al eerder zei..
    als mijn gezinsvoogd erachter komt en de voogd van Jayden..
    dan ben ik allebij me kinderen kwijt..
    en dat wil ik niet..

dus hopelijk begrijpen jullie mij ook..?

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw

Ik begrijp dat je, je zoontje niet kwijt wil raken maar mag ik vragen wat de reden zou zijn dat je die kwijt raak als je kies voor adoptie. Ik bedoel zou je hem niet kwijt raken als ze er achter komen dat je een abortus heb laten doen. Ik begrijp dat je liever geen abortus doe is dit dan wel de juiste weg voor jou zou je hier dan wel mee kunnen leven ik ben bang dat je er dan altijd spijt van blijft houden. Ik vind nog wel dat je bij de dokter eens na moet gaan wat voor jou nu de beste ac is want nog een keer ongepland zwanger zit je niet op te wachten neem ik aan. Heb je er al met je ouders over gesproken. Misschien dat er toch een andere oplossing is waar je meer aan heb dan om nu zo overhaast te beslissen.

Ik hoop dat je hier uit kan komen zonder dat je een abortus moet ondergaan en je,je zoontje bij je kan houden.

12. JLove

JLove Lid

7 feb 2011
    18
    0
    0
    Amsterdam

Nou, en dat ben jij.. Laat dat "domme kind" dan lekker met rust, dan doet ze het op haar manier. Het is 1 om het er niet mee eens te zijn, maar wat jullie doen gaat echt te ver.. Iedereen mag zn mening geven, maar wanneer er dingen gezegd worden als "steriliseren die handel" en "wat een dom kind" vind ik het belachelijk dat volwassen vrouwen een kind van 17 jaar zo afkatten.

Verder moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet, er werd niet naar je mening gevraagd, geef je die wel, hou het dan ff netjes.. Walgelijk gewoon..

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Eerlijk gezegd vind ik sommige reacties hier wel erg hard.. Ik begrijp volledig dat dit een moeilijk onderwerp is en dat ts haar openingspost/titel anders had moeten omschrijven, maar vind het niet eerlijk om haar zo hard aan te vallen..

Nee het is geen ideale keuze, alleen, zoals ik van ts begrijp, zijn beide keuzes niet ideaal.. Ik snap haar ergens wel. Ze moet nu kiezen voor het kindje wat ze al heeft en daarbij een abortus of geen enkel kindje meer en dan geen abortus..

het lijkt mij echt niet makkelijk om die keuze te maken..

Wat mensen hier zeggen dat het kindje recht heeft om geboren te worden en op te groeien in een liefdevolle omgeving ben ik 100% met jullie eens.. Maar ik vind ook dat je er rekening mee moet houden dat een kind het hier ook ontzettend moeilijk mee kan hebben.. Plus dat er al een heleboel kinderen zijn die al recht hebben op een betere thuissituatie dan dat die nu is..

Abortus is echt niet altijd de slechtste keus die er is..

14. lies276

lies276 Niet meer actief

blijkbaar wil ts advies, want anders plaatst ze hier geen topic.
    ik heb daar absoluut niet respectloos op gereageerd, zoals jij omschrijft, dus ik vind mezelf niet onder de categorie "jullie" vallen (ik heb haar geen dom kind genoemd en heb ook niet gezegd dat ze zich zou moeten steriliseren).
    natuurlijk kiest ts uiteindelijk haar eigen manier en dat mag, want we leven in een vrij land, maar waarom zouden de vrouwen met een tegengeluid ts met rust moeten laten en de mensen die abortus de beste optie vinden niet?!
    dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Mee eens ik vind ook niet dat je respectloos reageer ik denk dat je op deze berichten ook beter niet kan reageren;)

16. lies276

lies276 Niet meer actief

ik vraag me af of jouw angst wel gegrond is, dat je allebei je kindjes kwijt zou raken.
    alles omtrent de verzorging van je zoontje is nu toch goed geregeld?
    waarom zou dat bij een tweede kindje niet ook zo zijn?
    als jij je zoontje goed verzorgd en je moeder houdt daar goed toezicht op, is daar toch niks op aan te merken?
    uiteindelijk vindt jeugdzorg dat een kindje het beste af is bij zijn eigen moeder. pas als de situatie thuis zo slecht is, dat de ontwikkeling/ welzijn van een kindje gevaar loopt, zal een kind uit huis worden geplaatst.
    daarom kan ik me gewoon niet voorstellen dat als de situatie nu goed loopt en je zoontje "doet het goed", dat ze hem dan uit huis zouden plaatsen. daar is toch niemand bij gebaadt.

17. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hoop dat TS tot een oplossing komt waar ze achter staat en misschien de komende jaren geen seks meer heeft tot ze 'waterdichte' anticonceptie gebruikt.

Overigens; ik was ook 17 toen ik zwanger raakte en beviel van mijn eerste. Ik haat het als jonge meiden behandeld worden als kinderen. Maar ook ik moet eerlijk zeggen, TS komt met haar bijna volwassen leeftijd toch over als een kind.

18. JLove

JLove Lid

7 feb 2011
    18
    0
    0
    Amsterdam

ts heeft niet gevraagd of we haar advies wilden geven over wat wij het beste vinden...

ts zegt het volgende

hee..

ik weet niet waar ik moet zijn voor zo een vraag..

maar ik vraag me af..

hoeveel tijd gaat er in een curretage zitten?
    moet je in het ziekenhuis blijven of laten ze je weer naar huis gaan?
    en doet het pijn of niet?

ik hoop dat iemand me er antwoord over kan geven..

19. lies276

lies276 Niet meer actief

@ jlove: uit dit verhaal kan ik duidelijk opmaken dat ts tegen abortus is (zegt ze zelf) en alleen door de omstandigheden het kindje niet kan houden.
    daarom vind ik het zeker gerechtvaardigd om een tegengeluid te laten horen, zodat ze weet dat er ook andere opties zijn.

btw ga ik niet meer op je reageren, want het gaat hier om het verhaal van ts en niet of wij het wel/ niet met elkaar eens zijn.

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wanneer word je eigenlijk 18? Als dit in de zwangerschap is, zie ik geen probleem. Je geeft ergens aan dat het niet kan omdat er nu nog toezicht os van jeugdzorg omdat je minderjarig bent. Zou dit dan niet opgelost zijn als je 18 wordt?

Deel Deze Pagina