Afvallen en pillen

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    #1 draak86, 16 okt 2010
    Laatst bewerkt: 16 okt 2010
    Hey meiden.

Ik probeer af te vallen. Ben nu zo een 2 weken bezig met op me voeding te letten.Ik sport nu 1,5maand 2x per week. Qua eten heb ik veranderd: Mager beleg (kipfilet,rookvlees,fricadeau,filet american,halvajam,30+kaas enz) eet 2 volkoren boterhammen. Eet s'ochtends nu ook wat, dat deed ik namelijk nooit (cracker,fruit,ontbijtkoek). schep met avond eten maar 1 keer op. Drink maar 1 glas melk. Kook gezond (geen vet vlees,meer groente dan aardappel/rijst/pasta enz). Eet vaker iets tussendoor (appel,cracker enz) En het voornaamste ik ben drink ipv 750/1000ml cola PER DAG, alleen nog maar water of thee of als ik heel flauw ben een bijna onzichtbaar scheutje limo door het water.

Het gaat best goed, voordat ik weer ben begonnen met sporten (1,5maand terug) en opletten met eten en drinken (2weken terug) ben ik van 83,4 naar 79,8 gegaan (ben 1,71) dus het gaat goed. Ik kan het ook aardig volhouden, met wel 1 x zondigen in de 1,5 week meergerekend. (de boog kan niet altijd gespannen staan)

Nou vroeg ik me af of er pillen bestaan die je ondersteunen in het afvallen:( dus een beetje meehelpen? Kijk, laat ik voorop stellen dat ik niet geloof in wondermiddelen die je doen afvallen zonder dieet. Maar wellicht wel een beetje meehelpen als je zelf al goed bezig bent.

Dus wie heeft tips, wie weet wat. Pillen,thee weet ik het. Vertel het me.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    er zijn geloof ik wel pillen die je bij de huisarts kan krijgen maar die hebben als bijwerking dat je natte scheten gaat laten...

alles wat je bij de drogist kan krijgen is trouwens troep dat werkt voor geen meter!

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat is duidelijke taal haha. Zo drastisch als het soort pillen van de huisarts hoeft echt niet hoor, maar goed dacht dat er misschien wat natuurlijke middeltjes of supplementen bestonden die meehelpen. Of iets anders.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    niet doen joh, je valt prima af, dus waarom doen?
    Je kunt wel vitamines slikken die trek in zoet zouden verminderen, maar een gezonde dosis discipline werkt beter dan pillen hoor. Ik heb veel geprobeerd, obesimed, alli, bio nog wattus en het is allemaal rotzooi!

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Oke, geen goed idee dus:)

Met dit pratroon, de combi van goed eten en sporten kan ik rekenen op 1kilo per 1,5week ofzo?

En voor diegene die ook calorien in de gaten houden, waar hou je je dan aan? Want ik vind het best moeilijk; OF ik kom er boven, OF eronder, maar meer alleen maar eronder.
    Zit rond de 900cal, dat is echt niet gezond lijk me. Iets van 1200 aanhouden ofzo? en waar mag ik dat dan in eten? Bedoel, tuurlijk als ik een patatje met eet zit het erbij maar dat ik niet de bedoeling. Ik eet wel nog te weinig ontbijt, maar goed ik at nooit voor 13:30 en nu eet ik rond 10:30 een cracker of ontbijtkoek oid. Dus maar proberen meer te eten met ontbijt.

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Waha... :D sorry.

Maar ik was ook wel benieuwd eigenlijk. Ik vertrouw namelijk ook niet veel als het om afslankpillen gaat.
    Laatst zocht ik nog wat op van bio 30-days nogwat, maar daar waren de referenties ook niet zo best van.
    Ik ben ook al ruim 11/2 maand aan het hardlopen 2x per week. Ik let op mijn eten, niet snoepen ed. Gewoon gezond en gevarieerd. Maar ik ben nog steeds geen gram afgevallen. :( Dus die gedachte van evt afslankpillen gaan ook wel eens door mijn hoofd.... maar het lijkt me allemaal zooi.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sporten. Het ligt eraan hoe je sport. Met begeleiding? Schema op jou aangepast? Je moet vooral om af te vallen trainen op hartslag, cardiotrainingen gaan doen. Een goede sportinstructeur kan je daarmee helpen. Die meten, wegen en berekenen je vetpercentage en nemen je hartslag op. Op basis daarvan wordt jou hartslag op een bepaalde hoogte vastgesteld waarop jij het meeste vet verbrand.

