Cuypers en Cuypers: ervaringen, tips en wachttijd behandelgesprek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Matala, 30 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matala

    Matala Lid

    4 jul 2018
    67
    79
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Begin december hebben mijn vriend en ik onze intake bij Cuypers en Cuypers in Duitsland. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met deze kliniek, en of jullie nog tips voor me hebben waar ik naar zou kunnen vragen. Ik vond wel wat topics maar die waren alweer best oud. Daarnaast ben ik heel benieuwd of er hier dames zijn die net lopen daar en iets meer weten over hoe het gaat na de intake: kom je zodra de diagnostiek is afgerond weer op een wachtlijst voor het behandelgesprek/start behandeling, of kan dat redelijk snel erna?

    Hopelijk kan iemand me meer vertellen! Ik kijk er heel erg naar uit dat er eindelijk iets gaat gebeuren na 22 cyclussen niets.
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.565
    7.010
    113
    Vrouw
    Ik ben onder behandeling bij Cuypers en ik heb al mijn 4 ivf/icsi pogingen daar gedaan.

    Wij zijn vorig jaar maart voor het intakegesprek geweest en we konden in april meteen beginnen. Hoe dat nu is weet ik niet precies, maar volgens mij kan je wel vrij snel beginnen. Je hoeft in ieder geval niet opnieuw op een wachtlijst.

    Mijn ervaringen met de kliniek zijn over het algemeen goed. De artsen zijn heel lief, kundig en professioneel. Ik voelde me daar gehoord en dat was iets wat ik in Nederland totaal niet heb ervaren. Wat ik wel jammer vind is dat het steeds drukker wordt in de kliniek en dat je bijvoorbeeld 3 maanden moet wachten op een evaluatiegesprek na een mislukte terugplaatsing. Als je die volgende keer gewoon precies hetzelfde wil doen (qua medicatiegebruik etc) dan kan je gewoon door, maar wil je iets bespreken of medicatie laten wijzigen dan moet je daar dus lang op wachten.

    Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag!
     
  3. Hakunapatata

    Hakunapatata Actief lid

    11 jun 2021
    119
    164
    43
    Vrouw
    Ik ben in 2021 bij hun geweest, na de eerste intake konden wij gelijk starten. Wat ik begrepen heb is dat nog steeds zo. Ik was na de eerste poging zwanger van ons zoontje :). In Nederland ook meerdere terugplaatsingen gehad maar zonder resultaat. Ik heb het als prettig ervaren bij cuypers en cuypers.

    Succes!
     
  4. Capibara

    Capibara Lid

    2 feb 2023
    20
    8
    3
    Vrouw
    Ik ben niet OP maar ik overweeg wel om naar Cuypers te gaan. Misschien wil je mijn vragen ook beantwoorden :). Fijn dat je ervaringen goed zijn. Ik zit vooral met de praktische kant van naar een kliniek ver weg gaan.

    Hoe werkt het daar bij terugplaatsingen met echo's? Bij mijn huidige ziekenhuis doe ik zelf ovulatietesten en ik hoef dan maar 1 keer te komen als die positief is. Dat vind ik qua belasting erg prettig, maar zal vast niet overal zo zijn.
    Of doe jij de echo's ergens anders? Hoe regel je zoiets?

    Ik zie dat ze op zondag dicht zijn. Hoe werkt dat als je dan eigenlijk iets zou moeten/willen doen?
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.565
    7.010
    113
    Vrouw
    Ik laat de echo's in Nederland maken. Dit is per terugplaatsing vaak maar 1 of 2x. Eerst ging ik naar Utrecht/Nieuwegein maar die werken helaas niet meer mee aan buitenlandse trajecten. Nu ga ik altijd naar fertiliteitskliniek Twente in Hengelo en dat bevalt ook goed. Zij zijn ook fysiek in contact met Cuypers dus ze kennen elkaar ook goed.

    Mbt dingen die op zondag moeten... dat plannen ze eigenlijk zo in dat t dan een dag eerder of later gebeurt.
     
  6. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    227
    74
    28
    Vrouw
    Hi,

    Ik loop ook bij Cuypers.

    Afhankelijk van wat ze aan onderzoeken gaan voorstellen duurt het momenteel zeker 3 maanden voordat je echt kan starten. Onderzoeken kun je vrijwel direct na de intake al inplannen maar het "aufklarungsgesprek" staat momenteel een wachttijd van 3 maanden voor! Zeker met de kerstperiode ertussen. Vorige maand nog nagevraagd en ik ben helemaal klaar nu met alle onderzoeken en kon pas 18 dec het behandelgesprek hebben op zijn vroegst. Voor mij dus 3 maanden wachten. Intakr had ik in januari al maar tussendoor even pauze genomen.

    Ik zou als je de 1e onderzoeken hebt dan ook direct het behandelgesprek inplannen voor het nieuwe jaar :).

    Heel veel succes!
     
