Hoi ik ga de fles geven voel zelf niets voor borstvoeding en zou er dan minimaal een half jaar mee door moeten gaan terwijl ik dit op mijn werk enzo niet zo fijn zou vinden om te kolven, kan daar overigens wel. maar ik ga voor handig de fles.
niemand maar dat wordt wel door alle lactatie deskundigen geadviseerd anders is het effect van allergeen bestrijding nihil. vandaar dus. als je het zou doen vanwege hechting met baby is het natuurlijk ander verhaal maar ik zie het even alleen als preventie nu.
Ik kies ook bewust voor de fles. Ik voel niet veel voor borstvoeding, ik vind niet dat het een directe meerwaarde heeft. Ik vind het namelijk ook belangrijk dat papa eens de fles kan geven. ook vind ik het handig. Eens een dagje naar oma en opa zonder eerst te moeten kolven of te moeten kolven halverwege de dag omdat ik t anders niet meer hou. ( ik weet niet of t zo werkt maar zo zie ik dat) ze zeggen dat borstvoeding beter is,,,,ben ik t ook niet helemaal mee eens. Het is zeker niet slecht of slechter maar flesvoeding is tegenwoordig ook super. Ik heb zelf overigens ook geen bv gehad en mankeer niks,,,als kind ook niet dus ik sta helemaal achter mijn keuze voor flesvoeding. Wel vind ik het mooi als vrouwen er wel voor kiezen, het is een keuze waar je echt voor 100% achter moet staan en ik persoonlijk sta dat niet
Ghehehe , Ik vind de fles geven juist zo`n gedoe. Ps Missgroovy : Borstvoeding is de beste voeding voor je kindje en gee FV die daar aan kan tippen.
ik kies ook bewust voor flesvoeding mijn meiden zijn er ook groot mee geworden en zijn nooit ziek, dus deze 2 knullen zullen het ook gaan krijgen...... ik zeg er wel bij dat ik kies voor een duurdere merk voeding dan dat ik goedkope pap zou geven maar dat is denk ik meer voor mijn gevoel..... iemand er ervaring mee?
Ik kies nu ook bewust voor de fles! Ik heb nog wel heel eventjes getwijfeld om het niet de belangrijkste eerste 6 weken te geven maar ik doe het toch niet! Ik heb het bij mijn eerste gedaan en constant als zij de borst kreeg kreeg ik het emotioneel behoorlijk zwaar! En nee niet omdat ik het zo mooi vind ofzo, maar het gaf me gewoon echt een rot gevoel! Dat wil ik dus niet meer! Enne vind het daarbij ook wel lekker als manlief snachts eens een flesje kan geven
Chaya, een duur merk flesvoeding is echt niet beter dat de goedkopere hoor. Babyvoeding moet aan hele strenge eisen voldoen, en daar voldoen de goedkopere dus ook aan. Sterker nog, ik gaf Iman Nutrilon hypoallergeen (15 euro per pak). Het bleek dat Iman (en volgens het CB een heleboel andere baby's met Iman) niet tegen het 'vernieuwde receptuur' kon van Nutrilon. Overgestapt op Friso comfort (10 euro per pak) en ze doet het supergoed. Ik heb dus ook vanaf het begin FV gegeven, omdat ik vind dat je 200% achter BV moet staan en ik had mijn twijfels. Achteraf is het voor mij maar goed geweest want door een postnatale depressie moest ik al snel na de bevalling aan de medicatie en dan had ik toch moeten stoppen met BV.
heb met mijn 1ste borst gegeven "DRAMA" beide meiden hebben daardoor meteen fles gehad vanaf het begin heb daar nooit spijt van gehad of schuldig over gevoeld je moet doen wat jou het beste past ook is het erg fijn dat papa en zoals bij mij me oudere kids bij het voeden betrokken waren nee nooit spijt van gehad dat ik vanaf het begin fles heb gegeven
Ik vind ook dat je helemaal achter bv moet staan. Ik was heel erg aan het twijfelen. Achteraf heb ik ook geen bv kunnen geven. Lynn is nadat ze geboren was meteen naar de couveuse afdeling gegaan. Mijn placenta kwam niet los, dus ik ben onder het mes gemoeten. Lynn heeft anderhalf uur na de geboorte een flesje gekregen door oma. (heel speciaal voor oma) Ik heb Lynn pas 's morgens om 10.00u voor het eerst gezien (12 uur na de bevalling) Ik lag aan toeters en bellen. Moest eigenlijk naar de ic, maar daar was geen plaats. Heb dus de hele nacht een prive zuster gehad. Nu achteraf denk ik, tis maar beter zo. zware zwangerschap, zware bevalling. Als ik dan ook nog zou moeten hannessen met bv (kan natuurlijk) dan was er waarschijnlijk niks meer van me over.
