Cursus

Discussie in 'De lounge' gestart door Polletjepiek, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zouden jullie een cursus volgen bij NTI. NHA of LOI?

Zo ja, waarom en welke cursus en welke organisatie?
    Zo nee, waarom niet?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik wil wel, maar vind het enigszins duur.
    Plus het zijn MBO en HBO opleidingen en als ik een opleiding ga doen, wil ik een universitaire. Ik wil geen stage meer lopen (bin there, done that!).

Maar jij hebt het over een cursus, dat zou ik denk ik wel doen als ik dat zou willen. NHA ken ik niet maar de andere 2 staan wel goed bekend, dus ik zou niet weten waarom niet :)

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb er eencursus kinderpsychology gevolgt.. Vond dit erg leuk! Had via de mail contact met mijn docent..

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Was bij de nti overigens..

5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Bij de NHA de opleiding PDB. Heb het zelf studeren een half jaar volgehouden en toen gestopt.
    Heb later de avondopleiding maar gedaan omdat ik dacht dan wel een stok achter de deur te hebben. Dat klopte ook totdat ik zwanger werd. Toen lag ik voor gtst te slapen en kon de echt 's avonds niet meer naar school...

Ik zou het dus zelf niet meer doen. Ga liever naar een "gewone" school.

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik volg nu een studie (10 mnd) bij Studieplan. Op zich prima, maar ik denk dat ik LOI beter vind (heb ik ook een studie gevolgd).
    Bij studieplan moet je echt veel zelfdisipline hebben en laat ik dat nou net niet hebben ;)

Gr. Marieke

7. Polletjepiek

En als je dan een diploma (bijvoorbeeld secretaresse)haalt, zou je daar dan een baan mee kunnen krijgen, zonder dus stage te hebben gelopen en andere relevante werkervaring te hebben?

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bij sommige studies van de LOI moet je ook stage lopen en weer andere hebben een aantal dagen dat je ergens heen moet om lessen te volgen ;)
    Ligt er maar net aan welke studie je kiest.

Ik ben ook opzoek naar een thuis studie. En kan potdorie bij niemand anders terecht als bij de LOI. En die geeft het hele pakket in 1 x. En dat geld kan ik nu niet ophoesten :(
    Naja even kijken of ik het elke maand n stukkie ophoesten wel kan....zucht.
    Het is al een hele thuis studie om uit te vissen welke studie je het beste kan doen en waar dat dan te doen...pff!

9. Polletjepiek

Wat voor studie zoek je dan?

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn vriend volgt een HBO-studie via de NTI. Hij heeft al heel lang een baan in zijn studierichting, dus hij kan zijn werkervaring bij zijn studie gebruiken.

Als je nog geen werk hebt op het gebied van de studie die je wilt gaan doen, zou ik niet kiezen voor een thuisstudie. Ik denk toch dat je een stuk aansluiting met de praktijk mist, als je vanuit huis gaat studeren. Ik denk ook dat werkgevers er ook zo over denken, als je vervolgens gaat solliciteren met zo'n diploma. Als het gewoon om een cursus gaat (Spaans voor beginners of gitaarspelen of zo), dan is dat natuurlijk iets anders.

Daarbij moet je ook over een flinke dosis zelfdiscipline beschikken, want het is heel verleidelijk om het schoolwerk uit te stellen... je hebt geen stok achter de deur (al is er bij een thuisstudie ook een beperkte studieduur, dat wel).

11. Myst

Myst Lid

27 aug 2009
    57
    0
    0
    Brabant
    ben ook eens begonnen en halverwege afgehaakt.
    het kost inderdaad heeeel veel discipline, veel meer dan ik gedacht had, ondanks dat ik het echt interessant vond.
    ik zou er zelf dus niet meer aan beginnen, maar het is natuurlijk persoonlijk, hoeveel motivatie je hebt.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ligt er ook maar weer net aan welke studie je doet of je dan de aansluiting met de praktijk mist denk ik. Als je bvb kinder leidster word is dat heel wat anders als dat je web aplications leert maken. In het eerste geval zou ik ook niemand aan nemen als die in de praktijk nog geen enkele ervaring opgedaan heeft. In het laatste geval is het maar net wat men wil hebben. Senior of n goedkope kracht die mogelijk nog door kan groeien.
    Als je studie je een stapje hoger kan brengen als dat je nu kunt behalen met die kennis die je al bezit (omdat de ontwikkelingen snel gaan en je jaartjes beginnen te tellen). Of je net een andere richting uit kan gaan als dat je zou gaan als je nu door blijft groeien zonder die specefieke cursus (of het papiertje wat je ermee krijgt) dan lijkt me dat niet.
    Of als je zoals ik web design wilt doen dan valt dat ook nogal mee denk ik. Tja de ervaring zal ik wel nodig hebben uiteraard maar die krijg je toch pas als je daadwerkelijk het werk doet. Of je nu je papiertje op school haalt of met thuis studie. En web designen voor je webs kan designen lijkt me niet mogelijk (of je moet een baas vinden die het ok vind dat je wat aan klooit tot je de studie klaar hebt :p) Nouja...ik maak ze al maar dan met een kleine kennis van HTML en Dreamweaver. Maar dat is alles behalve proffesioneel.
    Er zijn trouwens ook werknemers die het waarderen als je een thuisstudie gedaan hebt (naast je gewone werk bvb) juist omdat het veel discipline vergt.
    Daarnaast zal het ook nog wel uitmaken of je een certificaat behaalt ermee of echt een staats erkent diploma lijkt me.

Maar goed, ik zoek dus eigenlijk de proffesional webdesigner. Dat zijn 2 gedeeltes en ik wilde ze graag los van elkaar doen om de kosten beter te spreiden. maarja....ben bang dat dat dus niet gaat lukken. :(
    Dus moet even kijken waar en of ik de pegels vrij kan maken.

Deel Deze Pagina