  7. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.432
    913
    113
    Vrouw
    Ik denk er ook over om naar hen over te stappen, dus lees even mee :$
     
  8. Capibara

    Capibara Lid

    2 feb 2023
    20
    8
    3
    Vrouw
    Inmiddels heb ik een afspraak voor een intake in februari. Ze gaven aan dat de wachttijd 12-18 weken was. In ons geval lijkt dat ongeveer uit te komen op het moment dat de laatste terugplaatsing hier geweest is (tenzij dat lukt natuurlijk).
     
  9. Matala

    Matala Lid

    4 jul 2018
    67
    79
    18
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties! <3 waardeer ik heel erg! Hele late reactie van mijn kant- moest even wat afstand nemen van alles wat met zwanger worden te maken had, ging ff niet goed meer in m'n koppie, jullie kennen die momenten vast.

    Voor de meelezers: ik heb inmiddels de intake gehad, afgelopen donderdag, en kon vanochtend meteen terecht voor onderzoeken (receptIVFity, nk/plasmacellen, en extra bloedonderzoek.) Ik voelde me heel erg gehoord bij de intake met dr Scholtes, vond het bizar om te zien hoe verschillend de conclusies waren die hij trok vergeleken met Radboud. Het voelde veel eerlijker en transparanter, en ik voelde me veel meer serieus genomen. In Nederland heb ik het gevoel dat ik vooral word gesust, en dat werkt bij mij niet. Ik wil uitleg en eerlijke helderheid.

    Ik vond het echt heel prettig daar, fijne en vriendelijke mensen. Ons vervolgafspraak is gepland voor begin februari. Ik weet niet zeker of dat dan het zogenoemde 'aufklarüngsgesprech' is, maar ik denk het wel! Het is idd best druk op het moment ivm kerstperiode.

    @Narcisje @Wonderbeeb2 @Hakunapatata ,
    Hebben jullie ook nk/plasmacellen scratching en de receptivfity gehad? Weten jullie nog hoe lang het ongeveer duurde voordat je daar uitslag van hebt?
    En wordt er bij Cuypers ook gewerkt met de anticonceptiepil of niet? Zo niet, moet je dan starten met injecties op cyclusdag 1?
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.565
    7.010
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb de receptivitytest en ook het NK/plasmacellen onderzoek laten doen. Volgens mij was de uitslag van de receptivitytest na een week binnen en het NK en plasmacellen duurde ruim 2 weken.
     
  11. Matala

    Matala Lid

    4 jul 2018
    67
    79
    18
    Vrouw
    Thanks! En heb jij kort of lang protocol gehad?

    Ik heb je verhaal gelezen en volg je ook al een tijdje op Insta, ik hoop zo dat het jullie binnen kort gaat lukken <3
     
    Narcisje vindt dit leuk.
  12. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.565
    7.010
    113
    Vrouw
    Dankje! :)

    Ik heb 4x het korte protocol gehad. In principe doen ze daar bijna altijd het korte protocol.
     
    Matala vindt dit leuk.
  13. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    227
    74
    28
    Vrouw
    Ja heb ook NK/Plasma onderzoek gehad maar bewust niet gekozen voor de receptivitytest. Zag daar niet direct meerwaarde in (en het kost al veel geld). Was verder wel allemaal goed. Wij hebben a.s. maandag ons aufklarungsgesprek eindelijk. Zal wel niet direct kunnen starten ivm de kerst.
     
    Matala vindt dit leuk.
  14. Matala

    Matala Lid

    4 jul 2018
    67
    79
    18
    Vrouw
    Spannend, heel veel succes! Heb je de uitslag van het nk/plasma onderzoek al wel gehad voor je afspraak of hoor je dat maandag? Weet je al of jullie groen licht hebben om te starten? Ik weet eigenlijk helemaal niet wat er in dat aufklarungsgesprek precies gebeurt :)
     
    Wonderbeeb2 vindt dit leuk.
  15. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    244
    108
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Wat toevallig dat ik dit forum tref. Wist niet eens dat dit werd gebruikt nog haha! Ik ben ook sinds kort onder behandeling bij C&C.

    Wij hebben nu het NK & plasma cellen onderzoek gehad dmv scratching (nu een week geleden dus wacht nog op uitslag), ik heb bloedgeprikt (schildklier op het randje dus heb nu op eigen verzoek medicatie gekregen, D te kort dus medicatie) en mijn vriend heeft het fragmentatie onderzoek gehad (geen afwijkingen)

    2 januari hebben wij het IVF start gesprek! als het goed is, gaan we die wel daarop direct beginnen.

    Inmiddels zijn we al 3 jaar onderweg en 6 biochemische zwangerschappen verder. Ik heb ergens hoop dat ik te veel of te weinig NK cellen heb, zodat ze daar iets aan kunnen doen en in m’n hoofd IVF wel kan gaan werken want nu denk ik… waarom zou IVF wel helpen?

