Vraagje over 70%loonbetaling

Discussion in 'De lounge' started by KanjerB, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Hey meiden even een vraagje (moet nog geld ontvangen van 4 a5 maanden geleden) Ik zat net vlak na mijn verlof in de ziektewet. Nu heeft het uwv Nu heeft het uwv besloten dat het niet tengevolge van de zwschap was maar dat ik wel ziek was. In die periode had ik nog een contract en moet mijn werkgever mij dus doorbetalen. En betaald het uwv niet. Nu is mijn vraag in mijn contract staat: Uitbetaling van ziekte zal plaatsvinden uitgaande van het gemiddeld aantal gewerkte uren over de 8 voorafgaande weken. Met een maximum van 40 uur per week.

Nu is mijn vraag er staat hier niks over dat het 70% is van die gemiddelde uren. Zou ik dan dus voor die periode 100% moeten krijgen van het gemiddeld aantal gewerkte uren dit zijn 40 uur per week wat ik heb gewerkt (elke week)

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    De wettelijke regeling is dat je werkgever in geval van ziekte 104 weken minimaal 70% van je loon moet doorbetalen. Sommige werkgevers vullen dit (in het eerste jaar) aan tot 100%, maar dat moet dan wel vermeld staan in je arbeidsovereenkomst, danwel een van toepassing zijnde CAO. Staat er niks, dan geldt de wettelijke regeling.

Is er misschien een CAO van toepassing waar wel wat in vermeld staat omtrent de doorbetaling?

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,132
    2,313
    113
    Brabant
    volgens mij is het zo dat je in het eerste jaar gewoon 100% krijgt als je ziek bent! anders even bij je p&o navragen?

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    @ Taliaa: Als er niets vermeld staat in de arbeidsovereenkomst of de CAO dan geldt de wettelijke regeling: 70% doorbetaling. Zie artikel 629 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek..

Share This Page