Ik sport 4x per week intensief en ik ben vanaf dat ik ben begonnen 8 kilo afgevallen puur om op hartskag te trainen (hardlopen/wielrennen) alleen moet ik niet afvallen. Nu is mn scema aangepast op een hartslag van 175 slagen pm en daarbij train ik mijn uithoudingsvermogen zonder veel af te vallen. Als ik op een hartslag van 145 zit ben ik meer bezig met afvallen dan met conditie.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou geen pillen gebruiken!
    Het gaat nu toch harstikke goed!?
    Te snel afvallen is ook niet goed hoor, langzaam aan heeft veel meer effect op langer termijn.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik batminton,dat verhoogd aardig je hartslag:p . 1 train avond van ongeveer 3uur (met af en toe even aan slokje drinken aan de kant, misschien in totaal 20min) en 1 wedstrijd dag waarin je helemaal full-speed gaat zeg maar, maar dat is dan wel weer korter (totaal misschien 1uur) . Daarbij tijdens train avonden ook geregeld loop oefeningen en piepjestest:$ en pyramide loop etc.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Ik gebruik aval pillen en ben er bijna 10 kilo afgevallen. Was 30 kilo aangekomen in de zwangerschap dus daar wilde ik graag van af. Via via aan de pillen gekomen en het werkt ;)

Maar ik vind dat je erg goed bezig bent met je eetpatroon dus als ik eerlijk ben zou ik het daar lekker bij laten.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heb je helemaal gelijk. Maar je wilt het liefste zo snel mogelijk he:p
    Maar nee hoor, doe wijs;)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hihi begrijp ik hoor!
    Maar echt als ik het zo zie ben je goed op weg!
    Misschien een idee je eten af te wegen?
    Ik ben aan de Sonja en mag 125gram aardappelen/rijst/pasta, 200 gram groentes, 75gram vlees of 100gram vis.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Sommige dingen weeg ik af, maar het meeste niet hoor. Gewoon beetje op de gok. Als ik me de hele dag ga pinnen op alles afwegen wordt het een obsessie en dus niet vol te houden voor me. Weet gewoon als ik bijvoorbeeld pasta maak ik daar 300gram mage runder gehakt voor gebruik, en wij samen 2/3 van de pan leeg eten (ieder een bord) dus ongeveer 100g gehakt pp.. Beetje globaal dus.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Vul ook de calorienchecker van het voedingscentrum in om een globale schatting van je ingenomen calorien en vetten te hebben.

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hey hey

Ik ben nu een aantal weken precies hetzelfde aan't doen dan jou.
    Ik sport 3x per week (cardio in de sportschool) en ik heb mijn eetpatroon aangepast.
    Ik ben 4kg afgevallen.

Ik heb wel een speciaal programma laten afstemmen in de sportschool op mijn situatie (ivm mijn baarmoederverwijdering kan ik geen uitgebreide buikspieroefeningen doen)
    En ik heb daar ook gevraagd hoe het zit met calorieen. Ze zei het volgende:
    Een vrouw moet normaal gesproken rond de 2000kcal per dag binnenkrijgen om op gewicht te blijven. Als je daar onder zit val je af. Zit je erboven kom je bij.
    Je moet nooit!!! Onder de 1400 kcal komen, dat is ongezond vooral als je erbij sport. Je bent jezelf dan aan't uithongeren.
    Ik zelf zit rond de 1500/1550 kcal per dag. Heb ook geen honger of niks.
    Eigenlijk eet ik meer dan voorheen. Ik ontbijt nu wat ik nooit deed, en ik eet veel gezonder en veel meer groente en fruit.

Ook moet je proberen om 30% van je dagelijkse inname aan eiwitten binnenkrijgen. 50% koolhydraten en 20% vetten. Dit is per dag niet per maaltijd!

Ik hou dit bij via dit excel sheetje.
    Index of /assets/filesvoedingsschema.xls

Als je bekijkt wat je dan eigenlijk per dag mag/kan eten, sta je versteld. En bij mij werkt het!

Ook moet je proberen om elke 3 uur wat te eten om alles op gang te houden. En heb je honger, pak eerst een glas water, wacht 10 min en kijk dan of je nog honger hebt.

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Groetjes,
    Vera

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Maar als ik aan de 1500 gezonde calorien wil komen moet ik meer gaan eten... Dat voelt als dikker worden hahaha

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En drink zo een 1,5liter water per dag. Vul ongeveer 2x mijn 750ml flesje, dat drinkt makkelijker weg dan telkens een glas. Daarbij nog 1 kop koffie of thee ofzo. De eerste dagen moest ik piesen, niet normaal, zelf 4x per uur ofzo:$ Maar nu is mijn lichaam gewend en plas ik weer normaal (wel meer als voorheen omdat ik meer drink, duhh)

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Veraenroy.. ik ben het niet helemaal met je eens.. Als je elke week minimaal 3x intensief sport dan heb je 2000 calorieen nodig.;) Je bmr ( calorieen wat je verbrand in rust) bepaald hoeveel je nodig hebt..

In mijn geval is dat rond de 1700.. kom ik daarboven dan kom ik aan, zit ik er onder dan val ik af ..

TS.. Je bent hardstikke goed bezig.. Je kunt beter gelijdelijk afvallen en je een gezond eetpatroon aanwennen dan crashen en straks jojo'n.

Ik ben vorig jaar november begonnen en in juni was ik bijna 20 kg kwijt.. Nu ben ik bezig om op gewicht te blijven..

Als ik jou was zou ik rond de 1100-1300 calorieen eten.. En dan volkoren producten, 2-3 stuks fruit per dag en lekker veel groenten en mager vlees/vis.. Maar volgens mij weet jij prima wat goed en niet goed is.
    ;)

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja ik weet best wat wel en niet goed is idd. En tuurlijk zondig ik wel eens (een keertje een glas ice tea ofzo, 1x id 3 dagen) je moet ook niet TE doen, want dat houd je niet vol.

Deel Deze Pagina