Op welke plaats hartje horen (17 weken)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanne1234, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Als ik met de angelsound luister hoor ik elke keer het hartje, dat is het punt niet. Alleen moet ik dan echt op mijn onderbuik richten zeg maar dus nog steeds best laag.

Ik ben een beetje ongerust omdat ik dacht dat het al wel wat hoger te horen zou moeten zijn. Met 20 weken zou je baarmoeder toch al tot je navel moeten komen (dus ook het kindje lijkt me)? Overigens heb ik niet gevoeld waar mijn baarmoeder zit, misschien is die wel groter en zit mijn kindje wel gewoon laag.

Mijn zorg: Groeit het kindje wel hard genoeg of kun je dit daaraan niet meten?

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Of je kindje hard genoeg groeit, kun je hieraan echt niet meten. Bij de vorige controle bij de vk moest ze ook helemaal naar onderen om het hartje te kunnen horen. De week erna had ik de 20 weken echo en het kindje loopt iets voor op groei. Het ligt er dus inderdaad maar net aan hoe je kindje ligt en niet aan hoe groot het is.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je kindje heeft natuurlijk met 17 weken ook nog heel veel plaats om te bewegen. Dus hij kan steeds op een andere plaats zitten.
    Weet nog dat ze bij mij rond die tijd ook nog niet zo hoog zaten om een hartslag te horen en vaak was het ook nog even zoeken.

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hier zit ie ook heel laag.
    Ik moet bijna tegen mijn schaambot aandrukken en dan met de angelsound draaien wil ik het vinden. Soms ligt ie wat hoger maar soms dus ook niet.

Wilde het hartje toevallig vandaag aan een vriendin laten luisteren maar vondt het dus niet. Na een tijdje onderin mijn buik geprobeerd en ja hoor luid en duidelijk.

Vorige week dinsdag ben ik bij de vk geweest, de baarmoeder hoogte was gewoon goed dus denk dat het kindje gewoon laag zit en verder maak ik me geen zorgen. De vk hield de doptone tussen mijn navel en schaambeen en daar was het hartje wel goed te horen. Op de vorige echo's groeide hij/zij goed dus ga ervan uit dat het nu ook wel goed zit.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje, jij hebt meer geluk dan ik. Ik ben inmiddels 32 weken (!) zwanger en het hartje vinden met dat kreng lukt me nog steeds niet... Gelukkig ben ik verder bont en blauw van het trappen dus het zit wel goed.

6. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Ben al wat meer gerustgesteld!

@ Cygnet2: gebruik je wel iets van babyolie oid? zonder olie hoor ik het namelijk ook niet en met al vanaf 11 weken.
    Maar goed als je al volop beweging voelt is het al minder belangrijk natuurlijk.

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Hier 18 weken zwanger, een baarmoeder die al ver boven navel komt, maar ukkie vind het onderin mijn buik veel te lekker.
    De ene keer moet ik echt onderin zoeken en de andere keer net onder mijn navel! En als ik hem eindelijk heb, dan kan ik 3 sec. luisteren en dan zwemt hij/zij alweer weg :D:D

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb geen angelsound, maar bij mij moest de vk al mijn hele buik over om het hartje goed in beel te krijgen, hij of zij is gewoon erg bewegelijk.

9. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 21 weken, en kan nog steeds het hartje niet goed vinden met de angelsound, t kraakt en bonkt dat t doet, maar een hartje......heel soms denk ik dat ik hem gevonden heb, en dan tel ik de slagen, is ie heel langzaam, 80 of zo per minuut, blijkt het de navelstreng te zijn die je kunt horen, kortom ik gebruik hem niet meer...

10. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hoi,

ik gebruik de angelsound al vanaf 10 weken. Ik hoor nu het hartje ( 19 weken ) tussen mijn navel en bovenkant schaamhaar zeg maar, Mijn baarmoeder komt tot mijn navel bijna, maar de baby ligt bij mij ook gewoon laag en hij groeit goed volgens de laatste echo( 16 weken) moet nog steeds een beetje duwen....Gelukkig voel ik sinds een paar dagen de baby dus de behoefte is nu wat minder.

Succes

Deel Deze Pagina