Vol verbazing heb ik gisteravond naar de vijfde dag gekeken. Er kwamen twee onderwerpen aan de orde. 1. Vaccinaties bij kinderen. Wat vaak niet gedaan wordt bij Christelijk gereformeerden. 2. Wapenbeleid in Amerika. Dit naar aanleiding van het geval vorige maand, dat een jongetje van 5 zijn zusje van 2 doodschoot. Natuurlijk wist ik van allebei de onderwerpen wel wat. Maar het opende wel meer mijn ogen. Dat het vaccinatiebeleid zo laag is en er dus regelmatig nog mazelen, polio enz. rondgaat. En Amerika, pfff ja, dat ze hun eerste geweer krijgen op hun 4e is best erg! Ik hoop dat ik de link goed heb: De Vijfde Dag: wo 5 jun 2013, 20:25 - Uitzending Gemist Anders is de uitzending nog te zien via uitzendinggemist.nl.De vijfde dag, van woensdag 5 juni 2013. Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Maar ik denk wel dat we het netjes moeten houden om een slotje te voorkomen!
Ik zit toevallig net de herhaling op tv te kijken. En ik wil hier niemand voor het hoofd stoten maar, ben inderdaad geschrokken van de lage vaccinatie aantal vooral in bijbel gemeente, van groepsinmuniteit is geen sprake meer dan. Vind het maar een eng idee dat diep ziektes gewoon weer kunnen terug komen. Wat ik wel moeilijk vind te begrijpen is dat bepaalde geloofsregelen echt denken dat god dat zo regelt, en is niet bedoeld om mensen te discrimineren helemaal niet zelfs, maar dat kan ik gewoon niet zo goed begrijpen. Zelfs een man die zei 'kinderen zijn niet van jou maar van god en wij mogen ze opvoeden' heb echt even met open mond zitten kijken, ons dochtertje is echt van ons en niet van god! Als wij allemaal die icsi ellende niet gedaan hadden was zij er nooit geweest, is onze eigen keuze geweest dat weet ik, maar goed ieders respect maar ik schrok er wel van moet ik eerlijk zeggen. En wapenbezit in Amerika, niet normaal gewoon dat ze daar niet eens een keer wakker worden! Die mensen zijn echt niet helemaal normaal om wapens aan kinderen vanaf 4 of 5 jaar te verkopen Nogmaals ik wil niemand discrimineren of tegen het hoofd stoten en ik ben ervan overtuigd dat mensen die de beslissing maken het niet te doen (vaccineren) dat ook met de beste bedoelingen doen, neemt niet weg dat ik me toch wel 'geschrokken' ben van de gedachtengang van sommige mede mensen.
Ja, dat herken ik dus ook. Ik ben ook geschrokken. Vooral ook omdat je weet dat niet iedereen ingeënt is, maar dat die groepsimmuniteit wel werkt. Maar dat is dus niet meer zo. Ik vind het aan de ene kant ook knap dat je zo kan denken, maar aan de andere kant... Ik weet het niet. Ik was ook wel echt geschrokken. En ja, onze dochter is ook van ons Zo voelen wij dat ook ja. Iedereen heeft zijn of haar overtuiging. Maar een geweer geven als je 4 of 5 bent!! Pfff. Elk jaar komen er in de VS 15.000 kinderen binnen met een schotwond!!
Ik heb alleen het tweede gedeelte gezien, over het wapenbeleid in Amerika en ik heb met open mond van verbazing zitten kijken. Natuurlijk hoor je wel vaker dingen, maar als het dan zo op deze manier wordt gebracht. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat je als ouder ook maar één moment zou overwegen om je kind een wapen te geven.