bijna een week geleden heb ik een slagaderprik gehad om bloed af te nemen. Een week daarvoor heb ik er ook 1 gehad maar niks geen last van gehad, alleen klein blauw plekje. In de andere pols van een week terug, krijg ik nu ineens last van mijn pols en mijn hele onderarm doet zeer tot de binnenkant van de elleboog. Wie kent dat?
Uhm, een slagaderprik? Neem aan gewoon uit een ader? Maar goed, de een prikt anders dan de ander, ik heb ook verschillende reacties altijd.
Nee Arteriepunctie (bloedgasanalyse) Dan word er bloed geprikt vanuit je slagader, zo kunnen ze je zuurstof, koolzuurgraad en zuurgraad meten plus het fuctioneren van je longen. Ja zal wel liggen aan het prikken zelf, geeft alleen nu zo'n raar doof gevoel. Ik had het er wat makkelijker neer gezet sorry haha
Ze kan heel goed een slagaderprik bedoelen hoor. Bijvoorbeeld als ze een bloedgas willen bepalen. Dan prikken ze in een slagader aan de binnenkant van je pols. Dat zijn vervelende prikken, ik zou zo gauw niet echt een complicatie kunnen benoemen wat het evt. kan zijn. Mogelijk een vaatafsluiting, dan kan je arm ook erg pijn gaan doen. Maar of dat nou echt mogelijk is met een astrup? Durf ik niet zo goed te zeggen.
Dat is een best wel heftige prik. Als je t niet vertrouwt laat er morgen even naar kijken bij de dokter. De een prikt anders dan de andere. Ik heb m zelf niet gehad maar mn vader en man wel. Vind een week tijd last ervan wel lang. Bij beide was t gevoelige binnen 1 a 2 dagen wel over
Is je onderarm ook blauw? (Groen, paars, geel?) Dan zit er misschien een kleine interne bloeding. Al lijkt het me onwaarschijnlijk dat die een week na prikken nog ontstaat. Het lijkt me dat je daar al wel eerder wat van gemerkt zou hebben. Als het zo blijft zou ik morgen even bellen naar de arts die de opdracht heeft gegeven voor het prikken, of de prikpoli, om te vragen wat dit is.
Ik heb hem ook in m'n pols gehad, maar het lukte ze niet. Daardoor hebben ze 3 keer geprobeerd (daarna mochten ze niet meer van mij), ik heb nog heel lang m'n pols gevoeld. Bleef ook wel eventjes (licht) blauw.
Ze hebben wel wat gewroet.. De vorige was wel wat blauw 2 dagen daarna maar niet gevoelig of pijnlijk. Deze hebben ze er in gedaan, gewroet er om heen gedraaid, ow zeggen ze; hij vloept naar links dan naar rechts haha .. Nou zo grappig was dat niet. Hebben ze hem eruit gehaald en er een andere prik in gedaan ( wat hun de zwarte noemden ) verder gewroet, tikte overal tegen aan voor mijn gevoel en eindelijk hadden ze hem. Gevoeligheid was die dag nog weg, maar sinds vandaag voelt me arm raar vanaf waar ze geprikt hebben tot mijn elleboog. Ja ik bel morgen wel even, echt blauw is het niet. De vorige minder gevoelige was blauwer.