Meiden ik heb een dilemma! Verleden week ben ik opgenomen vanwege een hoge bloeddruk, veel vocht overal en een urinetest waarin eiwit zat. Ik mocht afgelopen donderdag naar huis. Moet 1 keer in de week terug komen voor controle, as donderdag dus weer. Nou voel ik me al de hele dag niet fit...moe en duf, beetje misselijk soms en hoofdpijn, maar geen heftige hoofdpijn en niet steeds op dezelfde plek, maar wel steeds aanwezig. Mijn lichaam voelt niet helemaal als mezelf, maar het is ook niet dat ik zeg tsjonge jonge wat voel ik me ziek. Wat moet ik nou doen en wat is normaal? Probeer me te herinneren wat de arts zei maar ik weet het niet, ik weet niet wanneer ik in zal moeten grijpen, mijn vriend heeft zoiets van ga naar bed, slapen en dan kijk je morgen hoe je je voelt, maar is dat verstandig? Hij zegt dat ik me nu alleen nog maar druk zit te maken, maar wanneer maak je je druk en wanneer moet je nu serieus contact op gaan nemen met iets of iemand, en met wie dan?
Als je het niet vertrouwd moet je gewoon je verloskundige bellen Ik had de zelfde klachten en bleek helpp te hebben Ik zeg NIET dat jij dat ook hebt (geen extra stress graag ) maar je kunt beter je verloskundige een keer te veel bellen, dan een keer te weinig En wees niet bang haar wakker te bellen Ze is dat gewend, had ze dit beroep maar niet moeten kiezen
De vk heeft me afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis gestuurt, ik mocht naar huis omdat mijn eiwit gehalte onder de 3.0 zat. Mijn vriend zegt dat dit niet zomaar om kan slaan en dat als ze me uit het ziekenhuis laten het dus iig wel een week goed zal zitten. Ik weet het niet, wil niet alles op zijn kop zetten vanwege een waandenkbeeld van mezelf...maar wil ook niet dat het echt wat is en dat ik niets gedaan heb.
Nou dat moet je vriend niet te snel zeggen want het kan opeens hard gaan. Ik heb het niet zelf meegemaakt maar wel iemand dicht bij mij. Ik wil je natuurlijk niet bang maken maar als jij zelf het gevoel hebt dat het niet goed is kan je beter bellen.
als ik jou was zou ik gewoon bellen... beter een keer te veel als te weinig! daar zijn ze voor! en al is het maar om jou met een gerust hart te laten slapen! je vriend kan hier niet over oordelen (mannen worden niet voor niets niet zwanger )
En "kan niet binnen een week omslaan"? Sorry maar dat is onzin Het kan binnen een nacht omslaan Dus als je je niet zeker voelt, niet luisteren naar een man Gewoon bellen hoor
absoluut bellen ,ik heb ook zo,n man maar een dag later was ik wel bevallen met 33 weken en pre eclampsie !!!! meid luisteren naar je lichaam die verteld echt genoeg ! succes
Wat ik begreep via een sms van haar is dat ze vannacht toch naar het ziekenhuis is gegaan en ieder geval aan de medicijnen zit,vraag me niet welke of hoe en wat dat is alles wat ik weet. Ik wordt nog op de hoogte gehouden dus dan horen jullie het wel via mij of haar(vind ze vast niet erg) bijdeze ook bedankt voor jullie reacties..
Daar ben ik weer! Ik heb zondag toch de vk gebeld, die zei dat ik nu onder het ziekenhuis val dus toen ziekenhuis gebeld. Die wilden dat ik meteen kwam, bleek een bloeddruk van over de 100 onderdruk te hebben en die schommelde daarna tussen de 90 en de 100. Dus dat werd weer blijven, kreeg een infuus voor het geval dat en medicijnen om alles weer laag te krijgen. Ik moet nu aan deze medicijnen blijven en mijn vriend is idd duidelijk uitgelegt dat het volkomen onvoorspelbaar is en blijft en bij elke verandering van klachten moet ik bellen. Donderdag moet ik weer terug, en de week daarop ook, tussendoor als er iets verandert of erger wordt gewoon bellen en rustig aan doen. Ik had hier net even die aansporing om toch te bellen nodig geloof ik, je denkt al snel af dat beetje hoofdpijn en dat kleine beetje trillen, maar de arts heeft nu wel aan beide goed duidelijk gemaakt dat het heel snel om kan slaan, liever een keer teveel dan te weinig bellen, ik blijf nu gewoon bij het ziekenhuis, ga niet meer terug naar de vk en mits nodig gaan ze inleiden. Dus al met al best nog wel een paar heftige dagen, maar de baby doet het gelukkig nog steeds geweldig.
Hee meid, Gelukkig dat t met de baby goed gaat maar jij bent ook belangrijk!! Ik heb net zo'n verhaal als jou alleen mijn man is juist nog ongeruster als mij. Maar je moet idd gewoon je eigen lichaam in de gaten houden. Mijn bloeddruk was ook veelste hoog ondertussen blijft hij gelukkig hangen onderdruk is nu 85 maar ik wordt wel dagelijks in de gaten gehouden door de HA en elke keer als hij maar boven de 90 uitkomt moet ik naar t ziekenhuis. Ik vind het ook altijd zo moeilijk om te bellen wanneer ik mezelf niet goed voel ik heb dan altijd het gevoel dat ik me aanstel o.i.d. Maar je kan idd beter 1x te veel als te weinig bellen. Wil je heel veel sterkte toewensen!!
En toch is het wel prettig hoor, zo'n bezorgde man. Ik voelde me idd echt een aansteller, vooral omdat hij zei ach joh even slapen en relaxen en dan zien we wel. Ik heb dit ook door gegeven in het zkh, en om die reden hebben ze extra aandacht besteed aan het bij hem duidelijk krijgen dat het geen even op visite gebeuren is maar gewoon een serieus iets, want voelde me niet erg serieus genomen door hem en daardoor liep mijn onzekerheid natuurlijk weer meer op. Dus jij ook heeeeeel veel sterkte en eh hou je kalm he