Vraagje aan de diabeten onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb in de zwangerschap van m'n dochter zwangerschapsdiabetes gehad. Toen ze er eenmaal uit was, was het ook meteen over. Wel had ik flink overgewicht. Ik mag 70 wegen. Dan zou ik een BMI hebben van 25. Toen Tess er eenmaal uit was en een paar weken later woog ik 105. Veel te zwaar en omdat ik geen kans wil hebben op diabetes ben ik aan de weight watchers gegaan. Inmiddels ben ik daar al zo'n 20 kilo mee afgevallen en weeg ik nu ongeveer 85 kilo. Dat is nog steeds 15 kilo te zwaar maar we zijn mooi onderweg.
    Nou komt het. Ik heb nergens last van maar soms heb ik een vreetbui. Dan eet ik chocolade en chips. Ik heb het pas een paar keer gehad waaronder vandaag maar elke keer na een vreetbui voel ik me wieberig (als je snapt wat ik bedoel) en heb ik ontzettend dorst.
    Vanmiddag had ik weer een vreetbui. Zoveel heb ik niet eens op. Een schaaltje chips en wat chocolaatjes. En daar kwam het weer. Ik had dit rond 3 of 4 uur gegeten en om half 7 dacht ik: ik ga toch eens testen omdat ik me zo voel. Daar kwam een waarde van 8.7 uit. Na het eten een waarde van 7.6. En ja ik had eerst m'n handen gewassen.

Wat moet ik hier mee? Ik weet dat het geen diabetes is maar meer een voorbode. Als ik me aan m'n ww houd dan is er niets aan het handje. Maar het feit dat ik verhoogde waardes heb zodra ik een beetje meer koolhydraten eet vraagt me af wat ik moet doen. Zal het over gaan als ik nog meer afval? Zal ik voor de veiligheid even naar de ha gaan? Wat zeggen jullie? Toevallig had ik al een afspraak staan voor donderdag dus zal het wel even melden.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Helemaal niemand?

3. Tese

Tese Niet meer actief

Nou nog een laatste poging dan.

4. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Sorry ik weet hier helemaal niets vanaf.
    (hoop niet dat ik je nu blij maak met een dooie mus "Yes er is een reactie" en dan "Sh** nog niets verder")

Maar als je al een afspraak hebt (neem aan met HA?) staan zou ik het gewoon dan even melden. Niet teveel tussen neus en lippen door, maar echt even benoemen. Die kan je het allerbeste antwoord geven.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #5 Esmaralda, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
    Mijn man heeft diabetes, dus ik weet er wel 'wat' van af.
    Ik vind je waarden wel wat hoog voor iemand die geen diabetes heeft.
    Met je klachten daarbij is het wel vreemd. Dorst, wiebelig, honger. Het past bij een hypo en/of een hyper.
    Voel je je dan ook trillerig, ga je zweten enzo?
    Ik zou even langs de huisarts gaan, want het is gevaarlijk als je het wel hebt om ermee door te lopen. Dat zou ik tenminste doen.

Mijn man heeft type 1 (geen ouderdomsdiabetes) en bij hem begon het ook met hele erge dorst. Op een gegeven moment zag hij dubbel en had hij een waarde van 45!

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik zal toch echt wel aankloppen bij HA.
    Suikerziekte is zo ontzettend funest voor je lichaam.

Ik heb het ook behouden na mijn zwangerschap en tot nu toe kom ik er af met een dieet.. en sport..

Succes en hou ons op de hoogte..

7. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zat al te denken om weer zo'n test te vragen. Eerst bloedprikken, dan een vies drankje, en weer bloedprikken. De vorige keer wist ik al hoelaat het was omdat ik zo begon te trillen na het drankje.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik ben diabeet.

Ook ik kreeg in de zwangerschap suiker. Daarna was het even weg en een jaartje later was het weer terug.

Ik ben niet afgevallen maar ik heb ook vreet momenten. Trillen honger dat soort dingen.

Vraag me af moest je niet ongie worden meestal krijg ik deze klachten ook als ik ongie moet worden:)

Gewoon naar je ha gaan dan krijg je duidelijkheid.

Mijn klachten kwamen terug met een dorst man pff. Een tong zo droog trillen suiker behoefte en heel veel moe. maar heb ook een b12 te kort.Dus die klachten kunnen ook daar van af komen.

Kan je maar een advies geven en dat is een afspraak maken met ha om het te laten onder zoeken.

Hier dus terug aan de medicatie. Geen insuline nu tabletten.;)

9. Tese

Tese Niet meer actief

Een waarde van 8.7 krijgen omdat je ongie word?? En dat trillen kreeg ik juist pas na het eten.

10. chatty

chatty Niet meer actief

Je kunt toch ook gewoon zelf nuchter prikken.
    De waarde moet voor het eten tussen de 4-6 en 2 uur na het eten niet hoger dan 7.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ik weet inderdaad wat de waardes moeten zijn. Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad. ;) maar ik heb niet genoeg naaldjes en teststrips meer.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik had het over je vreetbui.;)

Weetje je kunt ook gewoon naar de ha gaan he. Ik ben geen deskundige gaf en geef je alleen advies wat je gevraagd heb.

Met de klachten van jou zat ik al bij de ha. En dat is het enige advies dat ik kan geven want ik ben geen dokter.

;)

13. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik snap het probleem niet zo.Als je twijfelt ga je toch langs je huisarts?? Die kan je zo laten testen en dan weet je het.

14. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Dat drankje is niet een reguliere suikertest...wordt alleen gebruikt voor zwangerschapsdiabetes..

Hormonen, stress en zenuwen kunnen ook van invloed zijn op je suiker. Maar dan alsnog blijf je gevoelig en is het van belang dat je in de gaten wordt gehouden.

Gewoon naar de HA, je klachten uitleggen en dan zal hij/zij zelf wel vragen of je nuchter geprikt wil worden..

15. Tese

Tese Niet meer actief

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik al een afspraak voor donderdag bij de huisarts. ;)

Ik was gewoon bij voorbaat al benieuwd hoe de diabeten van hier erover dachten.

Die vreetbuien heb ik niet perse als ik ongesteld moet worden. Die heb ik helaas m'n hele leven al. Maar ik was gisteren wel erg moe dus dat zal het wel wat verergerd hebben. Had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk!

16. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad en insuline moeten spuiten. Na mijn bevalling was ik er van af. Mijn internist verteld me dat ik niet boven de 10 mag uitkomen, als dat wel gebeurd moet ik aan de bel trekken.

Nuchter moet dat natuurlijk wel wat lager zijn. Ik hou het in de gaten, en af en toe test ik mezelf ook. (mijn stripjes zijn ook bijna op helaas).

Dus volgens mij valt het allemaal wel mee, maar ik zou het wel in de gaten blijven houden en even bij je huisarts aangeven. Want met de klachten die jij hebt, is dat toch wel even oppassen.

Een Hyper of Hypo is heel gevaarlijk en kan je je hondsberoerd van voelen. Dus gewoon even laten checken!

17. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Heel erg hoog is het niet. Maar de schommelingen die jij hebt (ws door je vreetbuien) is natuurlijk ook niet goed voor het lichaam. Kan mij voorstellen dat je je van al dat eten dan ook niet beter voeld.

Deel Deze Pagina