Hi meiden, Volgend jaar heb ik 2 kindjes rondlopen en zou ik het toch wel erg fijn vinden om wat EHBO te kunnen! Heeft iemand goede ervaringen met een kinder-EHBO cursus? En welke dan? Ik wil hem graag dit jaar nog doen als t mogelijk is!
Ik he hem via mijn werk moeten doen en vond het erg leerzaam. Voordat het via werk moest bij het cb ook aleens nagevraagd en die boden dat ook aan. Wellicht bij jou cb ook?
Bij het Rode Kruis kan je ook zo'n cursus volgen. Heb het zelf nog niet gedaan, ben het wel van plan.
Ik heb via mijn werk ook kinder EHBO, groot EHBO en BHV. Vind het zeker nuttig om te hebben hoor! Heb een behoorlijk stuntpilootje in huis, dus ben bang dat ik het nog menig wat keertjes nodig ga hebben.
Ik heb het gedaan bij iedereenEHBO, online theorie cursus en een praktijkbijeenkomst, zeker de moeite waard!
ik lees mee, Ben ook van plan het volgend jaar te gaan doen. wellicht niet speciaal de kinder EHBO maar de gewone EHBO, lijkt me nl erg nuttig.
Ik had al jaren 'normaal' EHBO + verbandleer en heb op een gegeven moment ook EHAK (=Eerste Hulp Aan Kinderen) gedaan. Ik vond dat een zinvolle aanvulling, omdat bijv. verslikking / verstikking / reanimatie bij (kleine) kinderen toch anders is. Ook is er aandacht voor kinderziektes en wordt er uitgebreider ingegaan op ongevalletjes die je met kinderen nu eenmaal vaker hebt. Ik moet zeggen dat ik het voor ons eigen kind nooit echt nodig heb gehad. (Als juf wel al regelmatig nuttig gebleken.) Als ik af en toe paniekverhalen hoor / lees van andere ouders, denk ik wel vaak "mensen volg nou zo'n cursus". Ik weet dat het kind van een ander toch heel anders is dan je eigen kind. Maar ik weet uit ervaring dat ik dankzij mijn EHBO kennis gewoon heel rustig blijf en gewoon ga handelen. De schrik komt bij mij dan pas achteraf. Ik denk echt dat je een hoop leed kunt voorkomen hiermee. En weet je: van kinderdagverblijven, gastouders, scholen, sportverenigingen e.d. wordt altijd maar verwacht dat er iemand is die weet wat hij/zij moet doen in geval van nood. Althans: ik denk dat de meesten van ons z'n kind niet graag achterlaten bij een opvang op school waar niemand iets van EBHO gedaan heeft. Maar waarom verwachten we dan niet hetzelfde van de personen waar het kind als het goed is de meeste tijd doorbrengt van allemaal?
Ik wil het nu vooral ook omdat mijn zoontje de leeftijd krijgt, dat hij met vriendjes gaat spelen, vaak hier thuis. Ik ben best een paniek gevoelig mens. en bij een ongelukje wil ik zeker bij mijn eigen maar ook bij andermans kinderen weten hoe ik moet handelen. zonder in de stress te schieten zeg maar. wellicht dan toch maar eerst kinder ehbo.
Ik ben ook van plan om er volgend jaar eentje te volgen, dus lees mee. Toevallig las ik gister de voorwaarden door van de ziektekostenpolis voor 2014 (Achmea), en zag ik dat zo'n cursus ook deels vergoed wordt. Misschien bij jou ook?
O er zijn trouwens veel verschillende. Van 3 dagdelen tot een paar uurtjes. Het is wel zo hoe uitgebreider hoe fijner. Ik heb hem vorige maand een hele dag gedaan en je had gewoon echt tijd om alles uitgebreid te oefenen en te vragen.
Ik ben eens aan het kijken bij IedereenEhbo, spreekt me wel aan! Ik zag dat er zelfs iets wordt vergoed vanuit mijn zorgverzekering! Handig!
Ik heb ook kinder/baby reanimatie gedaan en hulp bij verstikking.. confronterend, maar ben blij dat ik het heb..