Hallo dames, ik ben 30 weken zwanger en krijg op medische indicatie extra groeiecho's. Dit omdat ik het antifosfolipidensyndroom heb, waarbij groeiachterstanden en andere ellende vaker voorkomen. Met 20 weken zat babietje op P56, keurig dus, en ook in lijn met de verwachting, want onze oudste was bij de geboorte ruim 8 pond. Nu met 30 weken zit ie op P10 met buikje en P8 met het hoofdje. Op zich is dat nog niet veel te klein, maar in vergelijking met de 20 weken meting dipt hij wel heel erg, de curve duikt echt naar beneden. Iemand hier ervaring mee/wijze woorden over?
Mijn dochter zat op p2,5 lijn toen ze met 41 wkn geboren werd. Nu is ze ruim 2 jaar, nog steeds een tenger meisje, maar mankeert verd helemaal niets. Het hoeft niets te betekenen. Succes
hier ook ff positief verhaal.. mijn zoon werd geboren met p2.3 (wisten we van te voren niet) en mocht ook gewoon met hem naar huis..nu wel extra controlles en zit nu rond de p5 terwijl met de 20 wrken echo nog geen achterstand was. vaak onstast achterstan na de 28 weken.. zei mijn gyn..ik neem aan dat ze je goed in de gaten houden.. ik voel goed leven in mijn buik en krijg elke week doppler. groei echo en ctg.. zolang doppler en ctg goed is maak ik mij niet zn zorgen..ik baar blijkbasr kleine kinderen.. heb alleen geen ervaring met je syndroom..en de effecten daarvan. succes..