Geen idee wat ik met dit topic wil bereiken, maar ben heel bezorgd en zit mezelf nu helemaal gek te maken.... Vanmiddag na het voeden doezelde ons meisje een beetje in op mijn schoot. Op een gegeven moment maakte ze een heel raar geluid en stopte ze met ademen, godzijdank ging ze weer ademen nadat ik een paar keer hard in haar gezicht had geblazen, maar daarna had ze het nog zeker 10 minuten heel erg benauwd en ademde ze heel zwaar. Heb de HAP gebeld omdat het me helemaal niet lekker zat. HA heeft haar nagekeken en volgens hem hoef ik me geen zorgen te maken en gebeurd zoiets wel vaker, maar omdat ze dan in haar bedje slaapt merk ik het dus niet. Schijnt dat er dan even geen seintje naar de hersenen gegeven wordt, "slaapapneu" (schrijf je dat zo?) noemde hij het. Als ik merk dat het vaker voorkomt moet ik terugkomen.... Ik ben me echt helemaal lam geschrokken vanmiddag.... Ze licht dus nu in bed te slapen en ik sluip nu iedere 10 minuten haar kamertje in om te kijken of ze nog wel ademt.....
Ik begrijp dat je vreselijk bent geschrokken!! Zou ik ook doen. En zeker zou ik de kleine ook elke 10 minuten controleren. Het vertrouwen weer terug te winnen dat er niets gebeurd is moeilijk. Zolang jij het idee hebt dat je even moet kijken zou ik dat gewoon doen en anders misschien even naar je eigen huisarts vandaag? Veel sterkte en succes!
Kan me ook heel goed voorstellen dat je ontzettend bent geschrokken. Dat dit vaker gebeurd is trouwens wel waar. Maar evengoed zou ik het goed in de gaten houden.
Er zijn speciale matrasjes die je kunt huren bij de thuiszorgwinkel voor dit soort dingen. Ik zou een afspraak maken met je huisarts of CB om er eens over te hebben. Er gaat dan een alarm af als je kindje even niet ademt. Ik zou het er niet zomaar bij laten zitten. Succes!
Mijn dochtertje heeft dit ook 1 keer gehad. Dat was heel eng ja. Heb haar opgepakt en ik heb op haar rug staan kloppen als een gek, totdat ik haar weer hoorde ademen. Stond ik dan met de tranen in mijn ogen. Was zo blij dat ze weer ademde. Heel eng allemaal. Hierna heeft ze dit niet meer gehad gelukkig!
Bedankt voor jullie reacties. Gisteren is inderdaad de huisarts nog even langs geweest en hij heeft naar haar hartje en longen geluisterd. Hij was toch visites aan het rijden en was zo aardig nog even langs te rijden omdat het me dus echt niet lekker zat. Volgens hem hoef ik me dus echt geen zorgen te maken. Ben er vanacht wel 40x keer uit geweest Zo'n speciaal matrasje vind ik eerlijk gezegd ook een beetje griezelig, je hoort wel een dat die dingen zo maar afgaan als je kindje er niet helemaal gied op ligt of zo.
Ons dochtertje had dat ook! Zowel in het ziekenhuis waar ik lag ivm keizersnede als bij het concultatiebureau zeiden ze dat dat vrij normaal is bij jonge kindjes! Ik ben me ook echt af en toe helemaal rot geschrokken!!! Maar ze verzekerden me dat het dus vaker voorkomt. Met de tijd wordt het minder en inderdaad, ons dochtertje is nu 8 maanden en ze ademt heel regelmatig! Ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken! Wel aardig van je dokter trouwens!
Hier een te vroeg geboren jongetje, dus veel ervaring met stoppen met ademen. Probeer rustig te blijven als je kindje dat doet.(heel makkelijk gezegd hoor, ik weet het ) Blaas een keertje in het gezicht, dat helpt eigenlijk altijd wel. Zolang je kindje niet blauw wordt tijdens zo'n incident (de lipjes kleuren blauw, gezichtje kan wit of grauw worden) heeft ze in ieder geval nog genoeg zuurstof in het bloed. Bijna altijd herstellen de kindjes het zelf wel. Als je kindje wel verkleurt zou ik gelijk het alarmnummer bellen! En als het vaker voorkomt gewoon weer naar de dokter gaan hoor. Ik snap je angst helemaal hoor, mijn zoontje is nu 9 maanden en nog ga ik elk kwartier kijken. 's Nachts durf ik eindelijk rustig te gaan slapen. Maar zodra ik wakker word ga ik gelijk weer kijken.
Hier precies hetzelfde, daar heb ik een tijdje terug ook een heel topic over gehad.. Als je het niet vertrouwt; ga 100 keer naar de huisarts of de HAP toe! Bespreek het op het CB, dan kijkt de arts er daar ook nog een keer naar! Mijn mannetje wordt de 23e weer nagekeken. Liever 100 keer teveel dan 1 keer te weinig! Ennehm, dat over dat blauw worden vind ik zulke bullshit.. Ik heb het idee dat als je kindje blauw wordt, het al te laat is. Als je gestresst bent en denkt dat er iets niet goed zit, gewoon bellen!
Ik ben vanmorgen naar de terugkomdag geweest van de zwangerschapsyoga en de kleine van 1 van de meiden had een heel klein apparaatje aan z'n broeksband hangen, een respisense. Dit had ze via internet besteld. Als een kindje 15 seconden niet ademt gaat ie buzzen (waardoor hij schrikt en weer gaat ademen) en weer 5 seconden later gaat ie steeds harder piepen. Misschien dat dit jou ook rust geeft, zij is een engelse en daar hebben veel mensen dat apparaatje. Succes, kan me voorstellen dat je er heel erg van geschrokken bent..