Zo lastig....misschien kunnen jullie mij een beetje helpen. We zijn bang dat de tv te ver weg is op 6 meter. We willen ook nog ergens een gashaard. En een lekkere grote bank. Hoe zouden jullie het indelen?
Wij hebben een soortgelijke indeling en een hoekbank in de linker onder hoek van het woongedeelte. Onze tv staat op max 7 meter; de rechter muur loopt schuin bij ons en daar heb we een wandmeubel incl tv
Wij hebben de bank een meter of 1,5 van de muur af. Daarmee zitten we dichter bij de TV en hebben achter de bank nog ruimte voor een speelhoekje. Zo kijken we niet tegen de speelgoed aan als we op de bank zitten
6 meter is op zich geen heel groot probleem als je maar een flink scherm hebt. Wat ik ooit eens meekreeg van een goede interieurstyliste is dat je je bank nooit tegen een muur moet zetten. Heb je niet de ruimte om hem midden in je kamer te zetten, dan in ieder geval 30 cm van de muur af. En het is echt waar dat dat veel ruimtelijker toont, en gezelliger. Wij hebben te grote banken voor onze zitkamer (gekregen banken, we verbouwen volgend jaar, dan komt de woonkamer op een andere plek en koop ik de bank die ik écht graag wil ), en ik zette hem eerst dus wel tegen de muur, maar nu ik hem een halve meter naar voren heb gezet lijkt de ruimte echt groter. Dus ik zou je bank geen 6 meter van je tv af zetten, maar dichterbij, en dan kun je achter je bank nog een kinderhoek maken.
Wij hebben onze bank net als amy32 een beetje midden in de woonkamer staan. En dan kijken we richting de tv. En aan de andere muur staat nog een kast en een kinder hoek. Om 6 m bij je tv vandaan te zitten dan heb je niet echt een gezellige zithoek. Vind het lastig om van een plaatje te zeggen zo moet je het indelen omdat we totaal niet weten wat voor maten je meubels hebben. Ook lastig met alle hoeken om een leuke plek voor de gashaard te maken, en dat je er dan ook nog een zithoek bij hebt.
Dat is ook nog een goed idee!! We kopen allemaal nieuwe meubels, dus we kunnen het invullen zoals we willen. We zijn idd een beetje bang dat het ongezellig wordt zo ver weg. Bedankt voor jullie tips! Meer tips uiteraard altijd welkom.
We willen alleen wel echt een lekkere grote hoekbank. Eigenlijk een soort U. Dan wordt dat wel lastig denk.
Wij wilde ook eerst een U, maar hebben nu een hoek en die past prima in de hoek links onder op jou tekening.
Wij ook, heerlijk! Ik zou dus rechts onderin de speelhoek maken, tot aan de erker. Op die hoogte de bank (dus met de zijkant tegen de trap als het ware) en de tv tegen de wand boven
Wat een mooie ruime indeling! Als je toch allemaal nieuwe meubels gaat kopen dan zou ik naar een winkel gaan waarbij ze je adviseren met de indeling/ kleuren etc. Het kabinet doet dat bijvoorbeeld, of de Bommel meubelen, maar vast nog veel meer winkels.
Ik zag laatst ook een mooie TV standaard! Dan kun je je TV ook een ander plekje geven dan tegen een muur. Dat creëert weer meer mogelijkheden. Zelf zou ik denk ik de bank met de lange rugzijde (3 of 4 zits met chaise lounge) tegen de muur waar de trap aan zit zetten. Dan de tv op dat kleine stukje langs de erker. De haard zou ik dan linksbovenin doen. Dan zou je nog 1 of 2 mooie bijpassende (draaibare) stoelen kunnen neerzetten midden in de ruimte. Als je ze dan draait zou je ze kunnen betrekken bij de gashaard als zithoek.