Cursus/opleiding LOI of NTI of..

Discussie in 'De lounge' gestart door Mus, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik zit in twijfel! Ik werk nu al zo'n ruim 5 jaar op kantoor en ik ben er onderhand klaar mee.. ik wil mijn leven niet wegkwijnen op een of ander duf hok.. Ik heb ooit mijn secretaresse diploma behaald en eigenlijk wil ik wel wat anders! Maar goed, WAT anders? Ik weet het niet.. Ik ben op dit moment alles aan het afstruinen om uit te zoeken wat me zoal trekt.

Heeft iemand ervaring met een cursus of een opleiding van een of andere LOI of NTI- instelling?? Daar heb ik namelijk naar zitten kijken, maar als je een opleiding gaat doen... a) het is vrij prijzig per maand en b) hoe moet je dat ooit met een stage gaan regelen? Lijkt me verschrikkelijk lastig, maar misschien zie ik dat wel verkeerd? En is het ook parttime te doen? Ik werk nu ook parttime en heb die "vrije" tijd echt nodig, blijft dat met een stage/ opleiding..?

Pff.. het is gewoon verschrikkelijk! Vooral in deze tijd van crisis en alles.. je mag allang blij zijn dat je nog een baan hebt, heb ik het idee. Maar dat neemt niet weg dat dat rotgevoel blijft..

2. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Als ik jou was zou ik even informeren bij een ROC of Avans bij jou in de buurt.
    Die LOI en NTI opleidingen klinken leuk, maar google maar eens op de combinatie van bijvoorbeeld 'NTI klachten'... nou dan ga je toch anders denken.
    Meestal zijn er goede dag/avond scholen te vinden, die zijn nog eens een stuk goedkoper, en je hebt meestal betere begeleiding.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Een advies... als je dan wilt kiezen tussen LOI en NTI, kies dan voor de LOI. Ik heb bij beide cursussen gevolgd. Over de LOI niets dan lof, maar de NTI........ blegghhhh: breek me de bek niet open ;).

Groetjes,
    Josien

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Inderdaad doe niet de NTI. Hier ook slechte ervaringen mee volg Cursus Engelse correspondentie grrrrrrr. LOI is dan altijd nog beter. Ik moet zeggen dat die zelfstandige cursussen toch niets voor mij zijn. Vragen stellen blijft lastig

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik heb 3 cursussen gedaan bij LOI en ben er prima tevreden over.

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Op internet kan je testen doen om te kijken waar je interesses liggen,gewoon ff googlen.
    Ik heb me 3 jaar geleden om laten scholen tot kok op een ROC,was 1 dag in de week,daarnaast werkte ik.Eerst fulltime,later part time.
    Gewoon doen,life is what you make it!

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, zit in precies hetzelfde schuitje, mijn werk ging me zo tegen staan. Zat ook te twijfelen tussen loi nti en nha. ben blij dat ik geen van 3 en heb gedaan, maar na lang zoeken een opleiding gevonden heb waarbij ik 1 dag in de week school heb EN studiefinanciering krijg! (560 euro per maand! ) Ligt er natuurlijk aan welk salaris je nu gewend bent, maar ik werkte maar 16 uurtjes dus was al niet zoveel, plus dat ik nu veel meer terug ga krijgen aan toeslagen van de belastingdienst, en ik mijn 2 dagen stagelopen dus wel kan doen. (en dan dus maar 3 dagen per week 'bezig' ben)
    Ik zou als ik jou was wel de knoop doorhakken als je je werk je zo tegenstaat, heb het ook een tijd gehad en werd er niet gelukkiger van, maandag a.s. is mijn laatste werkdag en geeft me een heerlijk gevoel. Succes!

Deel Deze Pagina