zp, a way of life?

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nadat ik (weer) een stevige discussie heb gelezen vraag ik mij af wat mensen hiertoe beweegt om dagelijks in te loggen en te reageren?

Ik ben eerlijk: ik geef ook wel ns een sneer, naar mijn idee naar mensen die het verdienen maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Verder vind ik het leuk om mensen te helpen, ook al luistert niet iedereen, en leuk om van alles over baby's te lezen.

Waarom ben je hier? Is het leuk om ruzie te maken? Over gevoelens KAN je niet oordelen, en meningen zijn er overal, iedereen heeft bagage en een pad bewandeld die niet makkelijk is. Offff....???

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Om tips en adviezen te vragen/lezen (ben helaas nog niet zo ervaren dus geven komt bijna nooit voor :(), soms om even flink te lachen om grappige topics, om nieuws uit o.a. Nederland te lezen, omdat ik denk 'Hoe is het met die en die?', om m'n verhaal kwijt te kunnen, en soms komen er ook inderdaad een flink aantal lelijke dingen uit m'n vingers waar ik later 9 van de 10 keer zelf ook van schrik.. Maar het is niet zo dat ik daarvoor specifiek hier naartoe kom, hoor. :p

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb me hier in eerste instantie aangemeld omdat ik zwanger wilde worden.
    In 2008 was dat. Ik wist van niks en zocht info over van alles en nog wat.
    Toen werd ik geband omdat ik te veel in rel topics aanwezig was.

Ik kon me na mn bevalling dik een jaar later weer aanmelden en wilde toen ervaringen van mensen die ook een te vroeg geboren kindje hadden.
    Toen zwanger worden van de tweede inmiddels bijna uitgerekend en klets ik overal mee.
    En ja soms geef ik nog steeds mijn mening in een (rel) topic.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

I admit: ik ben een zwangerschapspaginist!:D

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik heb me ook aangemeld toen ik zwanger was. Maar op dit moment zit ik veel meer in de lounge dan bij de andere topics :D..

Vind vooral interessant om te lezen wat jullie allemaal mee maken, en dan mijn point of view te delen.
    Kom hier niet om "ruzie" te zoeken, maar een nette discussie ga ik niet uit de weg!

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waarom ben ik hier?

Ik zocht een leuke hobby omtrent mijn zwangerschap om mijn omgeving niet te vervelen, en ik vond hier een stuk meer :cool: :D

Sociaal contact, beetje geinen, serieuze discussies, leuke reltopics, actualiteiten... etc.

7. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Omdat ik was gestopt met anticonceptie. Was op zoek naar 'lotgenoten' en tips en trucs. Moet zeggen dat mijn interesse ook het meest uit gaat naar dat soort topics. Nu ik in mijn verlof zit lees ik ook meer in de lounge. Maar verslaafd zal ik niet worden :).

8. Ik ben lid geworden toen ik was gestopt met de pil, omdat ik informatie wilde over ontpillen.

Eigenlijk pas echt heel actief geworden toen ik zelf zwanger bleek te zijn en toen ook wat meer gaan verdiepen in het forum. Vind het gewoon leuk :)

Rel-topics liever niet, maar ik hou wel van een stevige discussie en vind het uitdagend om mijn mening te geven op een manier die niet kwetsend is en die mensen soms een andere 'point of view' kan geven op een probleem. Hoeft soms niet eens mijn eigen mening te zijn... Ik vind het belangrijker dat een 'probleem' vanuit alle hoeken is bekeken, zodat de topicstarter uiteindelijk een gebalanceerde keuze kan maken... Klinkt dat raar?? ;)

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik meldde me aan om informatie op te zoeken toen we besloten hadden een kindje te willen. Nu ben ik er voornamelijk om met andere PCO'ers te praten maar ben nog het meeste in de lounge. Soms vraag ik me wel af waarom ik hier nog ben.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Neem aan dat je mijn 'discussie'bedoeld? Deze was totaal verkeerd geintepeteerd omdat je gewoon niet kan pijlen uit een stukje tekst of het aanvallend of anders bedoeld is. Ik denk dat dat deel vaak fout gaat hier op het forum. Waarom ben ik lid geworden? Omdat ik net bevallen was en tips nodig had, nu nog steeds kijk ik veel bij baby en dreumes. Rel topics hou ik niet van maar laat mijn mening wel horen als ik denk dat die wat bij kan dragen. Verder vind ik het leuk om te lezen wat andere mensen meemaken, behalve de vreselijke dingen :( En denk dat dit forum voor vele een uitlaatklep is en dat is er zo lekker van :)

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    In eerste instantie lid geworden (al zo'n 7 jaar geleden) omdat we voor een kindje gingen.

