Cursus

Discussion in 'Zwangerschap' started by City, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. City

City Lid

Oct 30, 2008
    6
    0
    0
    Planner
    Rotterdam
    Hi,

Wie doet er aan een zwangerschapscursus of iets dergelijks en heb je het gevoel dat je er wat aan hebt ? Ik doe op dit moment alleen zwangerschapszwemmen omdat de cursussen bij de kraamzorg al allemaal vol zaten. Nu ik tegen het eind van mijn zwangerschap zit krijg ik te horen dat als je niet zo'n cursus volgt je niet weet wat je kunt verwachten tijdens de bevalling. Waardoor je de weeen minder goed kunt opvangen (door ademhalingen) en de bevalling echt verschrikkelijk is.

Wat is jullie ervaringen hiermee, heeft zo'n cursus echt zin?

2. mvKyano07

mvKyano07 Lid

Jan 12, 2009
    54
    0
    0
    Ik zou je daar niet te druk om maken.
    Als je bevalling eenmaal begonnen is leren ze je binnen no time hoe je
    moet ademhalen. Je wordt daar helemaal bij begeleid.

Ik had een cursus samen bevallen gedaan. Het enige voordeel wat ik daar achteraf in zag was dat ik met mn vriend samen tijd besteedde aan de zwangerschap. Gewoon ff een rustig momentje helemaal bezig zijn daarmee!
    Voor het puffen had ik het niet hoeven doen. Op het moment dat ik zo'n pijn had van de weeen wist ik in paniek al niet meer hoe te puffen en ik werd gelijk geholpen rustig te blijven. Heb tijdens de bevalling ook op een andere manier leren puffen dat tijdens de cursus.
    Maar er zijn denk ik ook veel vrouwen die er wel wat aan hadden. Is ook voor iedereen persoonlijk.
    Maar je kindje komt evengoed wel op de wereld...met of zonder cursus.
    Ik ga dit keer lekker op zwangerschapszwemmen! hihi

3. City

City Lid

Oct 30, 2008
    6
    0
    0
    Planner
    Rotterdam
    Bedankt. Ik zit alleen op zwangerschapszwemmen voordeel hiervan is dat het losse lessen zijn en je niet gelijk aan zp'n wekelijkse cursus vastzit. Maar hier zijn we meer bezig met lichamelijke oefeningen en relaxen op het water heerlijk ontspannend.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik had me opgegeven voor een cursus, blijkt door een fout dat de cursus pas begint als ik 32 weken zwanger ben :( en dus doorgaat tot ik 42 weken zwanger ben, ik heb mezelf maar afgemeld, ik weet nu al dat dat niet gaat lukken, ik moet het dus ook zonder cursus doen nu.

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik was ook te laat. En ik heb er ook niet zo heel veel zin in.
    Hij moet er toch wel uit, dus ik maak me niet zo druk.

6. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik heb geen cursus gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap (en nu ook niet) en eerlijk gezegd ik heb ook niets gemist... ;) ..het ging eigenlijk vanzelf...en vroeger bestond het ook niet dus je kunt prima zonder hoor ;)
    En je kunt je nog zo goed voorbereiden..maar de praktijk is altijd anders.. :D

Share This Page