CV ketel vervangen, waarvoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 30 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Wij hebben een warmtepomp en geen gas meer.

Wij zijn er tot nu toe heel tevreden over.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij gaan een huis bouwen en twijfelen ook. Uiteraard maken we het huis al helemaal klaar voor een warmtepomp (overal vloerverwarming). Volgrns onze berekening zouden we op zn vroegst na 15 jaar een beetje besparen. De pomp is nu nog heel duur en verbruikt veel electa je moet dus super veel zonnepannelen plaatsen. Ook weet je niet wat de overheid gaat doen. Nu mag je de opgewekte energie nog salderen maar als dat straks niet zo is dan is dat zeer nadelig. Als de gasprijs overigens gaat stijgen (wat wel de verwachting is) dan bespaar je uiterarad sneller.

Wat ik ook nog vind “tegenvallen” is dat je blijkbaar een soort van vat/boiler moet hebben voor hete water. Als deze leeg is (omdat de hele familie gedoucht heeft of in bad heeft gelegen) duurt het wel ff voordat je weer heet water hebt. Je moet dus of ene heel groot vat kopen (duurder) of goed nadnken wanneer wie gaat douchen (of kort douchen...). Denk dat het vooral een probleem is als je in bad gaat (en ik bne net van het badderen).

Wij zitten dus ook in dubio. Ik denk dat je het niet echt hoeft te doenvanuit kostenbesparing masr meer voor het milieu.

Deel Deze Pagina