Hoi meiden, Ik geef borstvoeding en heb helaas sindsdien al twee keer een borstontsteking gehad en dus ook anti-biotica moeten gebruiken. Nu ben ik bang dat ik daarmee niet alleen mijn eigen darmflora naar de knoppen heb geholpen (ik slik inmiddels probioca), maar ook die van mijn kleine mannetje. Daarom, en ook omdat hij erge last heeft van krampjes, wil ik graag een probiotica aan hem gaan geven. Nu heb ik er via internet 2 gevonden. Orthiflor Start en ABC Dophilus. Hebben jullie er ervaringen mee? En met welke?
Wij hebben abc dophilus gebruikt tegen darm krampjes, maar dat was geen succes. Ze raakte er verstopt van. (nu was infacol hier ook geen succes) alleen zou ik het even overleggen met je huisarts of cb die kunnen je daar denk ik goede tips in geven
Hier heel blij met abc dophilus want dat is vrij van melk ivm allergie. Hier altijd problemen met de darmen gehad zodra hij bijv verkouden was. Was echt zijn zwakke plek. Sinds hij de provisoria krijgt is dit echt enorm verbeterd.
Hier ervaring met orthiflor start en erg tevreden over! Ontlasting ging beter en geen krampjes meer. Heb destijds 1 potje opgemaakt en dat was voldoende.
Ik heb zelf ervaring met Lepicol probiotics. Ben het gaan geven om te kijken of zijn ontlasting wat beter zou gaan, maar dit werd er niet beter op. Wel had ik het idee dat de krampjes wat minder werden.
De orthiflor start is véél makkelijker in gebruik dan de ABC, ik ben begonnen met ABC, tevens tegen krampjes, maar vond het een vreselijk gedoe. De orthiflor: Kreeg ze hévige kramepen van, maar volgnes de therapeute was dit 'goed'. We hebben de kuur niet afgemaakt. (later bleek overigens de koemelk de boosdoener).
hier ook abc dophilus gebruikt. Na een dag of 3-4 merkte ik zeker wel verschil en heb 2 potjes ervan opgebruikt. Ik deed het gewoon door de fles en vond het dus wel makkelijk in gebruik.
Wij hebben beiden geprobeerd, merkte er geen verschil tussen dus zou gewoon kijken naar verkrijgbaarheid en prijsverschil.
Hey hier werkte de abc dophilus ook prima bij alle twee: de oudste had echt elke luier een beetje poep, de tweede juist veel kramp, en had het idee dat het bij allebei wat reguleerde. Geen bv gegeven hier.
Wij hebben ook ABC dophilus gebruikt, maar hier ook geen succes. Het heeft hier helaas niet geholpen tegen de darmkrampjes.