Wij gaan ook voor de fles! Lijkt me ideaal, kunnen we het helemaal samen doen: mijn man, onze zoon en ik Bovendien heb ik echt absoluut geen trek in kolven, ik het dat altijd al zoiets vreselijks gevonden. En aangezien ik wel gewoon na een aantal weekjes weer zal moeten gaan werken gaan we lekker de fles geven.
ooo dames... ik word echt meer dan gek van mezelf... Ik wil graag bv geven omdat hier dan toch alle afweer stoffen inzitten en omdat dit eigenlijk ook beter is voor jezelf... maar van de ander ekant zie ik er echt tegenop! En het is wat jullie zeggen! je moet er voor de volle 100% achterstaan! anders blijkt het ook niet te werken! Nou en ik sta dat dus nog echt niet! ik voel me net zo'n koe tegenwoordig als ik aan bv denk... van de andere kant zie ik ook de voordelen wel! Maar ikvind het een erg moeilijke beslissing! pff.... @ dizzy missy... oke weer wat geleerd, dat wist ik nog niet... maar idd, er zijn meerdere voordelen... maja in mijn ogen ook vele nadelen....
Dat klopt echt niet... elke dag bv die je hebt gegeven is mooi meegenomen al is het bij wijze van spreken maar 1 dag. Lees hier maar eens: http://www.borstvoeding.com/voorjebegint/motivatie/wat_als_ik_wil_stoppen_met_borstvoeding_geven.html Tja en er voor volle 100% achter staan is denk ik ook een beetje overtrokken. Na de bevalling van mn dochter zat ik echt niet te springen om bv te geven. Ik was uitgeput, voelde me niet fijn (enorm misselijk) en ik wou gewoon liggen en naar haar kijken. Toch maar bv gegeven want ik had in de zwangerschap me wel laten informeren hoe belangrijk het is en ik wist dat ik er misschien wel spijt van zou krijgen als ik niet ff zou doorzetten. Stoppen kon altijd nog, na een paar dagen de bv op gang krijgen is veel moeilijker. Ook in de weken daarna ging het echt niet van een leien dakje (noem een probleem dat je tegen kan komen en grote kans dat ik het heb gehad) maar als ik nadacht over stoppen voelde ik me schuldig tegenover mn dochter die er duidelijk wel van genoot en op de momenten dat het goed ging vond ik het ook wel super en was trots op mezelf. Wat ze groeide kwam door mij. Na een paar maanden werd het makkelijker maar ik ben niet vergeten hoe die eerste weken waren. Ik kijk er nu ook echt niet naar uit, wel naar de fijne momenten maar er zullen vast weer tegenvallers komen dat ik het ff niet zie zitten maar nu met de tweede weet ik beter wat ik kan verwachten en heb wat ervaring, ik weet nu ook dat het makkelijker wordt met de tijd, die eerste maanden waren voor mij gewoon flink doorbijten. Achteraf ben ik blij dat ik heb doorgezet en vond het verschrikkelijk toen mn dochter met 10 maand aangaf dat ze niet meer wou. Voor mij was het erg belangrijk dat ik wist hoe belangrijk bv was, dat mn man me daarin volledig steunde en me aanmoedigde door te gaan en ook de andere mensen om me heen (moeder, zussen, vriendinnen) besefte dat ik bv toch wel erg belangrijk vind/vond.
Waar zie je tegenop? Ik voel me soms een " cafè " of " 5-sterren restaurant " maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te stoppen. Ik denk dat iedere vrouw die bv geeft zich wel eens een dipje heeft. En als ik een keertje geen zin heb om bv te geven laat ik Joe een afgekolfd flesje geven. Ik zou als ik jou was pas na de bevalling een beslissing nemen. Ik weet niet of je al kinderen hebt , maar als dit je eerste kindje is kun je je er sowieso nog geen voorstelling van maken van hoe het is/voelt om bv te geven. Ik dacht toen ik zwanger was dat het me wel zo 1-2-3 zou lukken. Nou, dat heb ik geweten, want mijn bv wilde maar niet goed op gang komen en Isabella was een luie drinker en je kon haar met geen mogelijkheid wakker krijgen overdag. hihihihi Ik geloof dat je zelfs een bom naast haar bed kon laten ontploffen en dan nog zou ze in dromeland zijn. Uiteindelijk is mijn bv op gang gekomen en ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik toch heb doorgezet. Het is makkelijk om te geven en altijd op de goede temperatuur.
ik vindt dat ieder voor zich moet weten of zij borst of fles wil geven er zijn genoeg kinderen groot geworden met de fles,en ik vindt ook niet dat je je kind tekort doet als je het de fles wilt geven. ik heb zelf bij alle 2 mijn kids borst gegeven,en dat ga ik straks ook zeker weer proberen,maar ik vindt wel dat er een grote druk op moeder wordt uitgeoefend als ze besluiten om geen borstvoeding te geven.ik vindt dat als je fles wilt geven je dat zeker moet doen,en niet met tegenzin de borst moet gaan proberen