Hallo meiden, Ik weet dat hier al meerdere topics over zijn geweest, maar ik ben nog niet tevreden met de reacties We zitten te overwegen om de cursus Samen Bevallen te doen, en er is toevallig nog een plekje vrij. Mijn vraag is dan ook, wie heeft deze cursus gedaan, en hoe is deze 'bevallen'? Wat kun je ongeveer verwachten? Groetjes
Ik heb de cursus gedaan en ik denk dat je er alleen wat aan hebt als je je nog niet helemaal plat hebt gelezen aan alle zwangerschapsboeken. Ik had echt al heeel veel gelezen dus alle info die daar kwam was voor mij oud nieuws. Dus alleen de massage en ontspanningsoefeningen waren wat voor mij, eerlijk gezegd ging ik dus met heel veel tegenzin erheen, maar goed er zijn genoeg mensen die het wel wat vinden, maar als ik het overnieuw moest bedenken dan zou ik nooit meer gegaan zijn..
Zijn er misschien mensen die de cursus de moeite waard vinden? Daarom zit ik dus te twijfelen, ik lees niet echt veel reacties. Ik kan helaas niet te lang wachten met ons op te geven voor de cursus, omdat die eind januari begint.
Ik zal dan toch ook even mijn mening geven..Ik volg de cursus ook samen met mijn man en ben er ook niet echt positief over. Voor iedereen zal de ervaring weer anders zijn, maar toch. Wij zijn met 6 stellen, dat is best druk. Het is gewoon bij iemand thuis in de woonkamer. Tien avonden vinden wij erg veel, die informatie zou veel beknopter gegeven kunnen worden. Je pikt er wel enkele dingetjes uit die nuttig zijn, maar wij vinden de avonden vaak best lang duren. Het ligt er natuurlijk ook aan of het klikt met de cursusleidster en met de andere stellen. Soms voel ik me in zo'n rare film ofzo hihi als ik daar in die huiskamer op een matje lig en moet leren puffen. Van de andere kant ben ik ook weer blij dat ik daar samen met mijn man naar toe kan, kunnen we samen lachen. Ik weet ook niet of je eventueel een alternatief hebt? Ik begrijp dat het een moeilijke keus is..vraag je vooral af of je de verplichting aan wil gaan om zoveel weken te luisteren naar al die info. Succes met je beslissing en als je nog meer wil weten, dan zeg je 't maar!
Ik heb nu 1 les gehad. Ik vond deze eerste les erg leerzaam en het gaf me een fijn gevoel om nog meer te weten van wat er allemaal op je af gaat komen. Wij zijn met 5 stellen, waarvoor het allemaal het eerste kindje is. Je voelt dat iedereen het spannend vindt en vooral de mannen krijgen een gevoel dat ze er meer bij betrokken zijn. Ik zag gelijk aan mijn vriend dat hij het ook leuk vond die aandacht die hij kreeg. Er werden allemaal vragen aan de jongens gesteld en ze mochten heel veel doen. Ik zag dat hij helemaal in zijn sas was. Eindelijk kreeg hij ook het gevoel zwanger te zijn. De weeen dans vond ik bijna romantisch aan doen. Als je weeen hebt denk ik er vast anders over, De tiende les is als de baby's er zijn, en dan natuurlijk gezelllig kletsen over hoe het echt is beleeft de bevalling en nog enkele tips ( denk ik) Maar goed, ik heb nog maar 1 les gehad. Tot nu toe is het mij bevallen. Het is wel in iemand's huiskamer, maar gelukkig heeft onze leidster een best grote kamer, dus ik heb niet het gevoel dat het vol en krap is.
Wat ik heb gedaan is de cursusleidster gebeld, en haar gevraagd of ze ook prive cursussen geeft. Dat doen ze wel eens en mijn vriend en ik hebben daarmee ook meteen een aangepast programma. Slechts 4 avonden, lekker in ons eigen huisje. Een compacte maar complete cursus gaan we krijgen, ik kon onze wensen aangeven en daar richtte zij de cursus op in. In maart beginnen we, ik heb er zin in! Misschien een idee? Je zou gewoon even kunnen bellen om te zien of er in jouw regio een dergelijke mouw aan te passen is.