Hallo, Ik vroeg me af of u eens naar de curve van mijn zoontje kunt kijken. Op het consultatiebureau maakten ze zich een beetje zorgen dat hij de laatste maand maar 250 gram bij was gekomen en 1 cm was gegroeid. Ik had zelf begrepen dat het normaal is dat baby's die bv krijgen minder groeien in de 4e maand. Maar ik weet niet of dit te weinig is. Het cb heeft me nu ook aangeraden om volgende maand te komen wegen ook al heb ik dan geen afspraak. Ik wil eigenlijk absoluut niet overstappen op kunstvoeding. Ik hoop dat dit niet nodig is. Hij is verder niet ziek geweest of zo, plast en poept goed, hij drinkt tussen de 8 en 10 x per dag(hij heeft vorige week een paar regeldagen gehad en toen dronk hij 12 x)en hij ontwikkelt zich goed. Mijn zoontje was trouwens bij de geboorte wel vrij zwaar(4,8kilo) terwijl mijn man ik allebei vrij tenger zijn en ik ook niet extreem veel gegeten heb tijdens de zwangerschap. Alvast bedankt, Noor
Hoi, Wat vervelend dat je aan het twijfelen bent geraakt. Uiteraard kan ik met je meekijken/-denken wat betreft het borstvoedingsgedeelte Ik vind het alleen niet gepast om dit op deze plek te doen. Het consultatiebureau heeft haar werk en wij het onze. Je zou kunnen overwegen om te bellen met De borstvoedingslijn. (www.borstvoeding.nl), naar alle waarschijnlijkheid zul je dan of Kirsten of mij aan de lijn krijgen. Dit nummer is een betaalnummer buiten kantoortijden te bereiken. Wij vragen 0,45 cent per minuut. Er zijn ook vrijwilligers van borstvoedingsorganisaties die je kunt bellen. Deze kun je vinden op www.borstvoeding.nl. Hier betaal je dan "normaal" telefoontarief. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, zo niet dan ligt ik het graag toe. Groeten Rieneke
Hallo, Bedankt voor je antwoord. Ik had gisteren toch nog eens naar het cb gebeld. Degene die ik er nu aan kreeg zei dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken. Over twee weken dan wordt hij weer gewogen dus ik kan beter gewoon even afwachten. Hij meldt zich sinds 1,5 week ook vaker voor een voeding, misschien komt hij daardoor dan nu wat meer aan. Ik zit nu toch op 10/11 voedingen per dag. Dit vinden ze trouwens op het cb wel wat vaak, vooral omdat hij 's nachts ook 1 of soms 2 voedingen krijgt. Deze zou hij niet meer nodig hebben. Maar ik leg hem toch gewoon aan als ik hoor dat hij een beetje wakker wordt. Mij maakt het niet uit om zo vaak te voeden. Dus vooralsnog bel ik niet. Ik wacht het nog even af. Noor
Fijn dat je wat gerust gesteld bent. Hoe vaak een kindje een voeding nodig heeft valt niet af te lezen aan zijn gewicht en/of leeftijd. Het gaat erom dat hij lekker in zijn vel zit en aankomt. 1 (of meerdere) nachtvoedingen zijn heel normaal op deze leeftijd en je kunt hem i.d.d. gewoon aanleggen. Geen enkel probleem. Groeten Rieneke