Hallo dames, Sinds begin dit jaar wonen wij in een eengezinswoning. We komen van een appartement dus nog nooit iets van doen gehad met een CV ketel. Nu moet deze dus elk jaar een onderhoudsbeurt hebben heb ik vernomen. Hij is in december 2014 nog door de vorige bewoners voorzien van een onderhoudsbeurt. Maar nu komt dus de vraag.. Wie gaat dat doen? Wat kost zoiets? Kunnen jullie een bedrijf/persoon aanbevelen? Woon regio Amersfoort.
hier eigenlijk niet laten doen. is een gesloten systeem, dan is dat niet zo nodig. bij een open wel (heb een installateur als man, dat scheelt ook )
Hier ook niet, mijn vader is installateur geweest en ook een gesloten systeem. Je zou eventueel wel kunnen kijken bij je energieleverancier. Die hebben daar contracten voor.
Ah oke. Ja wij huren dus dat word allemaal geregeld voor ons Wil je wel aanraden om er wel iemand naar te laten kijken eens in de zoveel tijd, helemaal als je er zelf geen verstand van hebt en geen tiens if vader hebt die installateur is.. want als je wat met je ketel hebt... Daar word je niet vrolijk van. En kan echt gevaarlijk zijn....
bij een goed aangesloten ketel kan er weinig misgaan. dat zei de brandweer en ook mijn mannetje meestal gaat het fout als amateur-installateurs gaan prutsen. oja en die dingen moet je elk half jaar ff bijvullen
Zit er geen stikker op..? Meestal wel met datum laatste controle en naam van bedrijf. Heb je verder niets iets van een papier van de vorige eigenaren voor garantie (weet niet hoeveel jaar hij er staat?_
Het is er eentje van 10 jaar oud volgens mij. Ja, zit een sticker op.. Afgelopen december voor het laatst gecontroleerd. Dit hebben de vorige bewoners nog geregeld. Verder geen info over de CV meegekregen.. Zal wel eens kijken welk bedrijf er op die sticker staat
Onderhoudscontract is onzin je kan beter elke maand 25 euro opzij leggen EN 1x per jaar installateur bellen voor onderhoud En rest van geld door sparen voor eventuele reparatie want contact kost erg veel geld en uiteindelijk moet je toch gaan bij betalen Mijn man is ook installateur wij hebben ook gesloten systeem en krijgt toch elk jaar onderhoud onze ketel is pas 2 jaar oud
Ik bel altijd een teun de beun hier uit de regio, voor 30,- á 40,- word de ketel dan weer helemaal schoongemaakt en kunnen we weer een jaar vooruit.
Wij hebben een onderhoudscontract. Voor storingen en eens in de anderhalf jaar komt er iemand de boel controleren en schoonmaken. Voor ons was dit een goed besluit. Niet lang nadat we het contract hadden afgesloten, ging de ketel kapot. En omdat we een contract hadden met onderdelen, heeft deze reparatie ons niets gekost. Even later weer een kapotte ketel en toen wederom gratis gerepareerd. De rest van de tijd geen problemen weer gehad, nu hangt er sinds kort een andere.
Wij betaalden 13 euro per maand en daar zat onderhoud en reparatie tot 275 euro bij in. Twee keer gerepareerd zonder bijbetalen (de eerste keer had ongeveer 250 euro gekost en de tweede keer weet ik niet meer). We betalen nu iets minder omdat er een nieuwe ketel in zit.