mijn dochter word woensdag 1 jaar, mijn beste vriendin met de kids komen ook, maar nu heeft haar jongste dochter de 5e kinderziekte gehad die nu bijna over is... ze heeft nu pukkeltjes wat dus het laatste symptoom is en een week voordat ze die gekregen heeft kon ze dus nog anderen besmetten, volgens de theoretische normen kan dat nu dus niet meer... ik wil heeeeel graag dat ze komen maar ergens huiver ik er ook wel voor ivm de besmetting.... wat zouden jullie doen?
Volgens mij is het nu niet meer besmettelijk. De vijfde kinderziekte (erythema infectiosum ) [www.gezondheid.be] Heb hier een hele pagina gevonden over de 5e kinderziekte Ik zou ze gewoon lekker laten komen, en toch eventueel nauw contact voorkomen.
Ik zou haar ook laten komen. Zelfde als met waterpokken en andere gekke ziektes. Je eigen kindjes moeten er ook eens doorheen.. Al is ze nu waarschijnlijk niet meer besmettelijk, dus dan moet het sowieso wel kunnen.
zou haar ook laten komen, als het niet meer besmettelijk is...waarom niet zou ik zeggen. En ooit krijgen ze het toch.
Besmettingsgevaar is over, dus gewoon laten komen! En anders kan je je kindjes helaas niet overal voor beschermen, hoe graag je dat ook zou willen. Sommige ziektes moeten ze gewoon een keertje doorheen!
gewoon laten komen, en mocht ze het toch krijgen, het is "maar' een milde ziekte en ze kan het maar gehad hebben.
ja he ik ben overtuigd! dat dacht ik namelijk ookal dat ze het toch ooit eens zullen krijgen... alleen wil ik er niet moedwillig voor kiezen natuurlijk..... ze komen gewoon hoor woensdag thanks!
Ik zou ze ook gewoon laten komen, ze kan het beter nu krijgen, dan over 25 jaar, wanneer ze zelf een kindje verwacht! 5de ziekte is niet erg, soms merk je niet eens als een kindje dat heeft!
is niet meer besmettelijk en zo erg is de 5e ziekte niet hoor als ze het krijgen zijn het hooguit rode plekjes op het lichaam en verhoging/koorts doodziek wordt je er niet van