XXL 2 jaar later gister ned3

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by SeaShell, May 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Iemand gister gezien op ned3?

Over Laura die 2 jaar geleden meedeed en wou afvallen voordat ze maar de brugklas ging.
    12 jaar en 84 kilo.

Schrok ervan nu ze 2 jaar later de deur open maakte en nu nog meer aangekomen is ipv afgevallen. Ze wou haar gewicht niet vertellen maar het was duidelijk :(

Het hele gezin had overgewicht, moeder had alleen een maagverkleining gedaan en weegt nu minder dan dochter.

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    moeder had een maagband. dat is nog net iets anders. en zo te zien ook weer wat bijgekomen.
    Dochter zit nu wel op 115 kilo denk ik zo (minimaal...)
    arme meid.
    hopelijk pakt ze het idd weer goed op. het blijft een strijd....

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wat sneu :( Ik heb het altijd wel gevolgd, straks deze aflevering maar even terugkijken.

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wat jammer dat weer is aangekomen.. Maar wel goed dat ze het afvallen weer wil oppakken.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het meisje stoort mij doordat ze enkel 'JA' kan zeggen en dat als stopwoordje gebruikt. Dan kan ze nog zo slank zijn, maar daar stoor ik mij het meest aan :D

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Erg sneu dat ze weer zoveel aangekomen is zeg... :(
    Hopelijk pakt ze het weer op, maar heb niet het idee dat ze nou heel erg gemotiveerd is...

Maar even serieus he, die presentatrice maakte een misser!!!!! :$:$
    Op 21.53min. (als ze de slaapkamer van dat meisje inlopen, naar het justin bieber bed) zegt ze, daar heb ik nou altijd al van gedroomd om een keer, eh...., op zijn gezicht te gaan zi... nee... ehm... Vervolgens ging ze heel ongemakkelijk doen... ;)

Mijn hemel, hadden ze dat er niet uit kunnen knippen?

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja dat had ik ook gezien, ik vond dat wel erg ongepast!!!

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Haha ja dat hoorde ik ook.. Beetje ongepast.

9. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gezien, super sneu dat ze zo aangekomen is..

10. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

Jan 13, 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond die opmerking over Justin Bieber wel geinig, moet kunnen ;) meisje snapte er nog niets van haha

Wel sneu, dat meisje Laura is echt flink aangekomen. Minimaal 30 kilo volgens mij, haar armen, benen en een flinke onderkin, zonde.
    Hopleijk gaat ze er nu echt iets aan doen, volgens mij was de rest van de family ook niet slank he, maar dan nog. Pfff...heftig.

Yvette, wat super! die is dus 72 kilo kwijt, met maagband, maar toch, wat zag die er goed uit. Volgens mij hoor je wel vaker dat mensen gaan scheiden als ze slanker worden. In mijn omgeving ook. Jammer, maar soms is het niet anders.

11. SeaShell

Ik vond die presentatrice sowieso erg irritant en onsympathiek overkomen.

Verder vond ik moeder en dochter overkomen als " tsja, je kunt dik zijn erg vinden maar je kunt jezelf ook accepteren zoals je bent". Ik denk dus dat dichter zoiets heeft van ik ga niet afvallen maar lekker genieten van het leven en het eten en ze moeten me naar nemen zoals ik ben..

Snap ook niet dat de schoolarts of iemand niet ingrijpt.. Voor zo'n meisje moet je gewoon de keuzes maken en niet ongezond laten eten. Ze was 84kg? Nu denk ik wel 120kg ofzo, en dat in 2 jaar tijd :$
    Oké, ze kan ook buiten de deur ongezond eten maar aangezien ze pas 14 is, niet werkt en op school zit en dus geen geld verdient zal dat niet zo'n vaart lopen. Ik vind het erg kwalijk van de ouders dat ze het zover laten komen.

Ze schaamde zich wel duidelijk omdat ze haar gewicht nu ook niet meer durfde te vertellen.. En dat ze het afvallen weer wou oppikken geloof ik eerlijk gezegd niet zo maar dacht dat ze dat eerder zei om van het gezeur af te zijn

Volgende week die jongen die toen 200kg woog

12. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Ik ga zo terug kijken, ben wel benieuwd n.a.v jullie reacties. :)

13. Honeybeeb

Ik schrok ook toen ze de deur open deed. Heel erg veel aangekomen in 2 jaar tijd, dat was overduidelijk. En haar moeder ook trouwens, die vond ik vanaf het begin er zo makkelijk over praten zo van 'ach komt wel goed' terwijl ik het toch best ernstig vind voor een meisje van 12 en nu 14jaar die zo veel weegt. Denk dat ze het gezond eten enz na de uitzending helemaal aan kant hebben geschoven.

