Wij hebben de kans om volgend jaar een huis over te kopen van familie. Het is een groot vrijstaand huis met grote tuin; echt wat we zoeken. Echter boven is het vrij klein. Drie slaapkamers en een badkamer. Beneden is er nog een grote slaapkamer met tweede badkamer. Boven slapen gaat nog wel zolang de twins dan een kamer delen. Ooit willen ze wel apart (jongen en meisje) al weet ik ook niet of 2 eenpersoonsbedden in een kamer passen daar boven. Wordt wel heel krap. Uitbreken en 4 slaapkamers maken schiet ook niet op. Krijg je vier echt kleine kamers. Wij zouden dan wel beneden willen slapen maar dat vind ik ook weer niet een veilig idee. Trap naar boven naar de slaapkamers is in de hal bij de voordeur. Slaapkamer beneden is helemaal aan de achterzijde van het huis. Zolang de kids klein zijn eigenlijk geen optie lijkt me. Verder is het huis helemaal geweldig maar dit vind ik dus lastig. Wat zouden jullie doen?
Tja, wij slapen zelf op zolder. Alle kinderen op de 2e verdieping. Wij hebben er zelf geen probleem mee. Alle kamers hebben rookmelders. We voelen ons veilig genoeg. Misschien weer met babyfoon gaan werken, incl beeld?
Wij slapen beneden, één slaapt boven en één in het achterhuis, dus ook niet dichtbij. (eigenlijk net als bij jullie zoals ik het lees!) Wat vind je er niet veilig aan? Brandveiligheid of waar zit het hem in?
Bij ons slaapt de oudste op zolder. Wij wilden zelf op de verdieping slapen met de jongste kinderen, zodat in geval van nood wij hen kunnen helpen, terwijl de oudste zelf ook weet hoe en wat (geoefend etc.). Als ze ouder zijn gaan wij mogelijk wel naar zolder, maar nu voorlopig nog niet: voelt niet goed voor ons.
Wij slapen op zolder sindskort en zoon een verdieping lager. Gaat prima. Als hij wakker wordt s morgens dan komt hij gewoon naar boven.
Tja, ligt eraan. Kun je de kinderen horen als de deuren openstaan? Manlief en ik gaan eerdaags naar de 1e verdieping verhuizing, en dan liggen allebei de kinderen op de begane grond. Zolang we de deuren openhouden kunnen we ze makkelijk horen. Gangdeur dicht en een traphekje zodat onze jongste niet gaan spoken in de ochtend (hij geeft graag 'de katten te eten', wat betekent dat de vloer met brokjes bezaaid ligt )
Brandveiligheid bijv. Met babyfoons dan werken dan hoor ik ook zo rookmelder wel. Maar denk ook aan inbraak. Er is helaas een keer ingebroken. Bij de voordeur. Direct toegang tot de kids en wij liggen dan ver achter. Je moet hal, woonkamer, keuken en bijkeuken door om bij ons te komen. En in wat voor geval dan ook, inbraak of Brand klinkt me dat veel te ver. In ieder geval zolang ze klein zijn. Of maak ik me daar onnodig druk om? Ml zegt dat ik me niet aan moet stellen namelijk.
onze zoon slaapt op zolder, wel een rookmelder daar en de babyfoon staat altijd aan. En als er iets is komt hij zelf naar beneden.
Wij hebben precies de indeling zoals jij beschrijft. Nu is het fijn. De jongens zijn al wat groter en je hoeft minder vaak naar boven. Met een kleine vind ik het wel wat moeilijker. Als ze klein zijn heb ik ze liever in de buurt. De jongens hebben ook langs bij ons op de slaapkamer gelegen, en bij onze derde zal dat weer zo zijn. En ik heb tot een paar weken s'nacht een babyfoon aan gehad. We hebben een goed geisoleerd huis, dus geluiden van boven hoor je slecht. Nu is de babyfoon stuk en zetten we de deuren op een kier. Succes ermee!