En nu....ja ik kom hier niet meer weg, ben verslaafd zeg maar;)

Ik moet hier soms erg lachen, zoek tips, kom voor een gezellige kwebbel en tja soms een goede discussie is ook wel eens prettig.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben lid geworden toen ik in verwachting was van mijn zoontje... Zat in paniek over de combinatietest en kwam hier uit.... Nu zit ik er nog vaak op om toch dingen te zoeken en veel grappige topics te lezen haha...

13. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in de lounge om lekker te loungen :D

14. knap

knap Niet meer actief

Hier het zelfde alleen werd het een meisje.

Het is mijn uit laat klep geworden.

En heb al wat leed gedeeld of leuke dingen. Wel meer prive probleer ik bij mij te houden.

En zal mensen proberen te helpen als ze dat nodig hebben.

Ook al hebben ze dat achter af niet nodig. Een sneer wil ik je niet geven wel wil ik zeggen dat 99 procent van de mensen hier toch echt wel hun best doen om mensen te helpen.

En dat niet iedereen bemoeizuchtig is maar ook je het anders kan bekijken. Soms laten mensen mij niet los. Maar dan moet het toch uit eindelijk.

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Lid geworden toen we gingen proberen zwanger te worden (2008). Veel gekletst in de NOD-topics en toen ik zwanger was overgestapt naar de april 2010-mama's. Met een aantal van die meiden heb ik nog steeds goed contact en af en toe spreken we eens af. Eén van de mede-april 2010-ers is echt een vriendin geworden.

Verder ben ik gewoon hier blijven hangen en vind ik het leuk om allerlei topics te lezen. Soms doe ik wel mee in een discussie, maar als ik het idee krijg dat het uit de hand gaat lopen, of leden termen gaan gebruiken die me niet aanstaan en/of leden niet eens de moeite proberen te nemen een anders standpunt te begrijpen dan haak ik af. Het moet wel leuk blijven...

16. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#16 mamazeyad, 13 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2013
    heb momenteel een beetje een geisoleerd leven. door hier te komen en praten met andere voel ik me toch een beetje onder de mensen en minder eenzaam. in het echt leven laat ik altijd over me heen lopen maar hier durf ik wel mijn mening te geven (probeer dat wel altijd zonder andere te kwetsen) . en ik vind hier een heleboel tips waar ik veel aan heb:).

17. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik ben hier 2 jaar geleden gekomen toen ik erachter kwam dat we ( onverwachts ) zwanger waren van ons 2e kindje. Zat voorheen op zwangerschapsforum.. daar was, in vergelijking met dit, geen ruk aan!
    Ik kom vooral in de lounge, lach me daar kapot, leef mee en irriteer me eige wezeloos aan bepaalde personen die continu bezig zijn met mensen onderuit te halen. Mijn reacties komen vaak lomp en bot over.. maar achter dit alles schuilt een heel lief en zorgaam persoon. Ben vaak aangedaan door verhalen etc.. al met al zwaaaaar verslavend dus! Maar op de gekste vragen krijg je hier een antwoord waar je wat mee kan! Ik heb meiden leren kennen waar ik bevriend mee geworden ben en regelmatig zien we mekaar! Ik kan niet meer zonder zp!!

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben lid geworden omdat ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had. Ik kon niet geloven dat hij echt positief en geldig was 😊 omdat ik bij de gyneacoloog liep wegens pcos, en toch natuurlijk zwanger geraakt. En eigenlij ben ik blijven plakken.
    In rel-topics reageer ik niet en laat ik voor wat het is. Ik doe er echt niet aan mee om iemand de grond in te boren. Als ik een mening heb die anders is, dan zeg ik dat op een normale manier.
    En verder vind ik het hier altijd wel interessant... Het leeft in ieder geval 😃 .

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb me aangemeld toen ik zwanger wilde worden in 2008. Wij zaten min of meer in de mmm dus ik had veel vragen en onzekerheden.
    Ik zit eigenlijk overal en nergens hier. Kletst graag over van alles mee en lees graag het wel en wee van andere. Ook bij een reltopic geef ik soms mijn mening. Niet om andere te kwetsen maar misschien om ook een andere kant te belichten.. Of ze bij te staan als ze gelijk hebben.. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen he :)

Waar ik nu vooral op uit ben is dat ik ook een keer ge-dit-dus wordt.. :D

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, ik moet echt elke dag op het forum kijken.. In den beginnen reageerde ik eigenlijk nooit ergens op, mja het is toch leuker om dat wel te doen haha. Mijn man wordt af en toe helemaal gek van mij.. ;)

Ik ben lid geworden toen mijn zoontje geboren was en ik info zocht over baby's die een hersenbloeding hebben gehad..

Deel Deze Pagina