Cursus Kinder- cq baby-ehbo??

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Volgend jaar heb ik 2 kindjes rondlopen en zou ik het toch wel erg fijn vinden om wat EHBO te kunnen! Heeft iemand goede ervaringen met een kinder-EHBO cursus? En welke dan? Ik wil hem graag dit jaar nog doen als t mogelijk is!

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik he hem via mijn werk moeten doen en vond het erg leerzaam. Voordat het via werk moest bij het cb ook aleens nagevraagd en die boden dat ook aan. Wellicht bij jou cb ook?

3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bij het Rode Kruis kan je ook zo'n cursus volgen. Heb het zelf nog niet gedaan, ben het wel van plan.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb via mijn werk ook kinder EHBO, groot EHBO en BHV. Vind het zeker nuttig om te hebben hoor!
    Heb een behoorlijk stuntpilootje in huis, dus ben bang dat ik het nog menig wat keertjes nodig ga hebben.

5. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het gedaan bij iedereenEHBO, online theorie cursus en een praktijkbijeenkomst, zeker de moeite waard!

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik lees mee, Ben ook van plan het volgend jaar te gaan doen. wellicht niet speciaal de kinder EHBO maar de gewone EHBO, lijkt me nl erg nuttig.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had al jaren 'normaal' EHBO + verbandleer en heb op een gegeven moment ook EHAK (=Eerste Hulp Aan Kinderen) gedaan. Ik vond dat een zinvolle aanvulling, omdat bijv. verslikking / verstikking / reanimatie bij (kleine) kinderen toch anders is. Ook is er aandacht voor kinderziektes en wordt er uitgebreider ingegaan op ongevalletjes die je met kinderen nu eenmaal vaker hebt.

Ik moet zeggen dat ik het voor ons eigen kind nooit echt nodig heb gehad. (Als juf wel al regelmatig nuttig gebleken.) Als ik af en toe paniekverhalen hoor / lees van andere ouders, denk ik wel vaak "mensen volg nou zo'n cursus". Ik weet dat het kind van een ander toch heel anders is dan je eigen kind. Maar ik weet uit ervaring dat ik dankzij mijn EHBO kennis gewoon heel rustig blijf en gewoon ga handelen. De schrik komt bij mij dan pas achteraf. Ik denk echt dat je een hoop leed kunt voorkomen hiermee.

En weet je: van kinderdagverblijven, gastouders, scholen, sportverenigingen e.d. wordt altijd maar verwacht dat er iemand is die weet wat hij/zij moet doen in geval van nood. Althans: ik denk dat de meesten van ons z'n kind niet graag achterlaten bij een opvang op school waar niemand iets van EBHO gedaan heeft. Maar waarom verwachten we dan niet hetzelfde van de personen waar het kind als het goed is de meeste tijd doorbrengt van allemaal?

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik wil het nu vooral ook omdat mijn zoontje de leeftijd krijgt, dat hij met vriendjes gaat spelen, vaak hier thuis.
    Ik ben best een paniek gevoelig mens. en bij een ongelukje wil ik zeker bij mijn eigen maar ook bij andermans kinderen weten hoe ik moet handelen. zonder in de stress te schieten zeg maar.

wellicht dan toch maar eerst kinder ehbo.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Ik ben ook van plan om er volgend jaar eentje te volgen, dus lees mee. Toevallig las ik gister de voorwaarden door van de ziektekostenpolis voor 2014 (Achmea), en zag ik dat zo'n cursus ook deels vergoed wordt. Misschien bij jou ook?

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Doen!! Ik volg hem al jaren en het is zo zinvol!

Nu mijn schoonmoeder ( paniek piet 2.0) nog...

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    O er zijn trouwens veel verschillende. Van 3 dagdelen tot een paar uurtjes.
    Het is wel zo hoe uitgebreider hoe fijner. Ik heb hem vorige maand een hele dag gedaan en je had gewoon echt tijd om alles uitgebreid te oefenen en te vragen.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben eens aan het kijken bij IedereenEhbo, spreekt me wel aan! Ik zag dat er zelfs iets wordt vergoed vanuit mijn zorgverzekering! Handig!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb ook kinder/baby reanimatie gedaan en hulp bij verstikking.. confronterend, maar ben blij dat ik het heb..

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ga ik ook doen volgene jaar, word nog vergoed ook :)
    Via het oranje kruis..

Deel Deze Pagina