Teen gestoten

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Afgelopen dinsdag heeft mijn nogal drukke en nooit stilstaande, maar altijd blije dochter, snoeihard haar teen gestoten tegen de poot van de tafel.
    Ze stond uitgebreid heen en weer te zwaaien met haar been en dus ging haar voet in volle vaart tegen de tafelpoot aan.
    Vrijwel direct gingen de sirenes aan, krijsend liep ze door het huis, maar wilde niet dat ik er naar keek.
    Het bleef wel wat zeuren, ze had best pijn en toen ik haar donderdag bij haar vriendin ophaalde merkte ik dat ze niet echt op die voet wil lopen.
    Teen was iets dikker en blauwig, maar niet heel erg vond ik.
    Vanmorgen wilde ze niet naar dansles, wat ze altijd wil, wat er ook is, maar wel mee even naar de stad. Daar liep ze continu op haar hak en ze weigert om haar voet ‘gewoon’ te gebruiken.
    Zelf vind ik het altijd lastig inschatten wat te doen, het gaat overigens om de middelste teen.
    Kan dat teentje gebroken zijn? Is een foto laten maken wijsheid?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou het zeker even laten beoordelen door een arts.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik zou hier zeker even voor bellen en waarschijnlijk gaan ze dan wel even een foto maken.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ze haar voet ontziet, zou ik idd even een arts laten kijken.

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    kan zeker gebroken zijn..
    ik heb het met mijn middelvinger gehad (kon wel bewegen enz.), bleef dik, blauw en gevoelloos/pijnlijk.m een mooie breuk dwars door midden van boven naar beneden..

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou even naar de hap bellen wat wijsheid is.
    Jaar geleden heb ik ook teen flink gestoten, toen ik schoen uitdeed was teen blauw/paars.
    Lopen was gevoelig maat niet heel pijnlijk. is vanzelf weer over gegaan.
    Maar als ze er niet op wil/kan staan. Zou ik toch wel even bellen.

7. Treez

Treez Niet meer actief

Mijn dochter van 5 heeft haar middelste teen onlangs gebroken. De teen is bijna 4 weken dik geweest en de eerste week bijna zwart. Er is geen foto gemaakt. Het was vrij duidelijk vond de arts. Teen stond recht en dat was volgens de arts voldoende. Er is verder ook niks meegedaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik pas na anderhalve week naar de dokter ben gegaan. Ik dacht dat het wel meeviel en ze had het er bijna niet over. Ik voel mij daar wel wat slecht over :rolleyes:. Even de hap bellen, al is het geruststelling. Kans dat er niks hoeft te gebeuren en zo wel dan hoor je het ook direct.

mexicang vindt dit leuk.
  8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Vraag je nu aan ons of haar teentje gebroken kan zijn? o_O Dan kan niemand beoordelen nav jouw verhaal (zelfs een arts niet). Ik zou er zeker even een arts naar laten kijken. Dat ze na 4 dagen nog steeds pijn heeft en niet op de voorzijde van haar voet wil staan, geeft wel aan dat het 'menens' is. Een arts kan beoordelen of het zinvol is om een foto te laten maken. Veel sterkte ermee, hopelijk valt het mee.

Sado, Louise11110, Caithy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb zelf mijn teen gebroken gehad dat was toen vrij snel duidelijk dus geen foto gemaakt. En er is ook niks aan gedaan.
    Kunt altijd even bellen.

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Zo denk ik ook vaak, dat het wel mee valt. Ik ken haar ook een klein beetje hè? En ze is wat pijn betreft overgevoelig, dus wij kijken het vaak eerst even aan...

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, dat heb je goed gelezen, dat vraag ik inderdaad.
    Niet omdat ik denk dat jullie dat kunnen beoordelen, meer om ervaringen te vragen.
    Ik denk zelf nog steeds ‘we kijken het wel aan’ , maar een kind van 8 zou op een gegeven moment in haar spel toch echt even vergeten hoe of wat en weer normaal gaan lopen, lijkt mij.
    Manlief zegt zelf gewoon nog even aankijken. We gaan eerst zo maar eens even eten.

12. Treez

Treez Niet meer actief

Herkenbaar. Onze oudste is ook overgevoelig. Achteraf valt het altijd mee, maar gezien de volume van het geschreeuw verwacht je wat anders. Bij de jongste heb ik mij er echt op verkeken. Het was ook gebeurd bij iets wat niet mocht en waarvoor ik al had gewaarschuwd. Ze hield zich daarom extra groot. Nog erger, dezelfde middag heb ik haar een boswandeling van 4km laten lopen met gebroken teen. Ze was de hele weg aan het klagen en ik ‘dat krijg je ervan als je tikkertje op de trap speelt’. Slechte mama :eek:.

Wat belangrijk is dat de teen recht staat. Verder doen ze er niet veel mee, behalve vast tapen aan de teen ernaast. Vandaar dat er vaak ook geen foto wordt gemaakt als de teen duidelijk recht staat. Dat tapen was hier trouwens ook niet meer nodig.

mexicang vindt dit leuk.
  13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een paar maanen geleden ook keihard mijn teen gestoten. Een week een blauwe teen en toen kon ik ineens niet meer op de bal van mijn voet staan. Een collega die sportmasseur is heeft er toen naar gekeken. Er is een simpele test: als de teen gebroken is kun je het niet hebben als je hem recht indrukt naar de richting van je voet. Ik had hem niet gebroken maar zwaar gekneusd en dat bloed dat onderhuids zat van die kneuzing was na een week naar het laagste punt gezakt, dus onder de bal van mijn voet. Alsof ik op naalden liep!

Maar ik zou dus even die test doen en als ze dat kan hebben is de kans groot dat het alleen een kneuzing is. Als ze het niet kan hebben zou ik de HAP bellen.

frummeltje31 en mexicang vinden dit leuk.
  14. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik heb 2x een gebroken teen gehad. 1 is vastgetapet aan een ander zodat hij recht werd en 1 niet... die is krom, erg krom o_O

15. jupke

jupke Niet meer actief

Als de teen recht staat zou ik niet naar de hap gaan.

Dan maakt het niet zoveel uit of ie gebroken of gekneusd is.

Mocht ze het nou uitgillen van de pijn, dan is het wat anders.

Maar zo niet dan is het toch geen spoed?

Hoop dat het mee valt

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Je kent je kind natuurlijk het beste maar ik was na eerdere signalen van niet op willen staan en niet naar dansles willen allang even naar de huisarts gegaan. Zeker gezien het lange weekend wat eraan komt. Hoogstwaarschijnlijk worden de tenen aan elkaar getapet en krijgt ze het advies om op krukken te lopen. Oftewel neem gewoon even contact met de hap.

17. jupke

jupke Niet meer actief

Hier wordt niets gedaan met een gebroken teen hoor. Niet als de teen recht staat iig

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Ik heb het ook ooit gehad keihard gestoten en toen ook niet naar een dokter geweest
    Mijn teen was echt blauw en paars geworden en dik
    liep op slippertjes want andere schoenen deden pijn
    Was op de dag dat we op vakantie gingen heb er toen 1week goed last van gehad daarna ook nog zeer gevoelig maar toen kon ik er weer normaal op lopen

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit.... precies mijn dochter en precies mijn reactie!
    Ik heb overigens even gebeld om te overleggen. Advies was om de teen aan naaste teen vast te tapen en proberen wat rust te geven. Teen staat recht.
    Dat heb ik inmiddels gedaan en rustig aan gaan we proberen :rolleyes:

Treez, rums en jupke vinden dit leuk.
  20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier wel, maar dat zal verschillen per huisarts.

Deel Deze Pagina