slapeloze nachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leutjj, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Wie heeft dat ook slapeloze nachten? En wat doen jullie dan?

Overdag helemaal niet moe, in de nacht ook klaar wakker. Maar een paar uur slaap.niet weten hoe je moet liggen, er op den duur uit gaan omdat je na de wc moet.

2. Joyjoy

Joyjoy Lid

11 sep 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooo zo herkenbaar! maar ik heb het inmiddels opgegeven. Vaak ga ik er uit en gewoon even lezen of achter de computer. Vaak na een uurtje denk ik wel weer te kunnen slapen. Soms lukt het om dan in slaap te vallen maar vaak ook niet.

Veel al geprobeerd maar ik denk dat het gewoon bij de zwangerschap hoort. Straks moet je er ook uit om te voeden dus je wordt hier alvast op voorbereid.

3. kyrajoyka

kyrajoyka Lid

27 jul 2012
    86
    0
    0
    almere
    Inderdaad heel herkenbaar, alleen slaap ik hier soms hele nachten gewoon helemaal niet. En overdags gewoon klaarwakker zijn!

Hier zit mijn buik ontzettend in de weg, ben een buikslaper en dat kan nu niet meer. Wat ik altijd doe als ik niet kan slapen is een beetje surfen op internet of lekker kopje kamille thee drinken.
    Of even onder een hete douche gaan staan dat wilt ook nog wel eens helpen. Hoop dat je er iets aan hebt en zoals hierboven je lichaam is je aan het voorbereiden op het s'nachts voeden.

Sterkte ermee!;)

4. minimoon

minimoon Niet meer actief

voor het slapen nog even blokje om. als je wakker wordt, en meer dan 30 minuten wakker bent, even bed uit, iets eten/drinken/rondlopen. en er aan toegeven dat het minder is dan normaal.....

5. minimoon

minimoon Niet meer actief

oh en wat bij mij ook goed helpt, naast warme douche voor slapen, is lekkere massage op buik en rug met beetje mama-olie. als manlief tijd heeft, doet hij het. anders ik zelf, maar dat maakt rustig en daardoor slaap ik (ondanks het wc ritueel 2 keer per nacht) veel beter

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja heb ik ook last van. Afgelopen nacht heb ik het nog 4:30 zien worden pfff. 1e zwangerschap ook last gehad.

Inderdaad een hete douche nemen of een kopje thee. Werken goed. Ik wou maar dat ik ml zo ver kreeg dat hij me een massage geeft haha... zal het nog maar eens een x gaan proberen.

Ik lig ook nooit lekker he. Mijn buik begint flink te groeien en de zwaartekracht gaat meespelen haha.

7. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Hier nog 1. Kan gewoon niet slapen snachts. Lig niet lekker meer in bed last van maagzuur. Net nog beneden geweest voor glas melk. Lag al vroeg in bed 22:00 uur. En nu alweer vanaf 00:00 klaar wakker. Word er echt gek van.

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ben op en top fit. Ondanks mijn afgelopen kortere nacht. Ik ga zo toch maar eens naar boven denk ik. In ieder geval liggen... dan rust mijn lijf ook al.

9. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Hier ook. Ben al slechte/korte slaper van mezelf. Eerste weken van de zwangerschap sleep Ik als een roos. Heerlijk. Nu weer oude ritme terug helaas. Lig ook echt tot 4 uur wakker. 2a3 keer plassen. Gelukkig heb ik een waterbed dus lig wel goed. Overdag ook wakker. Pas tegen een uur of 22.00 word ik moe, maar zodra ik in bed lig ben ik weer wakker. Ga dan lezen ofzo.

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    nou hier is het compleet niks. Wakkere dreumes..ze had diarree...heb haar verschoond en wat te drinken gegeven. Maar ze krijst heel breda bij elkaar. Ml is natuurlijk weer s weg met het leger... zucht. ik wil slapen!

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Goeiemorgen, lag plafond te staren dus ben d'r maar om 06.10 uitgegaan, joepie:(

12. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier ook vreselijk... Meerdere oorzaken ook, hormonen, BI waardoor omdraaien hels is, zware buik, kleine blaas en nu ook maagzuur (met golven tegelijk :( )

Ik ga 's middags een uurtje of soms anderhalf in bed liggen en slaap dan meestal wel 3 kwartier tot een uur, maar probeer verder een "normaal" ritme aan te houden. Want als ik nu om 21 uur toegeef aan mn slaap, zit ik de volgende ochtend om half 5 gegarandeerd klaarwakker weer beneden...

Dus voor 22:30 ga ik niet naar bed, en voor 6:30 mag ik er van mezelf niet uit... Als je niet slaapt, rust je toch (zei mn moeder vroeg al, hihi)

Vannacht overigens wel op de bank gaan liggen, want had zo veel last van maagzuur dat ik echt rechtop moest slapen... :(

Och ja, mooie oefening voor nachtvoedingen toch?? ;) :)

13. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik ben 's morgens tegenwoordig heel vroeg wakker. Was ik vroeger een regelrechte uitslaper, tegenwoordig zit ik om 8 uur 's morgens al in de kamer en soms nog vroeger. 's Nachts slaap ik gelukkig (nog) wel redelijk ondanks de warmte.

14. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Afgezien van de krampen in mijn benen, plassen en moeilijk in bed liggen slaap ik nog redelijk goed. Met de warmte leg ik een natte koude doek over me heen. Werkt heel ontspannend. In mijn buik is het 's nachts gelukkig rustig.

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook slecht slapen! Eerst doordat ik steeds moest plassen(zo 4x per nacht)en nu komt het niet lekker meer liggen er ook nog bij. Sommige nachten gaan redelijk, maar gisternacht, vreselijk! last van mn onderrug en trekkerig gevoel in mijn buik. Ik hield het niet meer uit smorgensvroeg. Was er om 5:45 uit gegaan. Lekker aan de thee en crackers, want ik had me daar ook nog eens honger! En toen de vaatwasser maar uitgeruimd, hihi. Zo lang ik in beweging ben heb ik namelijk geen last van bandenpijn of zere onderrug. Toen nog even boek gelezen. Manlief kwam om 7u beneden, toen ben ik weer in bed gedoken en heb eindelijk sinds weken 2,5uur geslapen als een olifant! Heerlijk! Maar smiddags ook nog zo anderhalf uur geslapen, had het gisteren blijkbaar nodig.
    Ik ga trouwens elke middag liggen, of half uurtje op de bank of soms echt in bed als ik letterlijk mijn ogen niet open kan houden. Straks weer even het "verplichte" uiltje knappen, hihi.

Deel Deze Pagina