hoi dames ik ben nog vroeg, maar dacht er net ineens aan wat mag ik absoluut niet vergeten mee te nemen naar het ziekenhuis voor de bevalling. -maxicosi (neem je dan ook de wielen mee, het onderstel dus??) -kleding voor de baby mt 50-56 -kleding voor mezelf voor na de bevalling -camera/ fototoestel met extra batterijen / oplader maar wat nog meer??
maxi cosi (geen onderstel) lippenbalsem!! druivensuiker. drinken eten. vermaak voor man. haarelastiekje als je lang haar hebt.
- Shirt om in te bevallen - Pyjama voor eventuele overnachting - Dekentje voor de baby (voor als je weer naar huis gaat) - Eventueel voedingsbeha als je BV gaat geven Dat is wat mij zo te binnen schiet. Zal vast nog wel meer zijn
Op het lijstje dat ik van de vk heb staan ook nog: - toiletspullen (je gaat douchen na de bevalling ) - badjas - slippers - ponspasje van het zh (echt, dat ga je niet meer maken als je al bezig bent met bevallen ) - pasje van je zorgverzekeraar - omslagdoek voor de baby - mutsje (als deel van eerste set kleertjes). Ik moest de vorige keer bijna een week in het zh blijven, en was erg blij dat ik mijn tasje goed had ingepakt. Maar mijn man is nog regelmatig dingen thuis gaan halen Vooral de dingen voor net na de bevalling zijn fijn (badjas en slippers en lekker frisse, makkelijke kleding voor erna - die douche is geen overbodige luxe hoor ).
Ik kreeg van die 'gazen' superrekbare onderbroekjes voor die mega verbanden... die pasten op geen enkele manier in mijn eigen ondergoed. Oh god, ik moet er nog niet aan denken zeg ... zucht...
Haha ja dat lijkt me ook verschrikkelijk. Zeker met dit broeierige weer. Ik weet niet zeker of ik daar van die netbroekjes krijg dus ik heb bij de Wibra een paar vrouwen boxershorts gehaald. In ieder geval geen strings
Er staat inderdaad veel in het lijstje van de vk. Ik moest redelijk gehaast naar het ziekenhuis en we hadden dus helemaal geen entertainment voor mijn vriend. Terwijl ik in trance de weeen aan het weg puffen was heeft hij zich kapot verveeld een hele nacht
Elastiekje is een hele goede! Die was ik vergeten en wat heb ik daar van gebaald. Tegen de tijd dat we bij de persweeen waren beland zag ik eruit alsof er een dooie cavia op mijn hoofd geplakt zat Verder denk ik dat alles wel genoemd is! Misschien nog een mp3 of ipod. Mocht je er tijd voor hebben om wat ontspannende deuntjes te luisteren
Eten! Dat mag ik deze keer dus echt niet vergeten zeg.. Ik had zoeen gigantische honger en het was 3 uur snachts. Deze keer gaat er echt een zak lekkere dingetjes mee en een osseworst!
sokken!!! Ik had echt koude voeten Verder: - oplader tel. - ziekenhuisstickers - maxi cosi - kleertjes met mutsje - schone kleding - iets voor je man om zich te vermaken - flesje water of ander drinken
Lippenbalsem (door al dat blazen en zuchten drogen je lippen erg snel uit) warme sokken. Nooit koude voeten behalve tijdens het vallen. Lekker warme trui. Ondanks de warmte in het ziekehuis had ik het zo koud tijdens de weeen. Iets te eten. In de meeste ziekenhuis is s'nachts niks te krijgen. (ik had er geen behoefte aan, man wel) Muziekje ofzo. (of dvdtje) Iets te doen en om je af te leiden van de weeen. Lag s'nachts in het ziekenhuis en er was echt niks op tv. Positiekleding. Je past na de bevalling nog niet in je gewone kleding
evt. een tijdschrift of boek (voor als je een nachtje moet blijven zoals ik de laatste keer had en me kapot verveelde)