Cursus borstvoeding

Discussion in 'Zwangerschap' started by LadyKikker, Nov 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook niet geweest, vond het niet nodig. Heb goede begeleiding gehad met de eerste van de kraamzorg. Bij de 2e en 3e liep het vanzelf als een tierelier.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb het bij zoonlief niet gedaan en heb er wel spijt van.
    De borstvoeding was een drama doordat het aanleggen totaal niet lukte, waarschijnlijk als ik meer begeleiding en tips (door bijv. zo'n cursus) had gehad dat het beter ging en ik het langer uit had kunnen houden..

Ik wil het borstvoeden toch een 2e kans geven en wil nu wel zo'n cursus doen.

3. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Ik ben samen met mijn man geweest (waren toevallig die avond allemaal stellen) en vonden het beiden erg informatief!!
    Ik/wij hadden echter nog nauwelijks wat gelezen over borstvoeding, kan me voorstellen dat als je dat wel hebt gedaan, je minder weetjes hoort.

Bij ons was de avond georganiseerd door het borstvoedingscentrum.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Nou, heb me aangemeld...
    Andere plaats wel, dus iets langer in de auto. Maar dan kan ik 2 weken eerder en mn vriend kan dan ook mee. Als ik dat zo lees, is dat ook wel verstandig.

Dank voor jullie reacties!

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Hier wordt het vanuit het ziekenhuis gegeven, 1 avondje. Ik ben er bij de eerste twee zwangerschappen heen geweest en vond het erg nuttig. Zonder de kennis uit die cursus had ik hier en daar toch wel raar opgekeken. Bijv. het nut van koolbladeren, druppeltje melk in een ontstoken oogje, spruw herkennen, uitleg over vraag en aanbod en hoe normaal het is om elke 2 uur aan te leggen in het begin (wat volgens mijn kraamverzorgster veel te veel was).
    Ik kan het je wel aanraden in elk geval.

Share This Page