raar gevoel in mijn onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Beste Mirjam,

    Allereerst wil ik je bedanken voor je reactie en advies van mijn vorige onderwerp ANGST.

    Ik heb nu een andere vraag. Ik merk de laatste paar weken zodra ik het huishouden heb gedaan of te veel heb gelopen dan voel ik iets heel zwaars in mijn onderbuik(precies boven mijn vagina). Het is vervelend gevoel en wat ik soms doe en dat helpt is met mijn beiden handen me buik omhoog tillen. Als ik dit even doe dan voelt het na ongeveer 10 min weer goed. [/b]Beste Mirjam kan je mij ongeveer vertellen wat er aan de hand is? Wat is dit vreemde gevoel en de zwaarte in mijn onderbuik??? :(
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Hanna,

    de "zwaarte" in je onderbuik is je baarmoeder die aan het groeien is en steeds groter en zwaarder wordt. Als je veel gedaan hebt vermoei je je buik- en bekkenspieren en kan de baarmoeder echt als een steen in je bekken voelen.
    Buikspieren kun je nu niet meer trainen, maar je bekkenbodemspieren wel. Het is wel belangrijk om dit te doen, je baarmoeder gaat namelijk nog veel meer groeien. Probeer 6 keer op een dag een aantal keren achter elkaar je bekkenbodemspieren samen te knijpen. Je moet proberen het gevoel alsof je nodig moet plassen, maar dat dan ophoudt, te krijgen. Probeer dat knijpen per keer zo lang mogelijk vol te houden. Hiermee train je je bekkenbodemspieren.
    Verder kun je proberen je huishoudtaken te verdelen over de dag en week. Dan heb je niet in 1 keer zoveel belasting.
    Hopelijk zijn je vragen hiermee beantwoord.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina