inbakeren

Discussie in 'Verzorging' gestart door Wen, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    Omdat onze kleine fabio niet wilde slapen, zijn wij vanaf gister begonnen met inbakeren.

    Heeft iemand daar ervaring mee en nog tips?

    thanks.wendy
     
  2. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hallo Wen,

    Ik weet niet wat je wilt weten, maar Joris heeft tot voor 3 dagen terug elk slaapje strak ingebakerd gelegen vanaf dat hij 2 weken oud was. Hij sliep niet meer en huilde ontzettend veel! Ik heb er heel veel aan gehad! Zonder sliep hij ook echt niet. Het is wel belangrijk om regelmaat en rust met het inbakeren te combineren! In het begin was het even wennen maar op een gegeven moment wisten wij niet beter, als we weg gingen ging de bakerzak ook overal mee naartoe...

    Gr. Miranda
     
  3. Wen

    Wen Actief lid

    Bedankt voor je reactie.
    Ik vind het toch best moeilijk hoor. Hij jengelt nu een uurtje en dan valt hij even in slaap en is na een kwartier ontroostbaar aan het huilen. valt me best zwaar om dan niet te reageren.
    Hielpen jullie joris in slaap vallen of legden jullie hem echt weg zonder nog extra aandacht te geven?

    En nog een vraagje. In de bakerdoek heeft fabio alleen een romper aan. Hoe deden jullie dat met kleertjes? om hem nou iedere keer aan en uit te kleden voor het voeden/spelen en dan weer slapen?
     
  4. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    In het begin was het voor ons ook heel moeilijk... Ik liet hem niet hysterisch worden, maar ik probeerde toch even te laten huilen. Liet hem in het begin meestal 5 minuutjes huilen, ging dan even naar hem toe, gaf hem zijn speentje en wenste hem weltrusten. Daarna heb ik de tijd "opgevoerd" tot 10 minuten en na een week of 2 huilde hij zichzelf altijd in slaap, meestal huilde hij dan net een minuut of 5.

    En met kleden, als het warm was deed ik alleen een rompertje aan en bij kouder weer had hij altijd een pyamaatje aan (dun pakje aaneen). En meestal als ik niet weg hoefde die dag en het was iets warmer, dan kreeg hij een dun broekje aan zodra hij uit bed kwam en in bed dan zonder broekje.

    Succes, het is even doorzetten, maar het heeft effect!
     
  5. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Wij hebben onze jongste ook ingebakerd. Maar we hebben haar nooit alleen laten huilen wat volgens Ria Blom wel zou moeten.
    Ze kreeg bv en ik voedde haar in slaap en dan legde ik haar in haar wiegje en dan sliep ze.
    Ik heb wel een bepaalde volgorde/regelmaat aan gehouden, maar niet die van Ria. Maar die van mijn kind.
    En het inbakeren heeft toch gewerkt en wel degelijk rust gebracht.
    Ik heb er zeer veel moeite mee om een kindje van 3 weken alleen te laten huilen. Zo'n kleintje huilt niet voor niks. En ik vind dat ik er dan voor mijn kidn moet zijn (of papa natuurlijk).
    Een uur laten jammer vind ik dus erg lang en ook de 5 minuten methode vind ik persoonlijk niet geschikt om bij zulke jonge kinderen toe te passen.
    Misschien kun je ook overwegen om in te bakeren zonder te laten huilen? Mijn ervaring is dat dat dus ook gewoon kan werken.
    Succes
     
  6. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb de bakerzak van Pacco, ideaal! Zo in en uitgebakerd, zonder doeken of plakkers of wat dan ook! Dat bakeren is echt een uitvinding. Als ik Mirthe niet inbakerde, sliep ze ook voor geen meter, kleine hazenslaapjes....
     
  7. Wen

    Wen Actief lid

    Wij hebben ook de bakerdoek van pacco. Inderdaad erg makkelijk te gebruiken. Toch slaapt hij niet altijd als wij hem in het bedje leggen. soms is hij een uur wakker, beetje jengelend, maar toch rustig. uiteindelijk slaapt hij dan voor hij komt voor voeding toch maar heel weinig. En soms moeten we hem echt voor een voeding wakker maken....
    Hij is denk ik nog zoekende....
     

Deel Deze Pagina