yukl@ ik wil niet lullig doen. maar welkom in het echte leven.ik voelde hem eigenlijk al aankomen. je was zo zelfvoldaan. jij dacht, ik heb een hoge opleiding ik rol zo ff in een baan. (en nogmaals dat bedoel ik niet negatief) het is helaas voor iedereen best pittig, zeker in deze tijd een baan te vinden. of je nu heel hoog of laag geschoold bent. sterker nog volgens mij hebben hoog geschoolde mensen vaak meer moeite een beschikte baan te vinden, anders zouden er niet zoveel (ver) onder hun nivo werken. je hoeft niet aan je eigenwaarde te twijfelen want 2 afwijzingen is echt helemaal niks. sommige mensen krijgen er wel 20 per week. het is gewoon 1 functie voor 100 of meer mensen, niet meer en niet minder. je brieven zijn goed, men kan er niks op aanmerken dus daar ligt het niet aan en dat is soms heel frustrerend en moeilijk.
Ik heb helemaal niet de indruk dat Yukl dacht 'dat ze wel even een baan in zou rollen', anders had ze toch ook geen topic geopend met deze vraag?
Inderdaad. En het mag dan wel het echte leven zijn, maar een afwijzing vindt niemand leuk volgens mij. Ik vind dat ik best wel even mag balen. Ik vind mezelf ambitieus ja, en ik vind dat ik een goede student ben (dat is niet zo moeilijk te peilen, ik haal gewoon hoge cijfers en ik heb me tot ik kinderen kreeg zeer actief ingezet in het verenigingsleven etc.). Maar ik heb ook gezegd dat ik twijfel of iemand mijn CV wel voldoende zou vinden, omdat ik nadat ik kinderen kreeg weinig extra dingen heb gedaan. Ik ben verre van naief, ik weet best wel dat het niet in een maand geregeld is. Maar nogmaals: een afwijzing voelt gewoon rot. Op het moment dat het binnenkomt, voelt het als een persoonlijke afwijzing. Terwijl ik inmiddels dat ook wel weer kan relativeren. Bovendien ben ik gewoon bang, bang dat ik per januari geen baan zal hebben terwijl de extra inkomsten prettig zouden zijn. Als ik had gedacht zo even in een baan te rollen, was ik niet nu al begonnen met solliciteren. Ik heb namelijk gewoon mijn stage tot tenminste januari, eventueel tot februari. De functies waar ik nu op heb gesolliciteerd, waren waarschijnlijk veel eerder gestart. Maar omdat ik bang ben dat het niet makkelijk zal worden, wil ik op tijd beginnen.
ow, maar ik heb nergens gezegd dat je niet mag balen. ik zeg alleen dat je er erg makkelijk over dacht.misschien niet in dit specifieke topic, maar in vele andere topic werd het steeds weer aangehaald. je studie, hoe hoog die was en je baan die je nu ging krijgen en het nieuwe huis wat er dan kwam. je hebt zelfs je huis al te koop gezet als ik me niet vergis.
Je oordeelt wel erg makkelijk. Ons nieuwe huis wordt op z'n vroegst pas over 1,5 jaar opgeleverd, dus ik zie niet in wat dat met deze zoektocht te maken heeft. Zelfs met een minimaal salaris met een baan onder mijn niveau kunnen we het betalen. En je haalt er nu allemaal dingen bij die erg uit z'n verband zijn gerukt en ook echt nergens naartoe leiden. Ik haal helemaal niet steeds weer aan dat ik zo een baan heb gevonden. Jammer dit. Als ik mezelf echt zo goed voor had willen doen, had ik niet dit topic naar boven gehaald en toegegeven dat ik direct een afwijzing heb gekregen.
Ik weet niet of het een goed idee is om me er mee te bemoeien, Yukl kan immers prima voor haar zelf opkomen, maar ik vind je een beetje belerend overkomen, blup. Alsof Yukl de arrogantie zelf is en haar zelf de baan al had toegewezen. En nu ze is afgewezen kom je even zeggen van 'zie je wel'. Ik denk dat Yukl prima weet wat er speelt in de wereld en dingen goed kan relativeren. Ik zie in dit hele topic geen naïviteit of poeha, alleen een vraag over het wel of niet vermelden van je kinderen en het balen van de afwijzingen. Maar goed... dat vind ik er van en ik wilde het graag eventjes zeggen. Yukl, balen meid en frustrerend omdat je brieven wel goed waren. Hopelijk krijg je er nog goede feedback op en is het bij een volgende keer wel raak! De aanhouder wint zullen we maar zeggen, er komen vast nog veel leukere vacatures die beter passen, ik denk altijd maar zo: het zal wel zo moeten zijn. (en verder ben ik helemaal niet zweverig, haha!)
Dank je NooNoo. En verder: haha ik dacht vanmiddag precies hetzelfde. Baan begon waarschijnlijk toch veel te vroeg, dus "het is maar goed ook". En ik wil eigenlijk veel liever dat traineeship, dus "het heeft zo moeten zijn". Niet dat ik dat echt geloof, maar wat relativering was wel even prettig.
ik oordeel niet. ik zeg alleen hoe ik het (persoonlijk) voel. als ik me niet vergis heeft iemand je pas in een ander topic ookal op zoiets gewezen en ben ik dus niet de enige blijkbaar. maar goed dit is geheel offtopic allemaal. ik bedoel alleen te zeggen. soms is het gewoon niet zo gemakkelijk. dat geduld hebben geldt dus voor iedereen. en natuurlijk is dat balen en heel frustrerend. en wat je zegt is waar, je hebt inderdaad dit topic zelf weer boven gehaald en dat siert je! ik bedoelde het ook niet negatief zoals ik al aangaf. soms ziet een buitenstaander het gewoon anders dan jijzelf. that's all. wat voor stage ga je lopen, dat is toch enigzinds positief nieuws. je kan dus wel ergens tussen komen.
noonoo@ zoals ik al aangaf gaat het veel verder dan dit topic. affijn het was alleen een opmerking verder. iets wat je oppakt of naast je neerlegt, naar gelang hoe ze er zelf over denkt.
@ blup: ok, no hard feelings. Maar ik zou het prettig vinden als opmerkingen van anderen in andere topics er buiten worden gelaten. Vind ik irrelevant, omdat ze niet in een context kunnen worden geplaatst. Mijn stage is een stage binnen mijn richting bij een hele leuke stichting, dus daar ben ik blij mee. Ik hoop dat het me veel gaat opleveren. Ik doe het buiten mijn studie om, om meer werkervaring te krijgen en daardoor mijn kansen te vergroten. Wederom een bewijs dat ik mezelf echt niet zo hoog heb zitten. Ik laat het topic sluiten, want ik wil niet dat de discussie gaat afdwalen naar onderwerpen die voor mij verder niet relevant zijn. Mijn frustratie en angst is weer gezakt gelukkig en ik heb weer wat meer frisse moed verder te gaan met solliciteren. Ik had al bij vriendinnen gezien dat het erg rot is om dit proces te moeten doormaken na je afstuderen, en nu heb ik het zelf ook ondervonden. Bedankt voor de reacties!