Vandaag afspraak gehad bij de gyn. Toen we het hartje gingen luisteren hoorde je heel goed hoe het hartje van snel naar wat langzamer en dan weer een stuk sneller klopte. Ze trok er een heel serieus gezicht bij en is via de echo gaan kijken. Ze zei nog dat een snelle hartslag normaal kon zijn als de baby erg druk bezig was. Dat zei ze vorige controle ook, toen het ook wat aan de snelle kant was. Maar op de echo lag ze alleen maar stilletjes te spelen in mn buik terwijl dr hartje tekeer ging! Hartslag wisselde sterk tussen de 160-180! Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken omdat de baby er nu geen last van leek te hebben maar ze heeft wel een notitie gemaakt voor de 20-weken echo volgende week.. Ter uitsluiting moest ik nog even mn schildklierfunctie prikken(verwacht niet dat dat het zal zijn) Dus nu zit ik super bezorgd thuis, do 18 juli pas mn 20 weken echo Iemand ervaring??
Geen ervaring, maar ik hoorde toevallig afgelopen week van de verloskundige dat de hartslag zo tussen de 110 en 160 hoort te liggen, dus jij zit aan de bovengrens daarvan. Ik weet niet waardoor het zou kunnen komen dat de hartslag van je kindje wat aan de hoge kant is, maar als het echt kwaad kon had je verloskundige vast wel aan de bel getrokken. Succes in ieder geval.
Geen ervaring, maar kan me je gevoel goed voorstellen. Dan maar vertrouwen op het woord van je gyn. Ik wens je veel sterkte met het doorkomen van deze dagen.
Ja en het hoort juist heen en weer te gaan met de snelheid! Het fluctueert tussen 100 en 180, en hoe meer het schommelt hoe beter. Hartslag die stabiel is is zorgwekkend want dan heeft de baby t niet fijn. Jouw gyn zal iets gehoord hebben wat afwijkt, want het moet juist zo schommelen. Sterkte want t is altijd schrikken als je zulke dingen te horen krijgt!
Ze willen juist veel variatie zien in de hartslag zo kunnen ze zien dat je baby het nog goed heeft in de buik. Als je geen variatie in de hartslag hebt is er vaak iets aan de hand dus ik hoop dat er verder niks aan de hand is! Ik duim voor je.
Hartslag van ons kleintje was gisteren even 180-190. Daarna was het weer rustig en dus niks aan de hand.
Ik ben zaterdag nog in het ziekenhuis geweest vanwege bloedverlies. De hartslag van de kleine meid schommelde ook heel erg. Soms zelfs onder de 100 en dan weer rond de 160. Er werd niet over gezegd dat dat niet goed was. Ze zeiden zelfs dat alles er goed uitzag. Hopelijk valt het allemaal mee en is er straksop de 20 weken echo niks aan de hand.
Hoi gisteren een ctg gehad heb en foto voor je gemaakt zodat je kan zien dat ik dat ook heb en ze het een supergoede ctg vinden even komen of ik hem kan uploadenanders v die ik het straks met de laptop.
Het moet echt varieren hoor meis, dat is de bedoeling. Heb vanaf week 30 tot aan week 38.1 aan de ctg gelegen dagelijks en vaak 2 keer. Als de hartslag dan te stabiel was, dan moest ik langer blijven liggen aan de ctg, om te zien of de kleine sliep of zich echt niet prettig voelde. (had hoge vliesscheur en vroegtijdige weeen en ivm infectiegevaar opgenomen en 2 maal daags dus de ctgs ) Heb heel veel printjes liggen van mijn ctgs en allemaal heel erg varieerend.
Hier mijn ctg van woensdag zo kun je zien dat er bij mij ook veel variatie is daar zijn ze heel blij mee...mocht hij weinig variatie hebben moet ik ook langer liggen en op mijn zij soms om de baby wakker te maken.