Ik heb een vraagje over mijn melkproductie. Ik moet kolven om mijn productie te verhogen en om dit als bijvoeding aan mijn zoon te kunnen geven. Maar nu merk ik dat de hoeveelheid dat ik kolf niet toeneemt. Nu lijkt het zelfs wat af te nemen. Betekend dit dat ik niet genoeg melk aanmaak? Ik maak me een klein beetje zorgen of mijn zoon nu wel voldoende binnen krijgt. Alvast bedankt voor de moeite. Groetjes Mariska
Hoi Mariska, Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Ik heb eigenlijk wat meer informatie nodig om je te kunnen helpen. Ik zie dat je zoontje ondertussen 4 weken is. - wanneer kolf je? - hoe kolf je? - waarom kolf je precies? Eigenlijk allemaal vragen over jullie situatie. Wat ik wel al kan vertellen is dat hetgene dat je kolft niet hetgene is wat in je borst zit. Je zoontje haalt dus meer melk uit je borst dan dat de borst kan. Ik wacht even op je antwoorden. Groeten Rieneke
Beste Rieneke, Ik kolf eigenlijk altijd nadat ik mijn zoontje gevoed heb. Dit is om de productie te verhogen en om dit als bijvoeding te geven nadat hij gedonken heeft. Dit ben ik nu aan het afbouwen, maar dit was noodzakelijk omdat hij meer dan 10% was afgevallen. Ik kolf met een elektrische kolf dubbelzijdig. Maar waar ik mij op dit moment het meeste zorgen om maak is dat het gekolfde niet meer wordt. Maar kan dit ook komen doordat mijn zoontje meer drinkt uit de borst? Alvast bedankt voor de moeite. Groetjes Mariska
Hoi, Als je je productie wilt verhogen dan kun je het beste tussen 2 voedingen in gaan kolven. Eigenlijk is het nog veel beter om hem vaker aan te leggen. Belangrijk is dat je zeker weet dat hij goed aan de borst ligt. Dus kolven tussen 2 voedingen in verhoogt je melkproductie een stuk beter dan kolven gelijk na een voeding. Groeten Rieneke
Beste Rieneke, Bedankt voor je reactie. Ik leg Nathan zo vaak mogelijk aan. In ieder geval om de drie uur, maar hij komt ook wel vaker. En ik heb ook twee dagen tussen de voedingen door gekolft, maar dat is voor mij niet langer vol te houden. Vandaar dat ik nu nog kolf na de voeding. In ieder geval ben ik de bijvoeding nu aan het afbouwen. Ik hoop dat het extra kolven straks niet meer nodig is. Groetjes Mariska