CV ketel onderhoud + ander onderhoud?

Discussie in 'De lounge' gestart door Delta, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Hoi dames,

Wij zijn pas verhuisd, naar een koopwoning. Nu ben ik aan het kijken naar een CV onderhouds monteur, die betrouwbaar is! Soms lees ik dingen....
    Ik last ook dat je regelmatig je dakgoot moet laten schoonmaken. En zijn er nog meer dingen die moeten gebeuren? Ik kom er geen wijs uit!
    Weet iemand nog goede betrouwbare adressen in Rotterdam? Zou zo fijn zijn!

Alvast dank :D

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een onderhoudscontract bij een regionale onderhoudscentrale. Die zijn wel betrouwbaar. Je moet er sowieso eentje hebben die ook op zon- en feestdagen bereikbaar zijn, anders zit je tot maandag kou te lijden als hij kapot is. Gewoon even een paar grote aanbieders bellen en naar de prijzen vragen. Hier kost het 80 euro per jaar incl. 1 onderhoudsbeurt per jaar (sommige doen het 1 keer per 2 jaar maar dat vind ik te weinig).

3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een cv onderhoudscontract bij feenstra,er komt dan eerst iemand de ketel keuren als er iets mis mee is word het verholpen.De eerste reparatie heb ik zelf betaald,daarna niets meer,ook geen voorrijkosten.Ik betaal 32 euro per 2 maanden.
    Als de ketel te oud is ,is het niet mogelijk om een onderhoudscontract af te sluiten.
    Dakgoot schoonmaken is inderdaad nodig omdat blaadjes ed voor verstopping van de regenpijp kunnen zorgen dan krijg je waterlekkage in huis.Mijn vader deed het zelf,hij klom op een ladder met een kleine handbezem en veegde zo alle troep eruit.Volgens mij deed hij dit einde zomer begin herfst,als de meeste blaadjes gevallen waren.
    Veel plezier in je nieuwe huis!

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    voor de ketel hebben we een kennis die monteur is en die betalen we per onderhoudsbeurt of als er wat is.
    de dakgoot aan de voorkant zit heel hoog en die komen ze 2x per jaar reinigen voor 10euro per keer. aan de achterkant klimt mn man zelf op de ladder om de troep eruit te scheppen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ja, voor de dakgoot hebben wij het geluk dat wij een koophuis zijn middenin een rij huurwoningen :D als ze van de woningbouw de dakgoot komen schoonmaken, moeten ze ons wel automatisch meenemen, omdat het één lange goot is voor 6 huizen.

Glazenwasser komt hier elke 2? maanden, weet niet precies. We hebben schijnbaar een abonnement want ze beginnen altijd zonder te vragen de ramen boven voor en achter te lappen. Nou ja ik kan er zelf toch niet bij dus wel prima. Kost 6 euro per keer.

Wat moet er verder nog gebeuren aan 'groot' onderhoud...ja je schilderwerk buiten. Dat is echt wel duur. Mijn man heeft het dit voorjaar gedaan samen met een kennis. We konden goedkoop een steiger huren bij een bedrijfje in de buurt. Verf hebben we dankzij kortingsbonnen van de bouwmarkt ook met een paar 100 euro korting kunnen kopen dus uiteindelijk viel het me nog mee.

6. Delta

Delta Niet meer actief

Welke regionale onderhoudscentrale is dat? Wat zijn bijv. grote aanbieders?
    Handig dat ze je dakgoot mee nemen! Hier ook koophuis tussen huurwoningen, maar weet niet hoe het zit :p Wonen hier nu net 1 maand.

Ik las op vara dat feenstra echt oplichters zijn, dus dat durf ik niet aan..

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb even gekeken maar Gasservice komt niet in Rotterdam. Maar ongetwijfeld dat je daar ook van dat soort services hebt. Mss even navragen bij je buren (als dat geen huurders zijn) of bij kennissen in de buurt?

8. Delta

Delta Niet meer actief

Dankjewel Eylem. Ik zal inderdaad eens vragen aan de buren, alleen vergeet ik het steeds als ik ze zie!

Deel Deze Pagina