Mijn stiefkinderen zijn pubers van 17 en 14 en slapen op zolder. Mijn zoontje van 9mnd slaapt op dezelfde verdieping als wij. Wij moeten uitkijken naar een ander huis en ik zou er geen moeite mee hebben als hij op een andere verdieping zou slapen dan wij, daar hebben ze babyfoons voor uitgevonden. Net zoals ze brandmelders hebben om je tijdig bij brand te alarmeren. Bang voor inbraak ben ik niet. Wij hebben een hond
Onze oudste gaat binnenkort naar de eerste etage en wij slapen op begane grond, samen met de jongste. De trapopgang is wel direct voor onze slaapkamerdeur. Dus ik zie daar geen problemen in. Inbraak... ook wij hebben honden, dus dat lijkt me ook wel meevallen. Is het evt een optie dat jullie samen met de tweeling boven gaan slapen en de oudste beneden???
Wij slapen zelf op de begane grond, met daaraan vast de badkamer, in het achterhuis. De kinderen slapen alledrie boven, in het voorhuis. Zeker als ze zelf de trap op en af kunnen is het geen probleem, ze komen gewoon zelf naar ons toe als er iets is, en als er 1 echt heel erg hard huilt, dan kan ik het horen. Ik word er dan ook wel wakker van. Voor de jongste hebben we de babyfoon, maar doordat hij zo ver weg ligt heeft hij wel lang op onze kamer gelegen, en is net weer terug naar boven nadat hij weer een paar weken bij ons heeft gelegen, omdat ik tig keer naar boven lopen al snel zat ben.
Mijn dochter heeft een tijdje haar slaapkamer op zolder gehad. Ik voelde me er niet echt prettig bij, vooral met onweer.. Succes met je beslissing.
Is het een idee dat je twee dochters nog een tijdje samen op een kamer slapen (vanaf de (pre)puberteit)? Ik heb tot mijn 13e een slaapkamer gedeeld met mijn bijna 5-jaar jongere zusje, ging meestal prima. Als ze straks 8 en 10 jaar zijn (of nog wat ouder) is het anders om zelf "ver weg" te slapen dan nu, nu ze nog zo jong zijn. Kan het me heel goed voorstellen dat je ze zo klein/jong nog niet alleen laat slapen. Maar als ze ouder zijn, kun je bijv. een brandoefening doen zodat ze zichzelf kunnen redden, babyfoon erbij zodat je ze toch kan horen. Nu zijn ze idd nog te jong om tijdens een brand zelf naar buiten te rennen. Mijn oom en tante hebben ook zo'n huis en mijn neven en nichten vonden het op een bepaalde leeftijd best prettig dat hun ouders aan de andere kant van het huis sliepen, vooral als ze wat teveel op hadden
Ik zou ook op dezelfde etage willen slapen. Maar ik hecht ook niet zo aan grote slaapkamers (heb liever extra strijk-, rommel-, berg-, logeerruimte etc. ) Kan je geen aanbouw/uitbouw maken? Dat is vaak goedkoper dan een groter huis kopen.
Je kunt de kids toch samen op een kamer laten slapen voorlopig. En straks eventueel In peuterbedjes. Daar passen ze een hele tijd in. Rodan vanaf een jaar of 6-7 zelf achter gaan slapen en ieder wel een eigen kamer geven. Wij slapen op zolder en het is geen probleem dat we niet op dezelfde verdieping slapen.
Wij gaan komend weekend verhuizen en dan gaan onze dochters op zolder slapen (allebei een eigen kamer van 14m2) en wij op de eerste verdieping. Hoe ik dit ga vinden weet ik nog niet haha. Ik denk dat het wel los zal lopen. Op de eerste verdieping hebben we ook 3 kamers dus zou kunnen, maar dan heeft eentje maar een klein kamertje.
Onze kinderen slapen een verdieping hoger dan wij. Er hangt een rook- en CO2-melder, en er staat bij allebei nog een babyfoon (dus ook bij mijn vierjarige), zodat we als er iets is onmiddellijk horen. Gaat eigenlijk prima