Jassen 24 week zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robin123, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin123

Robin123 Lid

5 sep 2016
    77
    2
    8
    Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe jas gekocht, maar hij gaat niet helemaal dicht.
    Bij mijn borsten voelt die ook wat krapjes maar nog wel goed. Alleen krijg ik mn jas echt niet meer dicht bij mn buik.
    Nou gaat mn buik alleen maar meer groeien en heb ik er rekening mee gehouden dat hij niet helemaal dicht kan
    Tot na de bevalling, maar hoe zit het daarna? Heb ik daarna nog veel overblijvend vet? Dit is ons eerste kindje vandaar.
    Of kan ik beter een maatje groter bestellen?

Alvast bedankt!

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    ik vraag me vooral af waarom je hem nu koopt als het geen positiejas is...

Hoe je lichaam na de bevalling is kan niemand je zeggen. De 1 is gelijk terug op gewicht en ziet eruit alsof ze nooit zwanger is geweest en de ander lijkt na een halfjaar nog maanden zwanger. Ik zou hem zelf helemaal retourneren en na de bevalling weer kijken

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tja ligt er denk ik maar net aan hoeveel je nog aan gaat komen en hoe snel dat er weer af is straks, is per vrouw nogal verschillend.
    Ik heb vorige zwangerschap een zwangerschapsjas gekocht van h&m, was wel betaalbaar en door model parka kon hij de hele zwangerschap dicht. Moest toch de hele winter door... Nu kan ik hem mooi weer gebruiken als het kouder wordt. Heb die zwangerschapsjas nog een tijdje doorgedragen na m'n bevalling, was wel stuk zwaarder eerst. En als ik baby in draagdoek doe passen we samen in die jas :) De winter erna paste mijn normale winterjas gewoon weer. Ben uiteindelijk mede door borstvoeding deze zwangerschap lichter begonnen, dus als dat straks zo doorzet heb ik volgende winter juist een jas maatje kleiner nodig ;)

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik snap niet zo goed waarom je nu een jas koopt waarvan je weet dat ie als t echt koud is niet dicht gaat. Dan heb je er toch niks aan?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou hem terug sturen en straks na de bevalling een nieuwe jas kopen. Je weet niet hoe je lichaam is na de bevalling, veel vrouwen blijven bij hun heupen wel wat voller, of je borsten. Ik ga dit jaar gewoon met een fleece vest onder mn jas de auto in, op de fiets trek ik een mega winterjas van mn moeder aan die pas flink afgevallen is.

overigens kon ik na de bevalling wel weer mn eigen jas aan maar ik droeg mn kindje vaak in een draagdoek dus dan had ik toch een ruimere jas nodig.

6. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ehm neem aan dat je 'm gepast hebt?! Waarom gekocht als ie niet dicht kan? Je hebt er niks aan als je hem echt nodig hebt.
    Ik zou een positiejas kopen en na je bevalling een gewone jas.

7. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het kan zou ik de jas terugbrengen. En voor nu kun je een positiejas kopen nieuw of kijk eens op mp. Ik zelf koop een jas bij de zeeman. Lekker een maat groter. Niet duur en mijn dikke buik past er ook goed in. Voor de ca. 3 maanden blijft de jas in prima conditie. Heb ik bij mijn vorige zwangerschappen ook gedaan. Dus nu weer.

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik zou ook zeker een positiejas kopen. Een normale jas heeft erg weinig zijn en vooral straks als het kouder word wil je je buik ook erg graag warm hebben.

Ik heb hier nog een tijdje mijn positiejas aangehad naar de bevalling en heb ook echt mijn figuur nog niet terug hoor!

9. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik had een poncho tijdens de zwangerschap, ideaal :)

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik liet mn jas gewoon open en kocht er een dikke sjaal bij..
    Vind een positiejas zo zonde van het geld.

Kon na de bevalling mn jas eigenlijk meteen weer dichtkrijgen.

Ik zou dus deze jas houden, lekkere dikke sjaal erbij en die paar maanden zo overbruggen.

11. Robin123

Robin123 Lid

5 sep 2016
    77
    2
    8
    Dank jullie wel!
    Jaa ik zag echt mijn droomjas waar ik ook nog eens 3 jaar mee door kan.
    Daarom kocht ik deze nu al. Een positiejas kan ik alleen nog tijdends mn zwangerschap dragen. En ik zit al op 24 weken dus vandaar. 😏
    Maar ik snap wel dat het wat onverstandig lijkt maargoed ik was ook vanplan om nog een poncho te kopen voor als het echt heel koud word met mijn jas open! 😊

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou hem terugbrengen en een positiejas aanschaffen. Is inderdaad zonde geld want je hebt hem maar even nodig maar het is wel fijn als een jas straks ook nog past.

Deel Deze Pagina