Ik ben bekend met de grens van 22 euro mbt inklaringskosten en BTW. Hoe groot is het risico als ik iets van 24 euro bestel? Het gaat om houten speelgoed. En weet iemand wanneer ik pech heb aan wat voor kosten je moet denken die er evt bij kunnen komen? Is dat een vast bedrag of een percentage?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/moet-ik-betalen-voor-de-invoer-van-mijn-pakket Btw betaal je boven de 22 euro. Invoerrechten pas vanaf veel hoger. 150 euro volgens mij. Edit : Ik heb nog nooit op de buitenkant van de verpakking een hoger bedrag gezien dan 20 euro. Terwijl er ook wel eens voor 30 is besteld. Ik denk dat de verkoper hier al rekening mee houd. Hier dus nog geen ervaring ermee verder
Ik heb het er al drie keer op gegokt en het is drie keer goed gegaan. Op de pakketjes zelf werd inderdaad een lager bedrag gezet.
Dus voor een pakket van 24 euro kan er in mijn geval dus maximaal 5% invoerrechten opkomen en 21% belasting? Want dat is het waard hoor. Dat vind ik geen enkel probleem om te moeten betalen.
Ik had trouwschoenen van 23 euro en daar kwam nog een rekening achteraan van ik geloof 35 euri of zo ... was wel naar FR gestuurd ...
J Ja die 35 euro zou ik dan minder vinden Wat zijn de regels in Frankrijk dan qua douane heffing. Want waar komt dan bij jou die 35 euro vandaan?
Als het via AliExpress is kan je de verkoper vragen een ander bedrag op het pakketje te zetten. De kans bestaat altijd dat je pakketje eruit gepikt wordt. Kwestie van geluk hebben.
Dit inderdaad. Gwn een iets lager bedrag vragen, dus niet veel goedkoper. Bijvoorbeeld 21 euro? Doen de verkopers echt niet moeilijk over.
Ik heb 1x iets besteld van 23 euro. Dat is goed gegaan. Wat ik begrepen heb is dat er niet alleen BTW bij komt bij pakketjes tussen 22-150 euro, maar ook afhandelingskosten van het postbedrijf. Die BTW kan ik makkelijk zelf berekenen, maar die afhandelingskosten zijn me zo onduidelijk als wat. Ik let dus altijd goed op dat ik onder die 22 euro blijf. Eén keer is dat dus niet helemaal gelukt en was het een gokje. Maar ik had al gelezen dat het meestal wel goed uitpakt. Toch kun je ook pech hebben dan natuurlijk.
Het is een gokje. Wordt je gepakt betaal je 21% btw en betaal je ook nog afhandelingskosten aan post nl a 13 euro. Das vast bedrag. Ik bestel al jaren bij Ali maar altijd onder de 22 euro, bewust. en van de 6 pakjes boven de 22 euro heb ik 1 x betaal bewijs moeten sturen en daarna rekening gehad die ik moest betalen bij ophalen pakket
Bij Ali is het bij mij altijd goed gegaan. Ik ben 1 keer ‘gesnapt’ bij een pakket uit de VS van €22,45.... Moest toen iets van 15 euro of zo betalen, waarvan het meeste ‘afhandelingskosten’.
Euh ja goeie geen idee eigenlijk ... het was zo druk destijds dat ik het zonder na te denken heb overgemaakt! Ik zal eens kijken of ik de papieren nog terug kan vinden!
Ik heb gevraagd of ze op de papieren van de zeemeerminnenstaart van mijn dochtertje konden schrijven dat het zoveel geld had gekost en de rest (dus alles boven die grens)verzendkosten waren. Dit hebben ze keurig gedaan en toen ging het goed