Wel sneu, hopelijk zetten ze nu wel door, denk dat wanneer de ouders ermee starten en dus op gezonde toer gaan, zij automatisch erin rolt, ze moet wel zolang ze thuis woont (zo denk ik er over).

14. SeaShell

Idd en moeder zegt ook gewoon " tsja dat wij zo dik zijn komt niet door de gezonde tussendoortjes zoals komkommer maar is onze eigen schuld door veel ongezond eten". Als je dat weet en het dan zover laat komen..

Meisje weegt nu denk ik 120 kg met 14 jaar :$
    Die haalt zo de 30 jaar niet.. Van haar 12 tot 14 jaar is ze zo te zien minimaal 35 kilo ofzo aangekomen, laat staan in de toekomst als er niks verandert :(

15. Honeybeeb

Ja heel laks kwam het over.

Die ouders moeten echt wakker worden en beseffen dat als ze hiermee doorgaan hun dochter over een klein paar jaar echt mega obesitas heeft... Ik bedoel moet je zien hoe veel dat meisje in 2 jaar tijd is aangekomen, niet normaal.

De motivatie binnen het gezin ontbreekt heel erg, dat zij als ouders houden van vet eten enz ok, moeten ze zelf weten, maar trek je (jonge) kinderen niet mee de afgrond in (om het even hard te zeggen) maar geef omwille van je kinderen het goede voorbeeld aan ze en zet wel elke dag komkommertjes (of andere groente) op tafel, want wie weet vinden zij het wel hartstikke lekker en leren zij wel gezond te eten. Serieus, zien ze dan niet hoe gevaarlijk ze bezig zijn of is zo van 'ach wij zijn ook dik en wij leven ook nog' Je zou haast denken, het laatste. :(

16. SeaShell

Ja ik deel je mening helemaal!

17. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

Jan 13, 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongelofelijk inderdaad. wat een lakse houding van die moeder, ik zou me rot schamen met haar gedrag. Dit is echt erg en i.m.o. zijn de ouders toch echt verantwoordelijk. Eten is lekker, I know, ik heb zelf ook teveel gewogen, maar het is echt niet heilig. En ik kreeg meer het idee dat de moeder het wel best vond, beetje houding van: lekker boeie ;)
    jammer, het meisje krijgt nog heel wat voor haar kiezen de komende jaren. Vet dat kinderen opslaan (de cellen) zijn vreselijk hardnekkig en het meisje zal de rest van haar leven in gevecht blijven met eten, het had zover niet hoeven komen.

18. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Vind het een grappige opmerking hahaha

En sneu, arme meid??? Nee sorry daar denk ik heel anders over. Sommige mensen krijgen echt 100 kansen en blijven maar aan de gang. Ik heb ook een collega met een maagband die soms perse de smaak van iets wil ervaren en dan veel t eveel eet, om dan haar vinger in haar keel te steken omdat alles in haar slokdarm blijft hangen!!

19. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Laura is volgens mij een heel ziek meisje. Als 12-jarige bijzonder kinderlijk in haar doen, en spreekt uit dat als ze zich rot voelt en een snoepje neemt dat weer weg gaat. Eetstoornis is de dop? Maar wat een ontzettend aangeprate zin? Moeders heeft dezelfde issues, maar dankzij haar maagoperatie afgevallen (echter 2 jaar later ook weer aangekomen was duidelijk zichtbaar). Laura heeft véél meer nodig om af te vallen dan wat meer sporten en wat minder snoepen lijkt mij, daar moet psychisch mee aan de slag gegaan worden.

Ik heb hoofdschuddend zitten kijken, vol medelijden voor het arme 16-jarige ding dat nog steeds emotioneel niet heel ver is volgens mij.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ouders kunnen niet altijd wat doen wanneer het kind een eetstoornis heeft. Wat ze kúnnen doen is geen snoep of lekkers meer in huis halen en geen zakgeld geven, maar in extreme gevallen zal een kind dan wel een pak rauwe havermout eten of eten gaan stelen.
    Helaas spreek ik uit ervaring, niet dat ikzelf een eetstoornis heb gehad gelukkig maar mijn zus wel. Ook als er niks "lekkers" in huis was en haar drang was groot dan at ze gewoon een heel brood en was de dag erna de pot pindakaas gewoon leeg, bijvoorbeeld. Dwingen tot therapie lijkt me ook lastig, wanneer het kind dit pertinent niet zou willen.

Niet dat ik zeg dat Laura's ouders er geen aandeel in hebben gehad. Zeker wel, maar nu is het te laat om als ouder nog echt in te grijpen. Bij ons thuis was dat overigens ook zo, we hebben helaas geen discipline geleerd m.b.t eten. Als we een snoepje wilden vlak voor etenstijd prima, er werd nooit nee gezegd etc. Wel jammer, ik ondervind daar nu ook nog de gevolgen van (al is het gelukkig geen eetstoornis).

Share This Page