welkom! B Dit klopt! Bij ons zijn er 4 bevruchtingen ingevroren, en ze hebben er maar 4 laten door ontwikkelen. Hiervan zijn er maar 2 embryo’s uitgekomen waarvan 1 teruggeplaatst en 1 bevroren. Mochten deze 2 niet lukken dan moeten ze dus eerst die bevroren bevruchtingen ontdooien en laten ontwikkelen.
Dat heb ik helaas.. negatief. Ik ben nog vroeg, dus hopelijk veranderd het nog maar heb er een hard hoofd in. Had continu krampen, een opgeblazen buik en volle borsten (wat ik nooit heb). Maar dat is bijna allemaal weg! Zondag gaan we weer testen.
Helaas. 8 dagen na terugplaatsing: 12DPO negatief.. Nog 3 dagen wachten maar ga er vanuit dat het hem niet is geworden. Volgende maand op vakantie dus eind maart hopelijk de cryo terugplaatsing.
Wat verdrietig @Parelbaby en @Narcisje. Ik leef met jullie mee. Wij zouden eigenlijk deze week starten, maar C&C heeft alles on hold gezet door de DHEA-s waarde in mijn bloed. Ze zijn bang dat ik een tumor heb en dit moet eerst uitgesloten worden. Nu dus in Nederland naar de endocrinoloog, afspraak pas over 7 weken. Ben er erg van geschrokken, bang en gefrustreerd. Dr Biazar zei dat t maar een kleine kans was dat t door een tumor kwam maar toen ik vroeg wat andere verklaringen zouden kunnen zijn kon ze geen antwoord geven.
Intake is geweest. Nog geen afspraak voor onderzoeken, daar word ik volgende week over gebeld. Ik hoop dat het dan wel ingepland kan worden voor mijn aankomende cyclus, nog een wachten zou wel jammer zijn. Ik heb een beetje gemengde gevoelens over het gesprek, dat vrij zakelijk en technisch was, maar ik ben blij dat er wat meer onderzocht kan worden. Het ging erg over mij, terwijl tot nu toe alleen gekeken werd naar mijn partner, waar een al geconstateerd probleem ligt. Aan de ene kant is dat fijn, want bij mij is nog nergens naar gekeken. Aan de andere kant roept dit ook wel weer extra angsten op (maar ik heb de neiging om nogal op de zaken vooruit te lopen). Hij vond het aantal eicellen en bevruchtingen van vorige keer prima, maar was niet erg onder de indruk van de ontwikkeling van de embryo's op dag 3. Dat vond ik ook al. Ik begin ook nog ergens met een nieuwe baan. Het lijkt me een slecht plan om behandeling en start van de nieuwe baan te combineren, dus voordat er een punctie is zal nog wel even duren. @Matala Oh wat naar! Hopelijk is het niks, maar het levert toch weer een hoop stress op. En uitstel. Goed dat er naar gekeken wordt wel, maar dat is niet wat je wil horen...
Ik ben nieuw in dit topic, maar ook onlangs de intake bij C&C gehad. Ik vond het gesprek net als jullie erg zakelijk. Met welke arts had jij het gesprek? Het ging ook vooral over mij (mn vriend zat er echt voor niks bij…..), terwijl ik eigenlijk vindt dat het zaad van mijn partner eens goed bekeken moet worden (vanwege zijn levensstijl). En daarmee doel ik op DNA fragmentatie. Maar volgens de arts was dat niet nodig. Ik vind de communicatie ook wat vreemd en onduidelijk gaan. Zo heeft de verpleegkundige het opeens over dat het zaad bekeken kan worden tijdens ICSI (huh gaan we ICSI doen… totaal nog niet over gesproken? En kan het bloedonderzoek van AMH en FSH etc allemaal wel plaatsvinden op dag 18-20 van de cyclus, terwijl dit volgend mijn ziekenhuis altijd op dag 2,3 gedaan moet worden, staat ook op internet. Ik heb dus wat gemengde gevoelens
Jeetje… wat is dat schrikken! Dat kan ik me voorstellen.. ik was een tijdje van het forum maar hoe gaat het nu met jou? Ik hoop dat het loos alarm is en je daarna kan starten!!
Ik heb momenteel ook erg gemengde gevoelens. We hebben een terugplaatsing gehad en die is helaas niet gelukt. Maar geen enkele terugkoppeling hierover. Enkel een nieuw schema voor de volgende. We hadden 0 bevruchtingen via IVF en hier ook geen uitleg over. Dus dit ga ik de volgende keer allemaal vragen. Ik probeer ze gewoon te vertrouwen want het zijn wel echt hele kundige artsen als ik zo andermans verhalen hoor maar zelf heb ik dit helaas ook nog niet zo ervaren.
Hey dames hoe gaat het hier? Hier inmiddels ook de 2e tp niet gelukt (1e cryo). Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie en dan weer door voor een nieuwe tp. We hebben er nog maar 2 in de vriezer. Word er moedeloos van
Ik las het al op FB.. Wij zitten te wachten op ons telefonische consult en daarna wachten we tot juli/augustus voor de terugplaatsing van ons laatste embryo. Heel eng... maarja.
