Maar onderhoud met een nieuwe eigen ketel kost heel weinig. Wij hebben bij onze ketel ook een onderhoudscontract wat echt niet zo veel geld kost. Dan heb je tijd zat het geld wat je zou betalen bij leasen apart te zetten voor eventuele reparaties en dan nog ben je minder kwijt dan leasen. Ik vind het sowieso een groot risico om als je een koophuis hebt geen reserves te hebben. Wanneer een ketel van 1500 euro een probleem is, wat dan als het dak gaat lekker bijvoorbeeld?
Een beetje ketel incl installatie kom je op 2500 euro, hier hadden wij tenminste al offertes voor liggen. Onderhoud zit je op ongeveer 10 euro per maand, maar de kosten voor vervangende materialen zijn dan allemaal nog voor je eigen rekening. Wij hadden helaas al meerdere tegenvallers gehad, waardoor de spaarpot een beetje leeg was op het moment dat de ketel het begaf. Dit jaar ook de verhuizing en bruiloft gehad, dus niet zo vreemd dat het geld er nu ff niet is
Je kan niet in de toekomst kijken he. Waar wij 7jaar geleden nog een flinke spaarrekening hadden en toen een huis kochten hebben wij nu het laatste jaar alleen maar tegenslagen gehad. Dus dag spaarcentjes. We willen ook graag reserves hebben maar het werk ligt op dit moment niet voor het oprapen dus sparen lukt ook niet. Tsja dat heb ik me 7 jaar geleden niet kunnen bedenken. Want toen zaten we er goed voor. Maar in iederegeval... We kijken het nog even aan proberen zo zuinig mogelijk te leven en wanneer het vakantie geld weer komt moeten we dat maar besteden aan een nieuwe ketel. Want het is uiteindelijk idd zonde als je huurt en uiteindelijk veeeel meer betaald
Gewoon een servicecontract waarbij ze 1 keer per jaar komen controleren en een noodnummer hebben. Want ketels stoppen er bij voorkeur 's avonds of in het weekend mee . Wij zijn hier vorig jaar komen wonen, hebben een ketel van bijna 20 jaar dus die moet binnenkort ook vervangen worden. Hij is al wel twee keer kapot gegaan maar de kosten vielen me mee, geloof iets van 30 euro per keer (1 onderdeeltje).