Hallo dames, Wij willen ons straks een keer gaan opgeven voor een zwangerschapscursus. Maar nu weten we dus niet goed welke cursus het leukste/beste is.. We zaten te denken aan de cursus samen bevallen (zei de vk gister ook) wie heeft hier ervaringen mee??? liefs Emni
Ik heb geen ervaring, maar was vanmiddag evevn aan het zoeken, helaas moet ik wel een half uur in de auto als ik t zou willen. Dus ik lees wel even mee.....
Ook geen ervaring, maar die lijkt mij ook best leuk, vooral omdat het echt met je partner is.. Ik lees ff mee
Hier heb ik de cursus samen met mijn man gedaan. Het was echt super. Nu doen we de herhalingscursus met nog 2 andere stellen van 3 avonden. Tweede kindje.
samenzwanger heb ik niet gedaan, kon niet ivm met het werk van mijn vriend en ik denk ook niet dat hij het zou zien zitten om een aantal keer mee te gaan met zo een clubje maar ik heb wel zwangerfit gedaan en heb hier heel veel van geleerd, zeker voor tijdens de bevalling had ik nuttige tips gekregen die ik tijdens de bevalling nog kon uitvoeren ook!! bij zwangerfit is er ook 1 partner avond, waarbij hun handige tips krijgen over hoe om te gaan met onze hormonen, weeen en bevalling ed. en al was het maar 1x ik heb het gevoel dat mijn vriend hier ook veel aan gehad heeft, hij was echt mijn steun tidensde bevalling en ik heb het idee dat dat anders zou zijn als hij die keer niet mee gegaan zou zijn... ik ga deze zwangerschap weer de zwangerfit doen, gewoon voor de gezelligheid
Ik ga de cursus ook doen! Vind het juist erg leuk om dit samen met mijn man te doen. Ook heb ik gelezen dat juist veel mannen hier erg positief over waren omdat het niet zweverig is. Daar zou ik bij mijn kerel ook niet mee aan hoeven komen en daar hou ik zelf ook helemaal niet van . Ben erg benieuwd!
mijn man en ik hebben hem ook gedaan. Het was vooral erg gezellig en we hebben nog steeds contact met z'n allen en al 2x afgesproken met alle stellen. Erg leuk dus. Op zich hadden wij zelf aan de informatie niet heel erg veel. Tuurlijk hoorde je een hoop dingen die je niet wist, maar ik had al zoveel boeken gekocht dat ik veel al had gelezen. Maar het uitwisselen van ervaringen was prettig en ze legde de dingen goed uit en had ook wat dingen mee (een vacuumpomp bijv. zodat we het alvast konden zien). Het eerste deel van de les was theorie en het tweede deel was vaak iets van ontspanning, manieren leren om de weeën op te vangen, massage (die was geweldig ) enzovoorts..
wij hebben hem gedaan maar vonden het allebij niks...:s alles wat zei vertelde had ik hier al gelezen
Wij hebben het bij Isabella ook gedaan. Hele leuke en vooral gezellige cursus. Vooral mij man heeft er veel aan gehad tijdens de bevalling. Goede basis kennis. Ik ga straks zelf alleen Gym doen.
wij hebben de cursus samen bevallen net afgerond! het was echt super! we kregen veel info en ook de mannen werden goed betrokken bij alle informatie en bij hun verantwoordelijkheid bij de bevalling. eerste gedeelte van de avond is altijd theorie en tweede gedeelte praktijk. het is geloof ik 9 keer in totaal. maar ik kan zeggen dat ik helemaal ben voorbereid op wat er gaat komen (voor zo ver dat kan) en wat ik vooral erg fijn vind is dat mijn man ook weet wat hem te wachten staat, wat hij kan doen, hoe hij dat kan doen, en waar hij op moet letten en wanneer hij moet bellen, enz waardoor ik me straks helemaal op de weeen kan concentreren en niet hoef te denken aan alle dingen er om heen. dus echt heel relaxed! ook is de groep erg leuk. samen met andere stellen die ongeveer net zo ver zijn. daarmee heb ik ook contact op mijn hyves en we houden elkaar op de hoogte van bevallingen en hoe die zijn verlopen. inmiddels is iedereen van de groep bevallen, behalve ik.. spannend dus.. maar ze leven allemaal met me mee, en ik geniet vast van hun babyfoto's. straks in juni hebben we een terugkomdag, zodat we alle baby's kunnen bekijken en knuffelen. echt een aanrader! en meteen een berg vriendjes, vriendinnetjes van dezelfde leeftijd voor je baby later! hihihi
Ik heb het ook gedaan bij onze dochter en vond het mwah. Veel dingen wist ik al van dit forum, vond alleen de groep wel heel gezellig. Ik doe nu yoga en daar heb ik zelf veel meer aan!
Wij vonden het helemaal niks Maar dat had er ook mee te maken dat we de 'juf' niet zo goed en zweverig vonden en de andere mensen hadden we niks mee. Best gek, we zijn allebei vrij makkelijk in contact maken en vinden mensen al gauw leuk/boeiend. En net met deze club hadden we he-le-maal niks. Dat er dan een grapje gemaakt werd en iedereen lag helemaal in een deuk en dan keken wij elkaar even aan.. 'iets gemist?' haha Maar goed, dat zegt niks over de cursus zelf natuurlijk We hadden het eerste uur altijd theorie, dan pauze en dan 'praktijk'. Dat waren meestal oefeningen. Je zit dus echt met zijn allen op de grond te puffen. De man achter de vrouw, dat werk Dan is het toch fijn dat je mensen om je heen hebt waar je je lekker bij voelt want het voelde voor ons erg ongemakkelijk. We zijn er na 3x ook mee gestopt want we kregen steeds ruzie als we in de auto zaten op de terugweg (ik wou het blijven proberen, hij was er helemaal klaar mee hahaha! Hij heeft gewonnen..)
Dank voor jullie reacties, het is toch ook wel erg wisselend! Ik ga eens informeren of er ruimte is! Voor ons is het belangrijk dat we samen iets vinden, de basiskennis weet ik toch wel. Het is ook onze tweede! Dat krijg je waarschijnlijk in elke cursus...... Ik las op de site dat er ook een weekend cursus bestaat iemand toevallig daar geweest? Gr
Hallo, Dank jullie wel voor de reacties!! Wel veel wisselende reacties maar dat houd je altijd denk ik!! Ik denk dat ik volg week maar eens in de buurt ga informeren ben benieuwd... heb er wel al zin in!! Liefs Emni