@Wonderbeeb2 hoe gaat het met jou? Zit je rustmaand er al op? Mijn lichaam was flink in de war na de hormonen.. ik heb mijn eisprong pas rond dag 22-24 gehad deze cyclus dus deze loopt lekker uit. Duurt het wachten ńog langer… hopelijk eind maart/begin april onze 2e terugplaatsing.. Hey… wat klote. Ik heb nog vaak aan je gedacht! Echt zo verdrietig en snap dat je er moedeloos van wordt… gaan ze iets de volgende terugplaatsing anders doen? Of hebben ze enig idee hoe het kan komen? Toevallig is vandaag (eindelijk) onze 2e terugplaatsing en dus ook eerste cryo ingepland voor volgende week woensdag 3 april. Ik krijg 2 april het intralipid infuus en hoop echt dat het hiermee nu wel blijft zitten.. maar de realiteit dat het ook gewoon niet kan dat merk ik nu gelijk weer. Dit is ook ons laatste echte embryo voor nu. Daarna moeten ze eerst die bevruchtingen ontdooien en verder laten ontwikkelen. Hoop zo dat de volgende raak is voor jullie!
Aah eindelijk! Wat fijn en hopelijk gaat het tot een mooie baby uitgroeien Nou wel heel fijn want krijg idd een aanpassing nu. Ik spuit eerst gonasi om.de eisprong op te wekken (weer een gestimuleerde cyclus met letrozol). En dan na de tp 3x per dag utrogestan maar ook nog hcg ter ondersteuning. Een aantal klikjes ovitrelle elke keer. Ben benieuwd wat dat extra zal doen... maar iets extra proberen kan natuurlijk geen kwaad
Super grappig ik volg je nu op.insta. jullie zijn ook C&K haha. Ik en mijn vriend ook. Alleen ben ik 34 en hij 28 haha. Maar jij zit ook in de fb dan, nu ben ik benieuwd wie je bent Maar heel spannend zeg. Ik hoop zo erg op een wonder. Als ik die weg van jullie zie pfoee mag toch weleens beloond worden nu.
Wij zijn inmiddels een keer bij de kliniek geweest. Na de online intake had ik wat gemengde gevoelens, maar toen ik daar was voelde ik me wel heel erg gezien en gehoord. Fijne plek. Ze namen de tijd en alles was duidelijk. Enige is dat ze zich niet heel erg bezig houden met de emotionele impact op ons, terwijl ons vorig ziekenhuis dat heel belangrijk vond. Nu alle testuitslagen binnen, en er is best wel veel niet goed. Nu was het de bedoeling om dat te onderzoeken zodat we er iets aan kunnen doen, maar ik ben er wel een beetje beduusd van. Schildklier, Receptivfity, NK-cellen allemaal niet ok. En daar komen de uitslagen van mijn partner dan nog bij, maar op zich wisten we dat al. En dat we te weinig vitamine D hebben opgevangen afgelopen maanden kon ik op zich ook wel raden (ondanks dat dat ook in de multivitamine zit). Helaas bij de mensen die hier schrijven ook nog niet het gewenste resultaat.. Hopelijk snel succes!
Wel "fijn" dat je duidelijkheid hebt Zijn toch wel wat dingen die heel belangrijk zijn om zwanger te worden en waar wat mee gedaan kan worden! Al is het een dikke tegenvaller natuurlijk. Ik had hier in NL totaal geen hulp op emotioneel vlak bij het ziekenhuis maar ben zelf psychologische hulp gaan inschakelen en dat werkt voor mij en partner goed. Hier inmiddels ongesteld geworden en morgen weer starten met de letrozol. De vorige keer had ik super snel een eisprong dus ik.hoop deze keer ook weer. Dan heb ik over n week of 2 weer een terugplaatsing. 1 na laatste voor deze eerste ronde
Klopt hoor! Al is het bewijs voor de issues met NK-cellen wat dun en de behandeling niet in de categorie 'baat het niet dan schaadt het niet'. Ik ben nog niet in de fase dat ik alles er tegenaan wil gooien om maar iets te proberen (wat ik me zeker wél kan voorstellen). Dus misschien stel ik voor om dit nog even te laten voor wat het is, maar ik denk er nog over na. Dat werkt inderdaad ook. Hoe heb je iemand gevonden die hier wat van weet? Hopelijk komt de ovulatie snel en heel veel succes!
Ik heb dinsdag voor het eerst het intralipid infuus gehad en gisteren de 2e terugplaatsing, het embryo zag er goed uit volgens de gynaecoloog maar soms toch jammer dat ze geen score geven; als het een goede score is dan is het denk ik wel fijn om te weten maar een kwalitatief minder embryo kan natuurlijk net zo goed in een goede zwangerschap resulteren en dan maak je je misschien zorgen om niets. Ik vond het stiekem toch wel even spannend of het embryo goed zou ontdooien maar dat is gelukkig goed gegaan. Het verschil kwa uiterlijk met het vorige embryo (vroege blasto) is wel echt heel groot, toch al wel veel verder gedeeld nu dus hopelijk brengt dat een goed resultaat met zich mee. Heel spannend weer... ik ga al vroeg testen, uiteraard. Ben nu de Ovitrelle eruit aan het testen en die wordt steeds lichter, ik denk as zaterdag helemaal negatief. Hoe gaat het met de rest?