Ik ben niet naar voorlichting of cursus geweest, maar heb wel het boek Borstvoeding van Stefan Kleintjes gelezen - echt een aanrader, was daardoor al behoorlijk goed voorbereid. Verder ben ik bevallen in een ziekenhuis met borstvoedingscertificaat, dus ben daar ook heel goed geholpen de eerste uren met aanleggen en ik had gewoon geluk omdat Irem meteen heel goed dronk en mijn voeding erg snel op gang kwam. De kraamhulp heeft in de eerste week nog wat tips gegeven maar het ging bij ons eigenlijk vanaf het begin al vanzelf. Problemen loop ik nu pas tegenaan
Zou me bij de eerst wel wat geleken hebben, lag 2 dagen in het ziekenhuis waar ze me niet hielpen, dochter had pijn aan haar hoofdje door de vaccuumpomp, kv zonder geduld, kloven, spruw grrr. Dacht echt dat het helemaal niks zou worden, de eerste paar dagen had ik ook geen voeding en was superonzeker. Nu bij de tweede gaat het allemaal vanzelf en weet je ook wel dat het eerst nog op gang moet komen en hoe je moet aanleggen enzo, maar bij de eerste was de eerste tijd echt dramatisch.