Cursus de-escalatie in de zorg

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wie heeft er tips?

    Voor onze huisartsenpraktijk in omg Eindhoven/Uden/Den Bosch ben ik op zoek naar een cursus of workshop verbale de-escalatie en omgang met boze mensen in de praktijk. Echt het verbale stukje, geen zelfverdedigingstechnieken of vechtsport oid....

    Wie weet er toevallig iets?
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  2. Ziggi

    Ziggi Bekend lid

    8 feb 2017
    792
    218
    43
    Vrouw
    Wij hebben trainingen via Facet trainingen.
    Ik weet niet of zij ook specifiek alleen de-escalerend werken aanbieden .
    Bij ons zat het bij de agressiehantering en preventie training in, wij hebben deze trainingen wel als heel positief ervaren, vandaar dat ik het toch even noem
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Wij hebben een training gehad via kwintus. Waren een paar dagdelen en ging over psychische aandoeningen en gradaties in boosheid van clienten en hoe je ermee omgaat. De laatste dag was met een acteur die best heel confronterend was met situaties.
    Vond het wel echt een toffe training.
    Elseline gaf die training echt een topmens! Dus misschien kan je contact opnemen met kwintus.
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Stavoor. Echt een aanrader. Met een goede theorie als basis.
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wij hebben laatst in de praktijk een training gehad mbt de verschillende soorten agressie die er zijn en hoe daar mee om te gaan.

    Ik vond het erg leerzaam.
     
  6. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb de training gedaan en die werd door de nvda aangeboden maar dan door een extern bedrijf gegeven maar de naam weet ik echt niet meer. Wel enorm leerzaam geweest en veel van geleerd, ook buiten het werk enorm veel handvaten gekregen hoe om te gaan met mensen die net even hun boekje te buiten gegaan.
     
  8. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eind okt is er in Eindhoven een scholing van KOH over psychiatrie zag ik. Een workshop gaat ook over omgaan met moeilijk gedrag aan de balie. Daar heb ik me iig voor ingeschreven, jammer genoeg is die workshop maar 3 kwartier op 5 uur nascholing. Maar ik hoop er wat aan te hebben. Op het nvda-congres komend najaar is er ook een workshop met oa boksen . o_O die laat ik lekker over aan mijn vechtlustige collega :roflmao:

    Ik hoop er vooral uit te halen hoe ik zelf het hoofd koel moet houden. Ik heb zelf vaak een te kort lontje en dan kom je in zo'n ruzie-achtige sfeer terecht. Vaak reden voor de patient om nog bozer te worden. Voor mijn gevoel zijn mijn collega's daar beter in dan ik hahaha.

    Ik ga jullie tips zeker ook eens opzoeken! Bedankt
     

Deel Deze Pagina