    Fijn dat we elkaar op de hoogte kunnen houden!!
     
    Wonderbeeb2 en Matala vinden dit leuk.
  16. Matala

    Matala Lid

    4 jul 2018
    67
    79
    18
    Vrouw
    Hi! Wat mooi zo in het nieuwe jaar starten. Ik herken erg wat je zegt, dat je ergens hoopt op een aanwijsbare oorzaak die aangepakt kan worden.. ik hoop dat je de uitslag snel krijgt!
     
  17. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    227
    74
    28
    Vrouw
    Ja heb alle uitslagen binnen!
    Was allemaal binnen 3 weken op mail binnen. Heb alle onderzoeken in Oktober gehad. Nk/plasma, dna fragmentayjeonderzoek partner (mioxsis) en als laatst chromosomen uitslag binnen en ook allemaal goed. Wij mogen dus ook gelijk starten na het gesprek maandag. Ze bespreken dan het behandelschema en de medicatie etc.
    Maar omdat de feestdagen nu ertussen vallen en ik nu ongesteld ben, zal ik denk ik eerst rond de kerst starten met een kuurtje om op te wekken zodat ik gelijk 1e week januari kan beginnen met stimuleren.

    @Parelbaby, hier hetzelfde verhaal, super veel biochemische en 2x miskraam rond 7 weken en geen hartje op de echo. Ik heb wel een stollingsziekte dus dat kan het verklaren en daarvoor krijg ik na de punctie gelijk medicatie. Ik hoopte ook dat er nog iets van NK cellen verhoogd zouden zijn maar dat was allemaal goed. Zelfs dokter cuypers zei nou wellicht is het dit anders blijft alleen nog de eicelkwaliteit over dus ben heel benieuwd wat mijn opbrengst voor de punctie gaat worden.

    Ik blijf jullie graag volgen! Toch fijn om dit te bespreken met meiden die ook bij c&c beginnen.

    Veel succes allemaal!
     
    Matala vindt dit leuk.
  18. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    244
    108
    43
    Vrouw
    @Wonderbeeb2 wat spannend! Heb je nu dus je start gesprek en daarin bespreken ze direct het plan?

    ‘fijn’ dat er een oorzaak is… en je daarvoor medicatie kan krijgen!! Hopelijk dat het daarmee geholpen is.

    Wij hebben dus 2 januari het start gesprek en ik moet rond 7-8 januari ongesteld worden dus hopelijk kunnen wij dan ook direct beginnen met injecties.

    Ik vind het wel echt heel erg spannend allemaal.. nu is een andere vriendin die IUI zou starten deze maand na een jaar geen spontane zwangerschappen, ineens spontaan zwanger.. dat is de 3e vriendin die nu al zwanger is, in de periode dat wij al aan het proberen zijn. Dus de druk ligt voor m’n gevoel heel hoog dat het moet lukken want weet niet of ik het weer trek om alles bij een ander mee te maken. Echt lastig allemaal!

    Wil je laten weten hoe het start gesprek is gegaan? Heel veel succes!!
     
    Wonderbeeb2 vindt dit leuk.
  19. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    244
    108
    43
    Vrouw
    Een tip van mij! Je kan tussendoor mailen of er eerder een plekje is, mocht je dit willen. Heb ik ook gedaan!
     
  20. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    227
    74
    28
    Vrouw
    Ja maandag idd en dan word geloof ik ook gelijk alle medicatie besteld.
    Dan is mijn bedoeling ook om te zorgen dat ik zo 1e week januari een bloeding krijg zodat ik kan starten. Zullen we dus dezelfde week als alles zo loopt starten met stimuleren :) .Wel fijn dat jij dan ook gelijk door kan idd na je gesprek en niet lang hoeft te wachten op de ongi.

    Spannend allemaal he! En over die zwangerschappen, ik snap jouw gevoel. Ik heb voor mijn zoontje ook een traject moeten doorlopen en toen grepen die dingen me zo erg aan, was jaloers, enorm verdrietig en mijn jongere zusje raakte in die tijd 2x zwanger dus was heel dichtbij. Inmiddels heb ik daar gelukkig geen moeite meer mee omdat ik in de leeftijd ben dat iedereen in mijn omgeving al een gezin heeft (ik ben nu 34) en nu weet, het gebeurd toch wel en blijft om me heen gebeuren, dagelijks confrontatie van zwangere mamas aan het schoolplein etc die trots verkondigen dat de kleine een broertje of zusje erbij krijgt (stiekem echt nog wel lastig) en mijn zoontje die blijft vragen waar zijn broertje of zusje blijft, dat doet zeer maar gelukkig niet meer die erge pijn en jaloezie. Wil me daar niet mee bezig houden, het traject is al zo enorm zwaar.

    Ik laat hier na maandag weten wat mijn behandelplan gaat zijn!
     
    Matala vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina